Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 04 mei 2018 - 918 Views

918 Views

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet eenvoudig om een goed contentmarketingbureau te vinden. Zeker nu sinds de enorme populariteit van contentmarketing bij merken bijna elk agentschap beweert dat het aan contentmarketing doet. Hoe vind je dus een goed contentmarketingbureau? En waar moet je op letten bij het selecteren van een contentmarketingagentschap?

1 Budget en doelstellingen

Het is belangrijk om eerst naar jezelf te kijken en duidelijk je doelstellingen en het bijhorende budget in kaart te brengen. Heb je ambitieuze doelen en een klein budget? Dan is de kans groot dat niemand jou kan helpen. Contentmarketing is niet goedkoop en als je op heel korte tijd resultaten nodig hebt, kies je misschien beter voor een ander type van marketing. Begin dus met duidelijk in kaart te brengen wat je wil en welk budget je daarvoor hebt.

2 Bepaal wat je intern wil doen en wat je wil uitbesteden

Contentmarketing dekt heel wat activiteiten. Om er een aantal te noemen: contentstrategie, e-mailmarketing, lead nurturing, contentcreatie, SEO, contentpromotie… Het kan zijn dat je als bedrijf zelf al een aantal zaken doet. Lijst dit goed op, zodat je goed weet wat je wil uitbesteden. Wees hier wel realistisch in. Wat je vandaag nog niet inhouse doet, zal je morgen ook niet zo snel doen.

3 Briefing

Schrijf een goede briefing uit. Dit zal je helpen met de zoektocht naar het juiste agentschap. Bovendien wordt het op die manier ook voor jou en je team duidelijk wat je verwacht van een contentmarketingagentschap.

4 Selecteer de agentschappen

Als de briefing klaar is, kan je heel gericht zoeken naar contentmarketingagentschappen die jou verder kunnen helpen. Maar zoals je snel zal merken, is contentmarketing populair en doet vandaag zowat elk agentschap aan contentmarketing. Hoe kan je dan het juiste agentschap kiezen? Een eerste screening kan helpen. Zoek je een bureau dat gespecialiseerd is in contentmarketing of zoek je een breder agentschap dat ook aan contentmarketing doet? Probeer te achterhalen welk type agentschap jij nodig hebt. Doet een agentschap al langer dan 8 jaar aan contentmarketing, dan zijn het specialisten. Doet het agentschap nog maar twee jaar aan contentmarketing, dan is de kans groot dat je te maken hebt met een agentschap dat naast contentmarketing ook andere diensten aanbiedt.

5 Cultuur

Als je een contentmarketingagentschap gekozen hebt, ga dan zeker na of hun cultuur matcht met jouw cultuur. Contentmarketing is een intensieve aangelegenheid. Je zal heel vaak met je agentschap moeten samenzitten. Als jullie cultuur niet matcht, is de kans groot dat je opzet niet zal lukken.

14 redenen dat jouw contentmarketing niet werkt

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Zo schrijf je een goede case study

Een case study is een uitstekend content format waarmee je je ...

»

Contentmarketing op je intranet, hoe pak je dat aan?

Voor veel bedrijven is het intranet een hoeksteen in de communicatie ...

personalisation
»

De huidige personalisering van contentmarketing volstaat straks niet meer

Contentmarketing personaliseren was tot op heden vaak uitsluitend ...

klantenservice
»

Verbeter je klantenservice dankzij contentmarketing

Een uitstekende klantenservice is voor veel bedrijven een ...

»

Ontdek de contentstrategie van je concurrenten

Om je met content te onderscheiden, is het belangrijk om nieuwe ...

content participation
»

Zo betrek je al je werknemers bij contentmarketing

Als content manager werk je vlot samen met specialisten die je ...

»

Kan scrum je contentprocessen versterken?

Voor ontwikkelaars van software of websites zijn termen als scrum en ...

content hergebruik
»

Hoe kan je content goed hergebruiken?

Snel even een oude blogpost uit de kast halen en online zetten? Neen, ...

bloggen
»

De voordelen van bloggen voor je contentmarketing

Ik blog, jij blogt, wij bloggen. Bloggen is al ruim vijftien jaar een ...