Vijf tips voor een succesvolle LinkedIn Showcase pagina

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 16 juli 2014 - 3074 Views

3074 Views

LinkedIn Showcase PaginaLinkedIn Showcase pagina’s, een functie die is ontworpen om bedrijven te helpen hun merk(en), product(en), dienst(en) en meer beter te promoten. Op de officiële blog van LinkedIn stond toen te lezen dat deze nieuwe functie bedrijven de mogelijkheid zou bieden om niet alleen de organisatie als geheel in de spotlight te zetten, maar ook specifieke onderdelen van hun bedrijf. Showcase pagina’s fungeren op die manier als pagina’s die bedrijven toelaten om de verschillende aspecten van hun bedrijf te benadrukken en zo relaties op te bouwen met de juiste doelgroep. We geven vijf tips mee om de Showcase Pagina’s optimaal te benutten.

1. Vergeet SEO zeker niet

Ondernemers gebruiken zoekmachine optimalisatie om hun blogstrategie te ondersteunen, maar nog te weinig bedrijfsleiders trekken die lijn door op de sociale media. Dit is vooral te wijten aan het feit dat elk netwerk zijn eigen zoekalgoritme heeft. De makkelijkste manier om ook hier SEO in te schakelen, is door strategisch trefwoorden in de titel, meta description en kopie te integreren. Vervolgens moet je nadenken over meer abstracte elementen zoals inhoudelijke expertise en originaliteit. Als uw pagina gevuld is met eenvoudige en repetitieve inhoud, zal ze niet efficiënt zijn.

2. Creëer verschillende Showcase pagina’s voor verschillende aanbiedingen

Maak niet ad hoc enkele Showcase pagina’s aan, maar ambieer een pagina voor elk product of elke dienst. In de meeste gevallen willen klanten slechts een paar vanje producten of diensten en zijn ze dus niet geïnteresseerd in al die bijkomende informatie over nog andere aanbiedingen waar ze toch geen behoefte aan hebben. Door het maken van pagina’s voor elke individuele aanbieding, kan je ervoor zorgen dat de klanten de nodige informatie over de specifieke producten of diensten die zij nodig hebben, kunnen terugvinden. De productie van deze pagina’s zal de nodige tijd vergen, maar het zal zeker de moeite waard zijn op lange termijn.

3. Analyseer en evalueer

Op vlak van metrics biedt LinkedIn bedrijven de kans om data te genereren over de betrokkenheid, trends en demografie van hun Showcase pagina’s. Deze analyses laten zien hoe vaak consumenten omgaan met je content, op welke content ze reageren, gelijkenissen tussen gebruikers en zoveel meer. Bekijk deze cijfers minstens tweemaal per maand. Bekijk welke berichten de meeste aandacht krijgen en de meeste reacties onder uw doelgroep genereren. Gebruik deze informatie om toekomstige content aan te passen door het gelijktijdig afstemmen van je updates.

4. Wees uniek

Veel bedrijven willen een nieuwe eigen kanaal graag snel, vlot en makkelijk integreren in de bestaande content productie. Dit kan soms leiden tot het terugvallen op iets eenvoudigs – zoals het recycleren van content die afkomstig is van andere platformen. Vermijd echter lose-lose strategieën. Teveel gedupliceerde content leidt tot minder volgers op alle eigen kanalen. Tracht daarom zo origineel mogelijke content in te plannen voor de Showcase Pagina’s.

5. Blijf aandacht spenderen aan deze Showcase pagina’s

Zoals met veel nieuwe sociale applicaties, tools en functies, is er in het begin veel buzz en willen velen maar wat graag op de trein springen. Na de hype vallen velen echter terug op de traditionele manieren. Hou de inspanning echter zo lang mogelijk vol. Content en zeker content op nieuwe kanalen rendeert op lange termijn. Snel afhaken maakt de initiële investering in tijd en middelen meteen verloren, haak enkel af als blijkt dat het medium echt niet van de grond raakt.

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Contentmarketing op je intranet, hoe pak je dat aan?

Voor veel bedrijven is het intranet een hoeksteen in de communicatie ...

personalisation
»

De huidige personalisering van contentmarketing volstaat straks niet meer

Contentmarketing personaliseren was tot op heden vaak uitsluitend ...

klantenservice
»

Verbeter je klantenservice dankzij contentmarketing

Een uitstekende klantenservice is voor veel bedrijven een ...

»

Ontdek de contentstrategie van je concurrenten

Om je met content te onderscheiden, is het belangrijk om nieuwe ...

content participation
»

Zo betrek je al je werknemers bij contentmarketing

Als content manager werk je vlot samen met specialisten die je ...

»

Kan scrum je contentprocessen versterken?

Voor ontwikkelaars van software of websites zijn termen als scrum en ...

content hergebruik
»

Hoe kan je content goed hergebruiken?

Snel even een oude blogpost uit de kast halen en online zetten? Neen, ...

bloggen
»

De voordelen van bloggen voor je contentmarketing

Ik blog, jij blogt, wij bloggen. Bloggen is al ruim vijftien jaar een ...

»

Hoe schrijf je een goede briefing voor contentmarketing?

Om optimaal de diensten van een partner in contentmarketing te kunnen ...