6 top content marketing blogs uit de States

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 09 januari 2015 - 3155 Views

3155 Views

De Verenigde Staten zijn sinds de doorbraak van (digitale) content marketing internationaal de vaandeldrager van deze marketingdiscipline. De resultaten uit Amerikaanse onderzoeken zijn doorgaans een vrij accurate voorspelling van wat zich even later ook in Europa afspeelt inzake content marketing. Ook de blogs over content marketing zijn een meer dan boeiende bron van sectorinformatie. Wij stellen onze eigen inspiratielijst van content marketing blogs voor.

1. Jeff Bullas

Auteur, strateeg, spreker en blogger Jeff Bullas staat voor diepgang. Ook bij Bullas vind je lijstjes met zes, zeven of zeventien tips of trends, maar hij werkt alles tot in de puntjes uit. Zijn blogs worden daardoor vaak heel lang (langer dan elke expert je zou aanraden), maar wie er de tijd en het geduld voor heeft, leert een pak bij.

2.  Joe Pulizzi

Joe Pulizzi is en blijft de thought leader van de content marketing industry. Zijn blog blijft dan ook een absolute aanrader voor zowel nieuwkomers als geroutineerde content marketers. Opvallend is dat Pulizzi zelden vanop het spreekgestoelte staat te preken. Ondanks zijn status gaat hij in op reacties, commentaren, andere bloggers die een interessant punt opwerpen om van daaruit weer posts te creëren die iedereen iets bijleren.

3. Heidi Cohen

Een eerste straffe madam op de internationale content marketing scene is Heidi Cohen. Haar blog is zeer bevattelijk, tovert veel voorbeelden uit de hoed, gebruikte herkenbare invalshoeken, maar durft ook wel eens aan ‘listitis’ te lijden (met 55 redenen om iets wel of niet te doen bijvoorbeeld).

4. Ann Handley

De tweede straffe madam die je moet leren kennen, is Ann Handley. Auteur van enkele standaardwerken over content marketing, maar ook de pen achter een licht chaotische blog. Op het eerste zicht een zootje ongeregeld van informatie over content marketing, maar achter de anarchie zitten goed onderbouwde blogposts. Handley blogt vanuit de basics: wat haar bezighoudt, haalt de blog. Haar schrijfplezier werkt overigens aanstekelijk.

5. Uberflip

Uberflip biedt content marketing oplossingen aan, maar heeft ook een blog om u tegen te zeggen. Geschreven vanuit actuele tendensen en alleen daarom al steeds relevant. Je zal er minder de krasse opinies of de knuppels in het hoenderhok vinden, maar des te meer praktische tips en wetenswaardigheden om een goed content marketing plan of een goede strategie mee te staven.

6. Steamfeed

Deze blog focust sterk op de digitale dimensie van content marketing. Veel info over content voor social media, over SEO, over software, over technologie, enz. Dat alles brengen de auteurs op een zeer journalistieke manier.









Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

Rory Sutherland
»

“Contentmarketing moet blijven experimenteren en niet enkel optimaliseren”

Marketing in het algemeen en contentmarketing in het bijzonder ...

Conference room DCMC2020
»

DCMC2020 maakt zijn programma bekend

Het jaarlijkse Digital Content Marketing Congress van Mediaforta ...

draaiboek contentmarketing
»

Vijf stappen voor een draaiboek contentmarketing

Een draaiboek voor contentmarketing maakt jouw leven en dat van je ...

»

B2B webinar piekt niet enkel dankzij COVID-19

Tijdens de eerste maanden van de COVID-19 pandemie schoot het aantal ...

»

Hoe anders is lead generation met content in B2B?

Voor veel marketeers is lead generation het finale doel van hun ...

»

UX copywriting verdient een specialistenpen

In de categorie buzzwoorden is UX copywriting een speciaal geval. ...

Contentmarketing na corona
»

Zo maak je een strijdplan voor de post-corona- contentmarketing

Hoewel de corona-crisis nog lang niet achter ons ligt, duikt het ...

Contentmarketing in tijden van Corona wat is zinvol en wat niet
»

Contentmarketing in tijden van corona: wat is zinvol en wat niet?

De voorbije weken bekroop veel contentmarketeers de vraag wat ze ...

»

Zo maak je een dashboard met B2B content metrics

In deze blogpost leerde je welke metrics interessant zijn om de ...