DCMC2014 in vijf vragen, met Lien Brusselmans

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 01 oktober 2014 - 2711 Views

2711 Views

Lien BrusselmansVolgende week schiet Mediaforta een nieuw Digital Content Marketing Congress (DCMC2014) op gang. Vijf dagen lang kan u tijdens de middaguren online live sessie volgen van sprekers uit binnen- en buitenland. Op woensdag 8 oktober kijken we uit naar de sessie van Lien Brusselmans, marketing manager bij Engagor, de Belgische reizende ster die bedrijven bijstaan in het meten van het succes van hun investeringen in content. We stellen Lien in vijf vragen voor.

1. Wie is Lien Brusselmans?

Lien Brusselmans: “Gezien mijn jeugdige leeftijd kan ik geen ellenlange oplijsting maken van indrukwekkende professionele verwezenlijkingen, maar ik kan je één ding zeggen: in de wereld van social media leer je snel, heel snel. Sinds begin 2012 ben ik bij Engagor, een platform voor social customer service en real-time engagement, aan de slag als marketing manager. Dankzij onze klanten, zowel in België als wereldwijd, heb ik enorm veel bijgeleerd over de uitdagingen en mogelijkheden die social media biedt aan bedrijven.”

2. Welke rol speelt digitale content marketing in jouw professionele activiteiten?

Lien Brusselmans: “Content marketing en de daarmee nauw verweven engagement marketing zijn het hart van onze eigen marketing activiteiten. Vandaag de dag worden we overspoeld met informatie en dus komt het er als merk op aan waarde te bieden aan consumenten. En hoe weet je of iets waardevol is? Door voortdurend te meten en te evalueren: welk type content werkt, op welke sociale netwerken krijgen we het meest respons, etc. Dat doen wij zelf en dat zou elk bedrijf moeten doen. We practice what we preach!”

3. Wat vind je de belangrijkste actuele trend in digitale content marketing?

Lien Brusselmans: “Less is more. Alweer door die overvloed aan informatie, ontdekken merken dat content niet altijd lang en uitgebreid hoeft te zijn. Uiteraard bundel je onderzoeksresultaten en dergelijke eerder in een report, ebook of whitepaper. Maar de dagdagelijkse content die een merk verspreid, moet kort en bondig zijn. Dat hangt ook nauw samen met social media. Posts van verschillende regels lang worden veel sneller overgeslagen. Let daar maar eens op de volgende keer dat je door je Facebook of LinkedIn feed scrollt. Ik ben ervan overtuigd dat Twitter – waar je je boodschap in minder dan 140 karakters moet uitdrukken – daarin ook een grote rol heeft gespeeld.”

4. Waarover zal jouw sessie tijdens het DCMC2014 gaan?

Lien Brusselmans: “Het succes van content meten is niet altijd simpel en uiteraard deelt ook niet iedereen zijn mening, kritiek of enthousiasme erover op social media. Maar veel mensen doen dat wel. Als ik echt een goed artikel of social media post lees, dan zal ik dat liken of delen. In mijn sessie leg ik uit hoe je op een eenvoudige en efficiënte manier het succes van jouw content op social media kan meten.”

5. Wat is het belangrijkste advies dat je het publiek wil meegeven?

Lien Brusselmans: “Meten is weten, lijkt met hier wel een gepaste cliché uitspraak! Blijf niet gewoon de koers volgen die je inslaat met je content marketing. Onderzoek of je publiek die koers apprecieert en indien niet, is het tijd om het roer om te gooien!”

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Vermijd de grote denkfouten bij B2B contentmarketing

Contentmarketing in B2B verschilt grondig van contentmarketing in ...

contentmarketingplan
»

De weg naar een sluitend contentmarketingplan

Hoe zet je als bedrijf de stap van fijne maar losse contentideeën ...

Account based contentmarketing
»

Van start met account based contentmarketing

Je content richten op een specifieke klant. Kan dat? In vaktermen ...

»

Zo schrijf je een goede case study

Een case study is een uitstekend content format waarmee je je ...

»

Contentmarketing op je intranet, hoe pak je dat aan?

Voor veel bedrijven is het intranet een hoeksteen in de communicatie ...

personalisation
»

De huidige personalisering van contentmarketing volstaat straks niet meer

Contentmarketing personaliseren was tot op heden vaak uitsluitend ...

klantenservice
»

Verbeter je klantenservice dankzij contentmarketing

Een uitstekende klantenservice is voor veel bedrijven een ...

»

Ontdek de contentstrategie van je concurrenten

Om je met content te onderscheiden, is het belangrijk om nieuwe ...

content participation
»

Zo betrek je al je werknemers bij contentmarketing

Als content manager werk je vlot samen met specialisten die je ...