Waarom voor Hubspot kiezen?

Tom Peeters

Artikel door:
Tom Peeters - 26 september 2014 - 2757 Views

2757 Views

Mediaforta is een gecertificeerd partner van Hubspot en helpt zijn klanten om hun content marketing te automatiseren met de hulp van deze internationaal gerenommeerde software. In de content marketing sector is Hubspot een iconisch bedrijf en staat de software hoog aangeschreven, maar wat is Hubspot en welke diensten levert het je als content bedrijf zoal op, waarom zou je ervoor kiezen? Een overzicht.

De software van Hubspot verzamelt een bevattelijke reeks van inbound marketing diensten die helpen om het potentieel van de content die je creëert en verspreidt te maximaliseren. Al de mogelijkheden die we hieronder aanhalen, zitten bovendien in één platform verwerkt. De integratie zorgt voor een flinke portie gebruiksgemak, maar vermijdt ook dubbel werk door het mengen van verschillende platformen of interfaces.

Hubspot en content creatie

De kennis, content of informatie die je als onderneming wil delen, schrijft of bedenkt Hubspot uiteraard niet zelf. Maar eens je als marketer die content ter beschikking hebt, kan je met Hubspot een zeer groot deel van het marketingparcours fietsen. In de creatiefase kan een Hubspot-partner je op weg helpen bij het ontwikkelen en designen van een coherente website. Met rubrieken of categorieën die de invalshoek van jouw content omvatten en die de brug maken naar de buyer personas die je in de content strategie hebt gedefinieerd. Eens de architectuur op punt staat, kan het schrijven en maken van content voor websites of blogs geïntegreerd worden in Hubspot. Wil je graag Hubspot in actie zien? Vraag jouw gratis demo aan.

Hubspot en content distributie

Hubspot scoort daarnaast sterke punten op vlak content distributie. Via marketing automatisering is het mogelijk om de verspreiding van je content op te schalen zonder in te boeten aan persoonlijkheid of aan gerichtheid naar de doelgroep. De Hubspot-systematiek is gebouwd rond het uitgangspunt dat de doelgroep jouw content moet kunnen vinden omwille van zijn kwaliteit, maar met evenveel oog voor SEO. Vooral de diversiteit van interessante kanalen, groepen of netwerken in sociale media sluiten heel goed aan bij de kansen die Hubspot biedt om jouw content op de juiste plaats met de juiste mensen te delen. Bovenop die social media marketing bouwt Hubspot ook tools voor lead nurturing en lead management.

Hubspot en content metrics

Omdat elke click van digitale content marketing meetbaar is, maakt Hubspot vanuit distributie en lead management ook vlot de brug naar de metrics. De software geeft inzicht in de gekende harde bereikmetrics (pageviews, shares,…), maar laat de impactmeting ook aansluiten op meer business getinte inzichten. Die kunnen vertrekken van uit de lead metrics, maar even goed de kloof dichten naar het verkrijgen van inzicht in de invloed op sales of brand engagement.









Tom Peeters

Artikel door Tom Peeters

Tom Peeters is eigenaar van het digitaal content marketing agentschap Mediaforta. Hij heeft een expertise van meer dan 20 jaar in de mediawereld, en meer dan 7 jaar in de reclame sector. Beide expertises combineert hij vandaag binnen Mediaforta, waar merken terecht kunnen wanneer ze op zoek zijn naar een sterke content partner.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

B2B-content social media
»

Past je B2B-content ook op sociale media?

B2B-content op LinkedIn is zeer normaal, maar moet het ook op andere ...

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...

»

Moet er wel een copywriter in je contentteam?

Het is een hoeksteen van goede contentmarketing: inhoudelijk sterke ...

DCMC mediaforta
»

Het Digital Content Marketing Congress 2019 gaat binnenkort van start

Net zoals vorig jaar organiseert Mediaforta het Digital Content ...

»

Vermijd de grote denkfouten bij B2B contentmarketing

Contentmarketing in B2B verschilt grondig van contentmarketing in ...

contentmarketingplan
»

De weg naar een sluitend contentmarketingplan

Hoe zet je als bedrijf de stap van fijne maar losse contentideeën ...

Account based contentmarketing
»

Van start met account based contentmarketing

Je content richten op een specifieke klant. Kan dat? In vaktermen ...

»

Zo schrijf je een goede case study

Een case study is een uitstekend content format waarmee je je ...