Animatie laten maken? Hoe nu verder?

Cooler Media

Artikel door:
Cooler Media - 14 december 2017 - 1954 Views

CONTENTMARKETING
1954 Views

Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te verduidelijken, goed bezig! Maar hiermee is nog niet al het werk gedaan. Heb je erbij stil gestaan dat je hierna ook nog aan de bak zult moeten met videomarketing? Zonder een goede videomarketing zal jouw animatie niet door jouw doelgroep gezien worden. Hoe pak je dit aan? Hieronder helpen we je op weg zodat je na de creatie van je animatie niet met de handen in het haar zit.

De feiten op een rij

Benieuwd waarom videomarketing zo belangrijk is voor jouw animatie? Hieronder een aantal feiten.

  • 95% van de mensen tussen 16 en 34 jaar kijkt online naar video. 80% van de mensen tussen de 50 jaar en 60 jaar doet hetzelfde.
  • In 2017 bestond 74% van al het webverkeer uit online video’s.
  • 93% van de online marketeers gebruikt videomarketing voor hun animatie.
  • Binnen een maand verschijnen er meer video’s en animaties op het internet dan er in 30 jaar op tv is uitgezonden.

Zo pas je videomarketing toe

Je hebt een animatie laten maken. Nu wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen, en vooral de juiste mensen, jouw animatie te zien krijgen. Dit gaat niet vanzelf. Een sterke animatie is een goed begin. Nu is het tijd om jouw animatie op de juiste manier te presenteren aan de wereld. Hoewel er specialisten zijn op dit gebied die precies weten hoe jouw animatie bij het juiste publiek terecht komt, kun je zelf al beginnen met een sterke basis.

Wij geven je tips over hoe je je animatie zelf het beste kunt delen op platformen als YouTube en Vimeo.

1. Kies een sterke titel voor jouw animatie
Het is belangrijk dat de titel jouw doelgroep direct aanspreekt. Uit de titel moet blijken wat je publiek kan verwachten, zonder te veel te verklappen.

2. Voeg een goede beschrijving toe
Bij een animatie is een pakkende beschrijving van groot belang. In die beschrijving kun je namelijk de juiste zoekwoorden gebruiken. Dit helpt je video om gevonden te worden.

3. Tag erop los
Net als een goede beschrijving zorgen tags ervoor dat jouw doelgroep jouw video kan vinden. Gebruik voor de tags de woorden die jouw publiek vaak in de zoekbalk invult wanneer ze op zoek zijn naar jouw dienst of product.

4. Het oog wil ook wat
Hierboven hebben we het voornamelijk gehad over de juiste tekst, maar het oog wil ook wat. Kies voor de gemaakte animatie dus een aantrekkelijke thumbnail die uitnodigt om te klikken.

5. Call to action
Na het zien van jouw animatie moet je publiek niet met te veel vragen blijven zitten. Begeleid ze daarom naar de volgende stap door een duidelijke call to action toe te voegen.


Cooler Media

Artikel door Cooler Media

Cooler Media is een bedrijf dat korte, krachtige uitlegvideo’s maakt. Door middel van zowel animatie als film proberen ze het ‘Aha’ moment te creëren bij de kijker. Cooler Media is gespecialiseerd in uitlegvideo, infographic en Video Marketing.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

draaiboek contentmarketing
»

Vijf stappen voor een draaiboek contentmarketing

Een draaiboek voor contentmarketing maakt jouw leven en dat van je ...

»

B2B webinar piekt niet enkel dankzij COVID-19

Tijdens de eerste maanden van de COVID-19 pandemie schoot het aantal ...

»

Hoe anders is lead generation met content in B2B?

Voor veel marketeers is lead generation het finale doel van hun ...

»

UX copywriting verdient een specialistenpen

In de categorie buzzwoorden is UX copywriting een speciaal geval. ...

Contentmarketing na corona
»

Zo maak je een strijdplan voor de post-corona- contentmarketing

Hoewel de corona-crisis nog lang niet achter ons ligt, duikt het ...

Contentmarketing in tijden van Corona wat is zinvol en wat niet
»

Contentmarketing in tijden van corona: wat is zinvol en wat niet?

De voorbije weken bekroop veel contentmarketeers de vraag wat ze ...

»

Zo maak je een dashboard met B2B content metrics

In deze blogpost leerde je welke metrics interessant zijn om de ...

»

Met deze metrics meet je of je B2B content werkt

Het aantal bezoekers, de gemiddelde tijd op een pagina of de bounce ...

»

Content als hoeksteen van je B2B-events

Voor marketers zijn B2B-events uitgelezen kansen om hun publiek ...