Wie is wie op DCMC2016?

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 26 augustus 2016 - 1670 Views

#DCMC2016
1670 Views

Van 10 oktober tot en met 14 oktober vindt naar jaarlijkse traditie het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta plaats. DCMC2016 is een gratis online evenement over contentmarketing dat deelnemers de kans geeft om vanachter hun computer of tablet boeiende sprekers aan het werk te zien.

Dit jaar is het congres georganiseerd rond een reeks van thema’s waarbinnen specialisten hun expertise delen met de kijkers. Elke dag krijgt zijn eigen thema en specialisten.

Maandag: social media

Op de eerste congresdag mogen de sociale media waarlangs je content verspreidt de spits afbijten. Openen doen we met de Senior Digital Manager Benelux van Pepsico, Marnick Vandebroek, die ingaat op het maken van de juiste social media content. Van een groot fmcg-merk schakelen we over naar de meest persoonlijke vorm van social content met Carole Lemarque (Duval Union). Zij belicht personal branding. Tot slot denken we ook structureel met Alexandre Alaphillippe die sociale media vastklikt aan het digitaliseren van je onderneming.

Dinsdag: marketing automation

Van het maken van content voor sociale media gaan we naar het geautomatiseerd verspreiden en opvolgen van content. Dinsdag draait DCMC2016 helemaal rond marketing automation. Consultante Guy Vindevogel maakt je wegwijs in de verschillende tools, terwijl Johan Elias (Hybrid Media) de business case van Yieha ontvouwt. Zeker ook een aanrader is Lucas Decuypere (Adagio) die marketing automation kadert voor B2B-sectoren.

Woensdag: inbound en contentmarketing

Het B2B-vraagstuk keert ook terug op woensdag, de dag met contentmarketing als thema. Graydon geeft er met dank aan Sven Persoone tekst en uitleg over hoe het zijn B2B-contentplannen uitvoert. Sven Dhollander krijgt de eervolle taak om het misverstand weg te werken dat contentmarketing enkel aan grote bedrijven is besteed. En ook e-mailexperte Tamara Gielen breekt een lans en meer bepaald voor het gebruik van e-mail om de distributie van je content te optimaliseren.

Donderdag: Conversie

Op donderdag is het targetday: de dag waarop DCMC2016 inzoomt op dat o zo belangrijke doel dat conversie heet. Strateeg Matthias Laqueur van BossData komt vertellen hoe je een strategie kan ontwikkelen die je onderneming van meet af op weg zet naar het behalen van de juiste conversieratio’s. Matthieu Dhondt (The Reference) van zijn kant legt ons het verschil uit tussen conversie en aversie.

Vrijdag: Digitale Transformatie

Op vrijdag tot slot rondden we DCMC2016 af met een flinke brok digitale transformatie. Over dit hot topic en over het verband met contentmarketing brengen we drie sprekers op het podium. Marketeer of the Year 2014 Vincent De Dobbeleer (Jun) brengt die transformatie terug tot zijn basisdoel: het verbeteren van de customer experience. Klaas Verbeken (Bake & Company) duikt in de executie en legt uit hoe je digital in je marketingdepartement integreert. Afronden doen we met de gereputeerde Brice Le Blévennec (Emakina) die ons laat meeproeven van zijn eigen model voor ‘user equity’.

Zoals elk jaar is DCMC2016 een gratis evenement. Inschrijven is mogelijk en kan via de site van het congres.





DCMC2016




Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

Contentmarketing in tijden van Corona wat is zinvol en wat niet
»

Contentmarketing in tijden van Corona: wat is zinvol en wat niet?

De voorbije weken bekroop veel contentmarketeers de vraag wat ze ...

»

Zo maak je een dashboard met B2B content metrics

In deze blogpost leerde je welke metrics interessant zijn om de ...

»

Met deze metrics meet je of je B2B content werkt

Het aantal bezoekers, de gemiddelde tijd op een pagina of de bounce ...

»

Content als hoeksteen van je B2B-events

Voor marketers zijn B2B-events uitgelezen kansen om hun publiek ...

online video B2B
»

Zo gebruik je met succes online video in B2B-contentmarketing

Online video is de voorbije jaren een van de favoriete ...

»

Visual design voor B2B-content is niet te onderschatten

Inzetten op visual design is voor contentmarketers in B2B een must. ...

B2B-content social media
»

Past je B2B-content ook op sociale media?

B2B-content op LinkedIn is zeer normaal, maar moet het ook op andere ...

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...