Alles wat je moet weten over DCMC2015

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 10 september 2015 - 3201 Views

3201 Views

Van maandag 5 oktober tot en met vrijdag 9 oktober vindt het jaarlijkse Digital Content Marketing Congress van Mediaforta plaats. DCMC2015 is een gratis online evenement over contentmarketing dat deelnemers de kans geeft om vanachter hun computer of tablet boeiende sprekers aan het werk te zien. We werpen alvast een blik op de meest opvallende namen van deze editie.

1. Tony Zambito

Voor contentmarketing is Tony Zambito de man die zorgde voor de missing link tussen content en sales. Hij bedacht de buyer personas en is vandaag nog altijd de wereldautoriteit die mag uitleggen hoe bedrijven het best aan de slag kunnen gaan met buyer personas. Hij koppelt inzichten uit het aankoopproces van je doelgroep naadloos aan het ontwikkelen van een sluitende typologie waarop je als marketer je contentstrategie kan bouwen. Op zijn klantenlijst staan de allergrootsten: HP, General Electric, IBM, FedEx, Symantec, Robert Half, enzovoort.

Tijdens DCMC2015 focust Zambito op zijn stokpaardje: ‘human centered content marketing’, een uitgediepte analyse van het bekende standpunt dat je doelgroep centraal moet staan in je marketingstrategie. Tijdens zijn keynote ontdek je hoe Zambito dat vasthaakt aan buyer insights en buyer personas.

Wanneer? Woensdag 7 oktober om 20u15

Meer over Tony Zambito op zijn eigen site en via zijn LinkedIn-profiel.

2. Patrick Petersen

Met Patrick Petersen brengt DCMC2015 een van Nederlands fijnste marketers. Hij is de man achter Nieuws.social en adviseert bedrijven als consultant met AtMost. Maar uiteindelijk is het synoniem marketingduizendpoot gepast voor Petersen: hij is ook auteur (Handboek Online Marketing onder andere), schrijft voor het marketingvakblad AdFormatie, is columnist voor Marketingtribune of maakt online televisie met AtMostTV. Op de site van AtMost staat geen steriele klantenlijst, maar wel een reeks van interessante cases met vaak uitleg over de relevantie.

Net als Zambito is Petersen geboeid door het verband tussen sterke content en commercie. Hij mocht eerder dit jaar daarover zijn inzichten nog delen als keynote speaker tijdens het congres van Yahoo Asia. Op DCMC2015 mag je dus ook van hem een invalshoek rond content en sales verwachten, al zal hij ook benadrukken wat het belang is van sterk engagerende content in dit proces.

Wanneer? Vrijdag 9 oktober om 13u15

Meer over Patrick Petersen via AtMost en via zijn goed gedocumenteerde LinkedIn-profiel.

3. Ilyana Stareva

Laat de term marketing automation vallen en dan blijkt het Amerikaanse Hubspot bij veel marketers het bedrijf te zijn dat top-of-mind is. Mediaforta is dan ook verheugd op DCMC2015 Channel Consultant Ilyana Stareva te mogen verwelkomen. Stareva deed ervaring op bij grote PR-bureaus in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Ze staat te boek als een PR-experte die vanuit haar vakkennis heel mooi de stap kan maken naar inbound marketing en marketing automation.

Haar presentatie op DCMC2015 trekt dan ook de PR-kaart en legt uit hoe gevoelig sociale media het verschil kunnen maken binnen een goede strategie. Dat levert fijne inzichten op over de paid, de owned als de earned media die elk bedrijf dat aan contentmarketing doet vandaag in portefeuille heeft.

Wanneer: woensdag 7 oktober om 13u15

Meer over Ilyana Stareva lees je op haar blog en haar LinkedIn-pagina.

4. Peter Decuypere

Een klinkende naam uit de Belgische marketingwereld is Patrick Decuypere. Bekend als de founding father van I Love Techno, maar intussen uitgegroeid tot een gerespecteerd consultant, lesgever en auteur. Zijn recente boek We Love Events legt zeer fraai het verband uit tussen contentmarketing en eventmarketing. Twee disciplines die op het eerste zicht niet echt verwant leken, maar vandaag een interessante gemeenschappelijke drijfveer hebben. Eerder gaf Peter daarover al dit interview.

Op DCMC2015 vertelt Peter Decuypere ons over het belang van waardevolle content, maar hij deelt ook zijn inzichten over hoe je als ondernemer met succes kan bouwen aan een goede earned en owned community.

Wanneer: dinsdag 6 oktober om 13u15

Meer over Peter Decuypere via Weloveevents.be en op zijn LinkedIn.

5. En verder

– Asokan Nirmalarajah (linkbird) leidt SaaS-specialist linkbird de divisie Inbound Marketing en als specialist in SEO en linkbuilding legt hij uit hoe contentmarketing, online PR en SEO het best op elkaar kan afstemmen.

Jan Seurinck (Creativity Evangelist bij Flanders DC) legt uit hoe je met contentcreatie brand ambassadors kan creëren.

Suzanne De Bakker (Universiteit Amsterdam) spreekt over het verlies aan controle voor bedrijven die zich op sociale media begeven om aan contentmarketing te doen.

Mark Appel (Global Marketing Director bij Exact Cloud Solutions) vertelt waarom customer experience draait om vinden en niet om zoeken.

Conor Douglas (Hubspot) focust op het verband tussen business development en contentmarketing.

Tom De Baere (oprichter van HappiFish) gaat in op de vraag naar het noodzakelijke nut van contentmarketing.

Franky Willekens (head of data analytics bij BBDO Belgium) wijst op het belang van data als onderbouw voor contentmarketing.

Davy Vandevinne (Outsource Communication) duidt aan waarom contentmarketing soms niet werkt.

Pieter Vereertbruggen (Cypres) verduidelijkt wat het verschil is tussen data en contentmarketing.

Wie meer wil vernemen over het Digital Content Marketing Congress 2015 kan gratis inschrijven op de congreswebsite.





Digital content marketing congress 2015



Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Met deze metrics meet je of je B2B content werkt

Het aantal bezoekers, de gemiddelde tijd op een pagina of de bounce ...

»

Content als hoeksteen van je B2B-events

Voor marketers zijn B2B-events uitgelezen kansen om hun publiek ...

online video B2B
»

Zo gebruik je met succes online video in B2B-contentmarketing

Online video is de voorbije jaren een van de favoriete ...

»

Visual design voor B2B-content is niet te onderschatten

Inzetten op visual design is voor contentmarketers in B2B een must. ...

B2B-content social media
»

Past je B2B-content ook op sociale media?

B2B-content op LinkedIn is zeer normaal, maar moet het ook op andere ...

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...

»

Moet er wel een copywriter in je contentteam?

Het is een hoeksteen van goede contentmarketing: inhoudelijk sterke ...

»

Vermijd de grote denkfouten bij B2B contentmarketing

Contentmarketing in B2B verschilt grondig van contentmarketing in ...