DCMC2014 in vijf vragen, met Bert Van Wassenhove

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 05 september 2014 - 1849 Views

1849 Views

Bert Van WassenhoveVan 6 tot 10 oktober organiseert Mediaforta het Digital Content Marketing Congress, kortweg DCMC2014. Op 9 oktober kunnen deelnemers aan het congres een sessie volgen met Bert Van Wassenhove. We stellen hem in vijf vragen voor.

1. Wie is Bert Van Wassenhove?

Bert Van Wassenhove: “Ik ben van origine een digitale marketer en op dit moment zijn er twee projecten waar ik sterk op inzet. Binnen Happifish, een deel van Heaven Can Wait, ben ik bezig met digitale marketing en content marketing. De andere helft van mijn tijd besteed ik aan Think With People, een organisatie die ondernemerschap wil stimuleren en start-ups een stap vooruit wil helpen. Die organisatie staat open voor iedereen die wil ondernemen, maar komt vaak in contact met technologische start-ups. Tot slot ben ik ook de auteur van ‘Een digitaal marketingplan in 100 dagen’, het boek waarvan midden september een vernieuwde editie uitkomt.”

2. Welke rol speelt digitale content marketing in jouw professionele activiteiten?

Bert Van Wassenhove: “Als je kijkt naar alle strategieën en kanalen die de digitale marketing rijk is, dan is content al van bij de start van het internet belangrijk. Pas de laatste jaren echter hebben velen ingezien dat content echt wel de brandstof is van al die kanalen. Je kan e-mailmarketing doen, maar dan heb je content nodig. Je kan een website uitbouwen, maar dan heb je content nodig. Bij Happifish werken we als strategen, maar met hele sterke inslag richting content strategie.”

3. Wat vind je de belangrijkste actuele trend in digitale content marketing?

Bert Van Wassenhove: “Binnen digitale marketing in het algemeen verschuift de focus van kanalen naar inhoud. Ook dat is een trend waar al vijftien jaar gewag van gemaakt wordt, maar nu pas wordt die stap breed gedragen. Ik zie minder aandacht voor het kanaal ten voordele van de inhoud: eerst focussen op content en dan pas vanuit de strategie beslissen welke kanalen je gaat benutten.”

4. Waarover zal jouw sessie tijdens het DCMC2014 gaan?

Bert Van Wassenhove: “Door mijn ervaring met start-ups heb ik gezien dat zij ideaal geplaatst zijn om aan content marketing te doen. Zij hebben alle troeven in handen, omdat ze ideaal gebouwd zijn om aan content marketing te doen. Van daaruit wil ik bedrijven tonen hoe ze hun eigen marketing meer in die richting kunnen opzetten, om beter te doen op vlak van content marketing. Start-ups als voorbeeld dus.”

5. Wat is het belangrijkste advies dat u het publiek wil meegeven?

Bert Van Wassenhove: “Leer van start-ups or else they will eat you.”

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

website content
»

Nieuwe website? In deze fases denk je beter al aan content

Voor veel bedrijven is een nieuwe website maken een grote uitdaging. ...

ABN Amro
»

ABN Amro scoort met content over en voor beleggers

Hoe haal je alles uit de kast met marktonderzoek en content? De bank ...

content manager
»

Wat doet een content manager precies?

De kapitein op het schip. De grendel op de deur. De bewaker van alle ...

droits auteur
»

Contentmarketing en auteursrechten: welke content is nu echt van jou?

Artikels of video’s die op je website verschijnen, zijn niet ...

DCMC2018
»

DCMC2018 maakt zijn programma bekend

Het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, dat dit jaar ...

video
»

Hoe zet je video efficiënt in op LinkedIn?

In hun contentdistributie hebben bedrijven video lang geassocieerd ...

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...