Wie is wie op DCMC2016?

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 26 augustus 2016 - 1017 Views

#DCMC2016
1017 Views

Van 10 oktober tot en met 14 oktober vindt naar jaarlijkse traditie het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta plaats. DCMC2016 is een gratis online evenement over contentmarketing dat deelnemers de kans geeft om vanachter hun computer of tablet boeiende sprekers aan het werk te zien.

Dit jaar is het congres georganiseerd rond een reeks van thema’s waarbinnen specialisten hun expertise delen met de kijkers. Elke dag krijgt zijn eigen thema en specialisten.

Maandag: social media

Op de eerste congresdag mogen de sociale media waarlangs je content verspreidt de spits afbijten. Openen doen we met de Senior Digital Manager Benelux van Pepsico, Marnick Vandebroek, die ingaat op het maken van de juiste social media content. Van een groot fmcg-merk schakelen we over naar de meest persoonlijke vorm van social content met Carole Lemarque (Duval Union). Zij belicht personal branding. Tot slot denken we ook structureel met Alexandre Alaphillippe die sociale media vastklikt aan het digitaliseren van je onderneming.

Dinsdag: marketing automation

Van het maken van content voor sociale media gaan we naar het geautomatiseerd verspreiden en opvolgen van content. Dinsdag draait DCMC2016 helemaal rond marketing automation. Consultante Guy Vindevogel maakt je wegwijs in de verschillende tools, terwijl Johan Elias (Hybrid Media) de business case van Yieha ontvouwt. Zeker ook een aanrader is Lucas Decuypere (Adagio) die marketing automation kadert voor B2B-sectoren.

Woensdag: inbound en contentmarketing

Het B2B-vraagstuk keert ook terug op woensdag, de dag met contentmarketing als thema. Graydon geeft er met dank aan Sven Persoone tekst en uitleg over hoe het zijn B2B-contentplannen uitvoert. Sven Dhollander krijgt de eervolle taak om het misverstand weg te werken dat contentmarketing enkel aan grote bedrijven is besteed. En ook e-mailexperte Tamara Gielen breekt een lans en meer bepaald voor het gebruik van e-mail om de distributie van je content te optimaliseren.

Donderdag: Conversie

Op donderdag is het targetday: de dag waarop DCMC2016 inzoomt op dat o zo belangrijke doel dat conversie heet. Strateeg Matthias Laqueur van BossData komt vertellen hoe je een strategie kan ontwikkelen die je onderneming van meet af op weg zet naar het behalen van de juiste conversieratio’s. Matthieu Dhondt (The Reference) van zijn kant legt ons het verschil uit tussen conversie en aversie.

Vrijdag: Digitale Transformatie

Op vrijdag tot slot rondden we DCMC2016 af met een flinke brok digitale transformatie. Over dit hot topic en over het verband met contentmarketing brengen we drie sprekers op het podium. Marketeer of the Year 2014 Vincent De Dobbeleer (Jun) brengt die transformatie terug tot zijn basisdoel: het verbeteren van de customer experience. Klaas Verbeken (Bake & Company) duikt in de executie en legt uit hoe je digital in je marketingdepartement integreert. Afronden doen we met de gereputeerde Brice Le Blévennec (Emakina) die ons laat meeproeven van zijn eigen model voor ‘user equity’.

Zoals elk jaar is DCMC2016 een gratis evenement. Inschrijven is mogelijk en kan via de site van het congres.





DCMC2016




Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

content hergebruik
»

Hoe kan je content goed hergebruiken?

Snel even een oude blogpost uit de kast halen en online zetten? Neen, ...

bloggen
»

De voordelen van bloggen voor je contentmarketing

Ik blog, jij blogt, wij bloggen. Bloggen is al ruim vijftien jaar een ...

»

Hoe schrijf je een goede briefing voor contentmarketing?

Om optimaal de diensten van een partner in contentmarketing te kunnen ...

landingspagina
»

Hoe maak je een goede landingspagina?

Een landingspagina is één van die termen in contentmarketing die ...

»

Waarom je contentteam een project manager kan gebruiken

Een heel specifieke en soms nog onderschatte functie in een goed ...

influencer marketing
»

Wat is influencer marketing en mag het zomaar?

Invloedrijke mensen die in hun netwerk een authentiek verhaal over je ...

outsourcen contentproductie
»

5 redenen waarom je contentproductie moet outsourcen

Als een bedrijf beslist om te starten met contentmarketing, is een ...

»

Hoe doe je aan social selling op LinkedIn?

Social selling is een verkooptechniek waarbij je social media ...

video producer
»

Wat doet een video producer precies?

In digitale contentmarketing is het maken van online video’s al ...