DCMC2020 maakt zijn programma bekend

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 27 augustus 2020 - 224 Views

Test
224 Views

Het jaarlijkse Digital Content Marketing Congress van Mediaforta heeft een eerste lijst van sprekers bekendgemaakt. #DCMC2020 staat van 5 tot en met 9 oktober 2020 helemaal in het teken van B2B-contentmarketing. Deelnemers kunnen vanachter hun computer of tablet de sprekers volgen tijdens hun livepresentatie. Hoe ziet de congresweek er precies uit?

Content maken voor een B2B-doelgroep is een vak apart, met specifieke uitdagingen op vlak van strategie, creatie, distributie of optimalisatie. Tijdens het jaarlijkse Digital Content Marketing Congress duiken we begin oktober helemaal onder in de B2B-wereld. Je maakt kennis met de aanpak van bedrijven als Barco, SAP en Deloitte. Naast de cases staan ook klinkende namen op het programma, zoals Rory Sutherland van Ogilvy UK. Mediaforta houdt ook dit jaar vast aan een programma met vijf grote thema’s. #DCMC2020 bouwt op sessies rond contentcreatie, sociale media, contentpromotie, contentmarketing en leadcreatie. Elke weekdag diepen specialisten één thema uit, met speciale aandacht voor B2B.

Maandag 5/10 en dinsdag 6/10: contentcreatie en sociale media

Op 5 oktober gaat het congres van start met sprekers die dieper ingaan op het kwaliteitsvol produceren van content. Filmmaker Roel De Cock (Conci) licht de fundamenten van goede videomarketing toe, terwijl Tom Peeters (eigenaar Mediaforta) de B2B-kaart trekt en contentproductie toespitst op een B2B-omgeving. Op dinsdag 6 oktober trekken we de lijn door naar de sociale media. Sprekers voor deze dag volgen in de tweede aankondigingsgolf.

Woensdag 7/10: contentpromotie

Content is king, but distribution is queen and runs the household, wil een mooi gezegde over contentmarketing. Vandaar dat #DCMC2020 ook uitgesproken aandacht verleent aan het verspreiden en het promoten van content. Op dag drie verwelkomen we Valérie Heyse, die bij Pebble Media instaat voor de LinkedIn-oplossingen op de Belgische markt. Zij neemt een duik in personal branding op LinkedIn. Nog die dag maken we kennis met de contentmarketingvisie van Katja De Witte, communicatiedirecteur voor Noord-Europa bij Air Liquide.

Donderdag 8/10: contentmarketing

Op dag vier is het opnieuw de beurt aan de B2B-fans, met Niels Van Schoorisse (Deloitte) die dieper ingaat op de schaalbaarheid van contentmarketing en Elias Crum (Marketing Guys) die ons meer zal vertellen over online personalisering. Top of the bill wordt Rory Sutherland, de vice chairman van Ogilvy UK die houdt van het bredere perspectief en zal uitleggen waarom er meer is dan paid, owned en earned media.

Vrijdag 9/10: Leadcreatie

Afsluiten doen we op vrijdag met sessies over het genereren van leads. Karolien Engelen (SAP) vertelt meer over het bewaren van je authenticiteit in zo’n proces, terwijl David De Smedt (Barco) ons van koude leads naar gloeiend warme leads leidt in zijn sessie.

Zoals elk jaar is DCMC2020 een gratis evenement. Inschrijven is mogelijk en kan via de site van het congres.

DCMC2020 banner

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

Rory Sutherland
»

“Contentmarketing moet blijven experimenteren en niet enkel optimaliseren”

Marketing in het algemeen en contentmarketing in het bijzonder ...

Conference room DCMC2020
»

DCMC2020 maakt zijn programma bekend

Het jaarlijkse Digital Content Marketing Congress van Mediaforta ...

draaiboek contentmarketing
»

Vijf stappen voor een draaiboek contentmarketing

Een draaiboek voor contentmarketing maakt jouw leven en dat van je ...

»

B2B webinar piekt niet enkel dankzij COVID-19

Tijdens de eerste maanden van de COVID-19 pandemie schoot het aantal ...

»

Hoe anders is lead generation met content in B2B?

Voor veel marketeers is lead generation het finale doel van hun ...

»

UX copywriting verdient een specialistenpen

In de categorie buzzwoorden is UX copywriting een speciaal geval. ...

Contentmarketing na corona
»

Zo maak je een strijdplan voor de post-corona- contentmarketing

Hoewel de corona-crisis nog lang niet achter ons ligt, duikt het ...

Contentmarketing in tijden van Corona wat is zinvol en wat niet
»

Contentmarketing in tijden van corona: wat is zinvol en wat niet?

De voorbije weken bekroop veel contentmarketeers de vraag wat ze ...

»

Zo maak je een dashboard met B2B content metrics

In deze blogpost leerde je welke metrics interessant zijn om de ...