Versnel je groei in 2024

  • Inzichten van 24 digitale experten
  • 47 concrete tips die je kan toepassen
  • Thema’s rond: data, contentmarketing, videomarketing, customer experience, social selling, customer journeys, …
  • 63 pagina’s vol groeiversnellers
  • 4 podcasts met 4 topmarketeers
Download whitepaper

DCMC2014 in vijf vragen, met Bert Van Wassenhove

Bert Van WassenhoveVan 6 tot 10 oktober organiseert Mediaforta het Digital Content Marketing Congress, kortweg DCMC2014. Op 9 oktober kunnen deelnemers aan het congres een sessie volgen met Bert Van Wassenhove. We stellen hem in vijf vragen voor.

1. Wie is Bert Van Wassenhove?

Bert Van Wassenhove: “Ik ben van origine een digitale marketer en op dit moment zijn er twee projecten waar ik sterk op inzet. Binnen Happifish, een deel van Heaven Can Wait, ben ik bezig met digitale marketing en content marketing. De andere helft van mijn tijd besteed ik aan Think With People, een organisatie die ondernemerschap wil stimuleren en start-ups een stap vooruit wil helpen. Die organisatie staat open voor iedereen die wil ondernemen, maar komt vaak in contact met technologische start-ups. Tot slot ben ik ook de auteur van ‘Een digitaal marketingplan in 100 dagen’, het boek waarvan midden september een vernieuwde editie uitkomt.”

2. Welke rol speelt digitale content marketing in jouw professionele activiteiten?

Bert Van Wassenhove: “Als je kijkt naar alle strategieën en kanalen die de digitale marketing rijk is, dan is content al van bij de start van het internet belangrijk. Pas de laatste jaren echter hebben velen ingezien dat content echt wel de brandstof is van al die kanalen. Je kan e-mailmarketing doen, maar dan heb je content nodig. Je kan een website uitbouwen, maar dan heb je content nodig. Bij Happifish werken we als strategen, maar met hele sterke inslag richting content strategie.”

3. Wat vind je de belangrijkste actuele trend in digitale content marketing?

Bert Van Wassenhove: “Binnen digitale marketing in het algemeen verschuift de focus van kanalen naar inhoud. Ook dat is een trend waar al vijftien jaar gewag van gemaakt wordt, maar nu pas wordt die stap breed gedragen. Ik zie minder aandacht voor het kanaal ten voordele van de inhoud: eerst focussen op content en dan pas vanuit de strategie beslissen welke kanalen je gaat benutten.”

4. Waarover zal jouw sessie tijdens het DCMC2014 gaan?

Bert Van Wassenhove: “Door mijn ervaring met start-ups heb ik gezien dat zij ideaal geplaatst zijn om aan content marketing te doen. Zij hebben alle troeven in handen, omdat ze ideaal gebouwd zijn om aan content marketing te doen. Van daaruit wil ik bedrijven tonen hoe ze hun eigen marketing meer in die richting kunnen opzetten, om beter te doen op vlak van content marketing. Start-ups als voorbeeld dus.”

5. Wat is het belangrijkste advies dat u het publiek wil meegeven?

Bert Van Wassenhove: “Leer van start-ups or else they will eat you.”

14 redenen waarom jouw contentmarketing niet werkt

Heb je weinig of zwakke leads, weinig bezoekers, weinig clicks? We sommen in deze whitepaper 14 redenen op waardoor het fout kan lopen en geven tips hoe je dit kan vermijden.