Vakantielectuur: gratis ebooks over e-commerce en content

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 13 juli 2016 - 1773 Views

E-COMMERCE
1773 Views

Online verkopen en sterke content maken die deze verkoop ondersteunt, is een uitdaging waar almaar meer ondernemingen zich voor opmaken. Mediaforta selecteerde een reeks van e-books die vanuit een specifieke invalshoek (strategie, productie, conversie,…) contentmarketing en e-commerce op elkaar afstemmen. Veel leesgenot!

1. Hubspot: How to Create A Great eCommerce Content Strategy

Een niet te missen referentie, komt van de Amerikaanse softwareproducent Hubspot. Het ebook vertrekt vanuit pure contentmarketingstrategie: e-commerce met content zorgt ervoor dat de doelgroep terugkomt en wel net zo vaak tot ze ook echt iets koopt.

De meerwaarde van dit ebook zit in de ambitie om elementen mee te geven waarmee je je content ook echt onderscheidend kan maken. Want uiteraard wil iedereen iets maken wat zijn klanten helpt, maar hoe houd je rekening met de context en hoe zorg je ervoor dat jouw content net dat trapje hoger komt te staan.

Hubspot vertrekt vanuit strategie, maar geeft al heel wat mee voor wie met vragen over productie zit.

Hier te downloaden. 

2. Mozu: The Convergence of Content & Commerce in a Complex World

Auteur Lea Green van Mozu vertrekt in dit ebook vanuit dezelfde startblokken als Hubspot en wil de werelden van content en commerce dichter bij elkaar brengen. Het boek denkt echter meer op niveau van trends en organisatie: de impact op teams, de invloed van mobiele technologie, de kans om de nieuwe consument beter te helpen.

Het idee om een ebook te promoten met een aparte video is trouwens goed gevonden (enkel jammer dat de tekst erboven nog eens integraal terugkeert in de video).

Download het ebook hier.

3. Blueshift: 7 Personalized Emails for E-Commerce

Aan de productiezijde van content en e-commerce is dit een opvallend e-book. Net zoals webshops het klantenbezoek trachten de personaliseren met aanbiedingen op maat, kan het ook lonen om je content te personaliseren. Blueshift schreef een ebook dat uitlegt hoe je de e-mailcontent die trafiek genereert naar je verkoopsite kan personaliseren.

Hoe fel die aanpak kan lonen, maakt Blueshift overigens zeer concreet: de conversie ligt drie tot tienmaal hoger bij personalisering.

Ontdek het ebook hier.

4. Bryan Eisenberg: Reduce Shopping Cart Abandonment

In dit artikel gingen we al in op deze zeer belangrijke factor voor online verkopers: mensen droppen een artikel in hun winkelmandje maar gaan uiteindelijk niet over tot verkoop. Het over de streep halen van die bijna-klanten is een van de meest efficiënte middelen om je verkoppcijfer te verbeteren.

In het e-book zitten een hoop praktische tips, maar ook elementen die aansluiten bij de contentmarketingstrategie, zoals klantengetuigenissen.

Hier te downloaden 

5. Relevance: e-Commerce Guide to Search Visibility and Content Marketing

Na strategie en productie raden we tot slot ook graag dit ebook aan dat inspeelt op de distributie en vindbaarheid van je content.

Het e-book vertrekt vanuit het opbouwen van een goede SEO-strategie voor je webshop, maar pakt dat breed aan. Zo zoemt het ook in op het vinden van ontbrekende content en het meten van de impact van de content.

Je vindt het e-book hier

DCMC2016

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

Contentmarketing in tijden van Corona wat is zinvol en wat niet
»

Contentmarketing in tijden van Corona: wat is zinvol en wat niet?

De voorbije weken bekroop veel contentmarketeers de vraag wat ze ...

»

Zo maak je een dashboard met B2B content metrics

In deze blogpost leerde je welke metrics interessant zijn om de ...

»

Met deze metrics meet je of je B2B content werkt

Het aantal bezoekers, de gemiddelde tijd op een pagina of de bounce ...

»

Content als hoeksteen van je B2B-events

Voor marketers zijn B2B-events uitgelezen kansen om hun publiek ...

online video B2B
»

Zo gebruik je met succes online video in B2B-contentmarketing

Online video is de voorbije jaren een van de favoriete ...

»

Visual design voor B2B-content is niet te onderschatten

Inzetten op visual design is voor contentmarketers in B2B een must. ...

B2B-content social media
»

Past je B2B-content ook op sociale media?

B2B-content op LinkedIn is zeer normaal, maar moet het ook op andere ...

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...