Het Digital Content Marketing Congress 2019 gaat binnenkort van start

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 12 september 2019 - 932 Views

932 Views

Net zoals vorig jaar organiseert Mediaforta het Digital Content Marketing Congress. Het event, kortweg #DCMC2019, vindt dit jaar plaats van maandag 7 tot vrijdag 11 oktober. Zoals de hardcore volgers al wel weten, is DCMC een volledig gratis, 100% digitaal en interactief event dat geïnteresseerden kunnen volgen via een reeks interactieve webinars. Welke sprekers zijn er dit jaar bij?

Bij DCMC staat elke dag een specifiek marketingthema centraal. We starten de week met de nieuwste trends in ‘Social Media’ en focussen de volgende dagen op ‘Influencer Marketing’, ‘Inbound & Content Marketing’, ‘Conversion & Inbound Sales’ en ‘Content Production’. Kortom, dit is hét event voor content managers, digitale marketeers, social media-specialisten of duizendpotige digital storytellers.

Maandag 7 oktober 2019: Social Media

Social media freelancer Delphine Van Belleghem start de dag met haar talk ‘Get creative! How to translate your marketing goals into creative social media content’. Ze geeft daarbij een antwoord op de vraag hoe je je marketingdoelstellingen kan omzetten in de juiste contentstrategie voor sociale media.

Na de middag kijkt online marketeer en gastprofessor aan de Vlerick Business School Matthieu van den Bogaert naar de toekomst met zijn talk ‘AI in video marketing. Are video marketers going to be extinct?’.

Tot slot zet social media manager en digital marketeer Freek Stevens je aan tot nadenken met zijn verhelderende talk ‘Does your company really want to be on social media? And should they?’.

Dinsdag 8 oktober 2019: Influencer Marketing

Voor de basics van influencer marketing moet je bij Pablo Jonas zijn, founder en director van Influenzo. Hij geeft je tips & tricks om dit laatste buzz concept naar je hand te zetten in zijn talk ‘Influencer Marketing: The New Trend in B2B’.

Daarnaast verkent Maarten Kesteloot, co-founder en CEO van het influencer marketing-platform Influo, de veelzijdigheid van influencer marketing en wanneer je die best kan inzetten. Hij doet dat in zijn talk ‘Understand the versatility of influencer marketing and adopt influencers in your marketing strategy where it matters most’.

Woensdag 9 oktober 2019: Inbound & Content Marketing

‘s Ochtends reikt Edwin Vlems, inbound marketing-specialist bij MCB Nederland B.V., ons een nieuw begrip aan: employee advocacy. Edwins interesse in inbound gaat verder dan het klassieke begrip; hij doet ook aan inbound in recruitment en weet dat het beter is als het hele team aan (zelf-)marketing doet. Meer uitleg daarover in zijn talk ‘Employee Advocacy: your colleagues are better marketers than you’.

Na de lunch ziet digital event-organisator Rien van den Bosch, ook Managing Partner bij KOOACH, erop toe dat je het belang van content inziet voor je eigen online event. Noteer alvast zijn talk ‘Your own company event? How to prepare and use content for success’.

Donderdag 10 oktober 2019: Conversion & Inbound Sales

Onze conversiedag wordt gestart door voormalig front-end developer Roshni Shaikh. Deze conversion copywriter en contentstrateeg bij Content Primer licht het geheim van conversie-copywriting toe in haar talk ‘The science behind online sales and conversion copywriting’.

Na de middag zet Joz Van Acker, sales & marketing director bij DMI Belgium, de beste marketing automation tools op een rij in zijn talk ‘Top 10 marketing automation tools in Belgium (Find the tool that fits your business)’. Als tech marketingspecialist weet hij daarbij zowel marketeers als techniekers te bekoren.

Tot slot gaat Najad Jonas-Menouar, Amazon-specialiste en oprichtster van Sonemos Media, dieper in op de vraag hoe je met je merk op Amazon kan beginnen in haar talk ‘How to improve your Amazon traffic and conversion’.

Vrijdag 11 oktober 2019: Content Production

Voor de laatste dag komen we terug op de eigenlijke productie van content. In de voormiddag komt daarbij uiteraard opnieuw videomarketing in beeld, dit keer met de oprichter van KEERCO Peter van Keer. Deze jonge videoproducer en strateeg gaat in zijn talk ‘Video sprints: how to create a video strategy at scale’ dieper in op het belang van een videostrategie.

Na de lunch houdt Yan Ketelers, freelance growth marketeer en strateeg bij Livefast, zijn inspirerende talk ‘Lessons learned from fastest growing Belgian B2B and B2C startups’. Daarin deelt hij de waardevolle lessen die hij heeft geleerd uit het samenwerken met start-ups waarin digital en innovative voorop staan.

Ben je er ook graag bij? Schrijf je in op de DCMC website en brainstorm over je ideeën met meer dan 12 sprekers gedurende 5 intense digitale dagen. Geen verplaatsing, geen kosten. Tot dan!

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...

»

Moet er wel een copywriter in je contentteam?

Het is een hoeksteen van goede contentmarketing: inhoudelijk sterke ...

DCMC mediaforta
»

Het Digital Content Marketing Congress 2019 gaat binnenkort van start

Net zoals vorig jaar organiseert Mediaforta het Digital Content ...

»

Vermijd de grote denkfouten bij B2B contentmarketing

Contentmarketing in B2B verschilt grondig van contentmarketing in ...

contentmarketingplan
»

De weg naar een sluitend contentmarketingplan

Hoe zet je als bedrijf de stap van fijne maar losse contentideeën ...

Account based contentmarketing
»

Van start met account based contentmarketing

Je content richten op een specifieke klant. Kan dat? In vaktermen ...

»

Zo schrijf je een goede case study

Een case study is een uitstekend content format waarmee je je ...

»

Contentmarketing op je intranet, hoe pak je dat aan?

Voor veel bedrijven is het intranet een hoeksteen in de communicatie ...