5 prima gratis ebooks over contentmarketing

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 28 oktober 2015 - 3667 Views

3667 Views

Begin vorig jaar gaven we al eens een overzicht van interessante ebooks over contentmarketing en sindsdien is de stroom aan fijne lectuur blijven toenemen. We gingen opnieuw door het aanbod van de jongste maanden en selecteerden deze vijf boeken die zich pal op de huidige evolutie in contentmarketing bevinden. Veel leesplezier!

1. “Quick guide for content promotion” (door Relevance)

Nu veel bedrijven zich bewust zijn geworden van de kracht van hun eigen kanalen om content te publiceren, groeit ook het besef dat er vaak heel wat groei zit in het efficiënt promoten van die content. Het Amerikaanse Relevance, een leverancier van uiteenlopende content services, schreef een basisgids voor contentpromotie. Dat betekent: uitleg over het onderscheid tussen paid, owned en earned media, tools voor contentpromotie, maar zeker ook aandacht voor een goede promotiestrategie en een aantal best practices waar je nuttige lessen kan uit trekken.

Dit ebook kan je hier downloaden

2. “The best practice guide for effective blogger outreach” (door Inkybee)

Inkybee, een influencer marketing software, schreef een boek dat een stapje verder gaat op vlak van contentpromotie. Het spitst zich specifiek toe op het inschakelen van invloedrijke bloggers in je promotiecampagne om het bereik van je content op te drijven. Het ebook vertrekt vanuit de strategie om een bereikcampagne te onderbouwen en geeft praktische tips over het ontwikkelen van een structurele relatie met bloggers in je niche. Mooi is dat dit ebook ook de metrics niet uit het oog verliest en je op weg zet bij het traceren en meten van de verspreiding van je content.

Dit ebook kan je hier downloaden

3.” The ROI of content marketing” (door Kuno)

Die metrics blijven nog steeds een hot topic in contentmarketing en een goed nieuw ebook over het onderwerp komt van het Amerikaanse inbound marketing agency Kuno. Dat vertrekt van de nog steeds pertinente vaststelling dat de helft van de marketers de ROI van contentmarketing niet in kaart brengt. En dat het probleem niet in luiheid of tijdsgebrek zit, maar eerder in de complexiteit van het meten. Kuno geeft aan welke doelen je moet stellen bij het meten de ROI, wat de beste metrics zijn en vooral ook hoe je je ROI-meting kan verbeteren.

Dit ebook kan je hier downloaden

4. “The marketer’s crash course in visual content creation” (door HubSpot)

Ook marketing automation autoriteit Hubspot blijft knappe ebooks produceren en die gaan lang niet alleen over software of automatisering. Dit ebook vertelt hoe je het design van content kan verzorgen en verbeteren, zelfs je als geen ‘natural born designer’ bent. Zie het als een snelle cursus in visual content design met veel concrete tips over bijvoorbeeld infographics, maar ook over de software die van pas kan komen.

Dit ebook kan je hier downloaden

5. “Create buyer personas that work” (door Wyzowl)

Werken met een goede doelgroeptypologie of buyer personas vindt bij een groeiende groep bedrijven ingang. De Britse videoproducent Wyzowl legt in dit ebook niet enkel uit waarom buyer personas nuttig zijn, maar overloopt ook de stappen die je moet zetten om goede buyer personas te ontwikkelen. Het neemt demografie, kooptendensen, bedrijfswaarden en -doelstellingen mee in zijn benadering en dat geeft het ebook best wel toegevoegde waarde ten opzichte van wat eerder over dit topic verscheen.

Dit ebook kan je hier downloaden









Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

Contentmarketing in tijden van Corona wat is zinvol en wat niet
»

Contentmarketing in tijden van Corona: wat is zinvol en wat niet?

De voorbije weken bekroop veel contentmarketeers de vraag wat ze ...

»

Zo maak je een dashboard met B2B content metrics

In deze blogpost leerde je welke metrics interessant zijn om de ...

»

Met deze metrics meet je of je B2B content werkt

Het aantal bezoekers, de gemiddelde tijd op een pagina of de bounce ...

»

Content als hoeksteen van je B2B-events

Voor marketers zijn B2B-events uitgelezen kansen om hun publiek ...

online video B2B
»

Zo gebruik je met succes online video in B2B-contentmarketing

Online video is de voorbije jaren een van de favoriete ...

»

Visual design voor B2B-content is niet te onderschatten

Inzetten op visual design is voor contentmarketers in B2B een must. ...

B2B-content social media
»

Past je B2B-content ook op sociale media?

B2B-content op LinkedIn is zeer normaal, maar moet het ook op andere ...

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...