DCMC2014 in vijf vragen, met Bert Marievoet

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 12 september 2014 - 2435 Views

2435 Views

Van 6 tot 10 oktober vindt DCMC2014, ofwel het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, plaats. De slotspreker op 10 oktober is Bert Marievoet van Twitter. We stellen hem in vijf vragen voor.

1. Wie is @bertm?

Bert Marievoet: “Via eerdere functies die te maken hadden met digitale reclame raakte ik geïntrigeerd door de opkomst van de sociale media, die – waarschijnlijk meer dan ik wou toegeven – zowel mijn privé als professioneel leven binnendrongen. Eén platform had me echter heel sterk te pakken en dat was en is Twitter. Sinds dit jaar help ik grote merken om Twitter in te zetten als strategisch onderdeel van hun communicatieplan.”

2. Welke rol speelt digitale content marketing in jouw professionele activiteiten?

Bert Marievoet: “De basis van elke goede social media campagne is een sterk verhaal. Een (al dan niet betalende) campagne op Twitter staat of valt dan ook met sterke content. Deze content moet echter worden afgestemd op de context, zijnde het platform waarop deze wordt gedistribueerd. Het is daarom ook mijn rol bij Twitter om merken hierin bij te staan om het verhaal dat ze willen brengen aan te passen aan de context waarbinnen de gesprekken op Twitter worden gevoerd.”

3. Wat vind je de belangrijkste actuele trend in digitale content marketing?

Bert Marievoet: “De evolutie van push naar pull die ook in België doorgebroken is. De digitale consument heeft ook in onze contreien intussen andere verwachtingen op gebied van communicatie ten aanzien van bedrijven en merken. Hij verwacht de mogelijkheid om te kunnen interageren met hen. Krijgt hij die kans niet, dan zal de conversatie toch een eigen leven leiden op Twitter. In het slechtste geval sluit je als merk dan ogen en oren, in het beste geval neem je deel aan die gesprekken.”

4. Waarover zal jouw sessie tijdens het DCMC2014 gaan?

Bert Marievoet: “Over vijf manieren om op Twitter het engagement met je merk te verhogen. Ik heb de laatste maanden gemerkt dat heel weinig mensen uit het reclame- en mediavak bekend zijn met de verschillende opportuniteiten die Twitter biedt. Het is dus een speed cursus “Twitter Basics” geworden.”

5. Wat is het belangrijkste advies dat je het publiek wil meegeven?

Bert Marievoet: “Wees als merk altijd en overal jezelf.”

 

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

website content
»

Nieuwe website? In deze fases denk je beter al aan content

Voor veel bedrijven is een nieuwe website maken een grote uitdaging. ...

ABN Amro
»

ABN Amro scoort met content over en voor beleggers

Hoe haal je alles uit de kast met marktonderzoek en content? De bank ...

content manager
»

Wat doet een content manager precies?

De kapitein op het schip. De grendel op de deur. De bewaker van alle ...

droits auteur
»

Contentmarketing en auteursrechten: welke content is nu echt van jou?

Artikels of video’s die op je website verschijnen, zijn niet ...

DCMC2018
»

DCMC2018 maakt zijn programma bekend

Het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, dat dit jaar ...

video
»

Hoe zet je video efficiënt in op LinkedIn?

In hun contentdistributie hebben bedrijven video lang geassocieerd ...

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...