DCMC2014 in vijf vragen, met Bert Marievoet

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 12 september 2014 - 3697 Views

3697 Views

Van 6 tot 10 oktober vindt DCMC2014, ofwel het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, plaats. De slotspreker op 10 oktober is Bert Marievoet van Twitter. We stellen hem in vijf vragen voor.

1. Wie is @bertm?

Bert Marievoet: “Via eerdere functies die te maken hadden met digitale reclame raakte ik geïntrigeerd door de opkomst van de sociale media, die – waarschijnlijk meer dan ik wou toegeven – zowel mijn privé als professioneel leven binnendrongen. Eén platform had me echter heel sterk te pakken en dat was en is Twitter. Sinds dit jaar help ik grote merken om Twitter in te zetten als strategisch onderdeel van hun communicatieplan.”

2. Welke rol speelt digitale content marketing in jouw professionele activiteiten?

Bert Marievoet: “De basis van elke goede social media campagne is een sterk verhaal. Een (al dan niet betalende) campagne op Twitter staat of valt dan ook met sterke content. Deze content moet echter worden afgestemd op de context, zijnde het platform waarop deze wordt gedistribueerd. Het is daarom ook mijn rol bij Twitter om merken hierin bij te staan om het verhaal dat ze willen brengen aan te passen aan de context waarbinnen de gesprekken op Twitter worden gevoerd.”

3. Wat vind je de belangrijkste actuele trend in digitale content marketing?

Bert Marievoet: “De evolutie van push naar pull die ook in België doorgebroken is. De digitale consument heeft ook in onze contreien intussen andere verwachtingen op gebied van communicatie ten aanzien van bedrijven en merken. Hij verwacht de mogelijkheid om te kunnen interageren met hen. Krijgt hij die kans niet, dan zal de conversatie toch een eigen leven leiden op Twitter. In het slechtste geval sluit je als merk dan ogen en oren, in het beste geval neem je deel aan die gesprekken.”

4. Waarover zal jouw sessie tijdens het DCMC2014 gaan?

Bert Marievoet: “Over vijf manieren om op Twitter het engagement met je merk te verhogen. Ik heb de laatste maanden gemerkt dat heel weinig mensen uit het reclame- en mediavak bekend zijn met de verschillende opportuniteiten die Twitter biedt. Het is dus een speed cursus “Twitter Basics” geworden.”

5. Wat is het belangrijkste advies dat je het publiek wil meegeven?

Bert Marievoet: “Wees als merk altijd en overal jezelf.”

 

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

Rory Sutherland
»

“Contentmarketing moet blijven experimenteren en niet enkel optimaliseren”

Marketing in het algemeen en contentmarketing in het bijzonder ...

Conference room DCMC2020
»

DCMC2020 maakt zijn programma bekend

Het jaarlijkse Digital Content Marketing Congress van Mediaforta ...

draaiboek contentmarketing
»

Vijf stappen voor een draaiboek contentmarketing

Een draaiboek voor contentmarketing maakt jouw leven en dat van je ...

»

B2B webinar piekt niet enkel dankzij COVID-19

Tijdens de eerste maanden van de COVID-19 pandemie schoot het aantal ...

»

Hoe anders is lead generation met content in B2B?

Voor veel marketeers is lead generation het finale doel van hun ...

»

UX copywriting verdient een specialistenpen

In de categorie buzzwoorden is UX copywriting een speciaal geval. ...

Contentmarketing na corona
»

Zo maak je een strijdplan voor de post-corona- contentmarketing

Hoewel de corona-crisis nog lang niet achter ons ligt, duikt het ...

Contentmarketing in tijden van Corona wat is zinvol en wat niet
»

Contentmarketing in tijden van corona: wat is zinvol en wat niet?

De voorbije weken bekroop veel contentmarketeers de vraag wat ze ...

»

Zo maak je een dashboard met B2B content metrics

In deze blogpost leerde je welke metrics interessant zijn om de ...