Content marketing software: vijf aanraders

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 22 juli 2014 - 2323 Views

2323 Views

content marketing softwareDe stijgende tendens in de bestedingen in content marketing is al enkele jaren zeer goed nieuws voor de producenten van content marketing software. Al is content marketing software een vlag die vele ladingen dekt. We helpen door de bomen het bos zien en selecteerden vijf kwaliteitsvolle content marketing software producten die digitale content marketeers kunnen helpen bij het uitwerken van hun content marketing strategie.

De markt van content marketing software is zo veelkleurig als een kameleon. Veel van de huidige content marketing software producten bestonden al jaren voor de opkomst van content marketing en gingen toen door het leven als eenvoudige internet marketing software. De opkomst van digitale content marketing heeft het aanbod echter verbreed. De vele pakketten hebben vaak verschillende doelen en mogelijkheden. Sommige software helpt de content te creëren, andere de inhoud te verspreiden, sommige helpen de effectiviteit van uw content marketing te meten. Deze vijf zijn echter in diverse scenario’s een aanrader.

1. NewsCred: Content Marketing Cloud

Deze cloud software is onderverdeeld in zes eenvoudige stappen: het content plan, de content bron(nen), de behoeften van de doelgroep, de distributie van de content, het delen van de content en vervolgens het meten van het succes van de content. NewsCred is een relatief nieuwe software die nog maar sinds december 2013 op de markt te verkrijgen is. De cloud is een totaalpakket van enerzijds geavanceerde bedrijf software en anderzijds kwaliteitsvolle content.

Klik hier voor de website van NewsCred.

2. Ceros Platform: Ceros Studio

Ceros geeft je alle tools die je nodig hebt voor het maken en beheren van boeiende marketing communicatie. Alles is aanwezig in de cloud en je hoeft niets te coderen. De cloud is alles wat je nodig hebt voor het creëren van brochures, catalogi, nieuwsbrieven en nog veel meer. De cloud bestaat uit vier stappen: het creëren, verspreiden, analyseren en geld verdienen van en met content.

Klik hier voor de website van Ceros.

3. HubSpot: All-In-One Inbound Marketing

HubSpots software bevat alles wat je nodig hebt om aan inbound marketing te doen. Je kan bloggen, e-mailen, sociale media controleren, web- en landingspagina’s maken, aan SEO doen en meer – en dit in een geïntegreerd platform. Het grootste voordeel van Hubspot is dat het een alles-in-één software pakket is met zeer veel verschillende applicaties voor onder andere call-to-actions, blogs, sociale media enzovoort.

Klik hier voor de website van Hubspot.

4. Papershare: Demand Generation Platform

De software van Papershare bestaat uit vier stappen: de content zelf, het publiceren van deze content, het delen van deze content met je doelpubliek en het connecteren met je toekomstige en huidige klanten. Het grote voordeel schuilt vooral in het delen van deze content omdat alles gelijktijdig kan gebeuren. Met één click kan je op alle mogelijke kanalen, zoals blogs en websites, zoekmachines, sociale netwerken, sales en marketing teams, en zelfs advertenties publiceren.

Klik hier voor de website van Papershare.

5. Curata: Content Curation

Bij Curata draait het zoals de naam al aangeeft in hoofdzaak rond de curatie van content. Dit is het proces van een individu (of team) in het consequent vinden, organiseren, annoteren (contextualiseren) en delen van de meest relevante en hoogst kwaliteitsvolle content over een specifiek onderwerp voor een specifiek doelpubliek. Het voordeel bij de software van Curata is dat ze veel aandacht besteedt aan het zoeken van de juiste content. Hiervoor hebben ze een ‘self-learning engine’ die gebruik maakt van taalverwerking om zo inhoud te identificeren, in combinatie met een zelflerend vermogen om het zoek-en-ontdek proces te verbeteren en vergemakkelijken.

Klik hier voor de website van Curata.

Uiteraard telt de markt nog veel meer en andere software producten die je content marketing kunnen helpen verbeteren. Aarzel niet om uw tips achter te laten in de reacties hieronder.









Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

content hergebruik
»

Hoe kan je content goed hergebruiken?

Snel even een oude blogpost uit de kast halen en online zetten? Neen, ...

bloggen
»

De voordelen van bloggen voor je contentmarketing

Ik blog, jij blogt, wij bloggen. Bloggen is al ruim vijftien jaar een ...

»

Hoe schrijf je een goede briefing voor contentmarketing?

Om optimaal de diensten van een partner in contentmarketing te kunnen ...

landingspagina
»

Hoe maak je een goede landingspagina?

Een landingspagina is één van die termen in contentmarketing die ...

»

Waarom je contentteam een project manager kan gebruiken

Een heel specifieke en soms nog onderschatte functie in een goed ...

influencer marketing
»

Wat is influencer marketing en mag het zomaar?

Invloedrijke mensen die in hun netwerk een authentiek verhaal over je ...

outsourcen contentproductie
»

5 redenen waarom je contentproductie moet outsourcen

Als een bedrijf beslist om te starten met contentmarketing, is een ...

»

Hoe doe je aan social selling op LinkedIn?

Social selling is een verkooptechniek waarbij je social media ...

video producer
»

Wat doet een video producer precies?

In digitale contentmarketing is het maken van online video’s al ...