Content marketing software: vijf aanraders

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 22 juli 2014 - 2135 Views

2135 Views

content marketing softwareDe stijgende tendens in de bestedingen in content marketing is al enkele jaren zeer goed nieuws voor de producenten van content marketing software. Al is content marketing software een vlag die vele ladingen dekt. We helpen door de bomen het bos zien en selecteerden vijf kwaliteitsvolle content marketing software producten die digitale content marketeers kunnen helpen bij het uitwerken van hun content marketing strategie.

De markt van content marketing software is zo veelkleurig als een kameleon. Veel van de huidige content marketing software producten bestonden al jaren voor de opkomst van content marketing en gingen toen door het leven als eenvoudige internet marketing software. De opkomst van digitale content marketing heeft het aanbod echter verbreed. De vele pakketten hebben vaak verschillende doelen en mogelijkheden. Sommige software helpt de content te creëren, andere de inhoud te verspreiden, sommige helpen de effectiviteit van uw content marketing te meten. Deze vijf zijn echter in diverse scenario’s een aanrader.

1. NewsCred: Content Marketing Cloud

Deze cloud software is onderverdeeld in zes eenvoudige stappen: het content plan, de content bron(nen), de behoeften van de doelgroep, de distributie van de content, het delen van de content en vervolgens het meten van het succes van de content. NewsCred is een relatief nieuwe software die nog maar sinds december 2013 op de markt te verkrijgen is. De cloud is een totaalpakket van enerzijds geavanceerde bedrijf software en anderzijds kwaliteitsvolle content.

Klik hier voor de website van NewsCred.

2. Ceros Platform: Ceros Studio

Ceros geeft je alle tools die je nodig hebt voor het maken en beheren van boeiende marketing communicatie. Alles is aanwezig in de cloud en je hoeft niets te coderen. De cloud is alles wat je nodig hebt voor het creëren van brochures, catalogi, nieuwsbrieven en nog veel meer. De cloud bestaat uit vier stappen: het creëren, verspreiden, analyseren en geld verdienen van en met content.

Klik hier voor de website van Ceros.

3. HubSpot: All-In-One Inbound Marketing

HubSpots software bevat alles wat je nodig hebt om aan inbound marketing te doen. Je kan bloggen, e-mailen, sociale media controleren, web- en landingspagina’s maken, aan SEO doen en meer – en dit in een geïntegreerd platform. Het grootste voordeel van Hubspot is dat het een alles-in-één software pakket is met zeer veel verschillende applicaties voor onder andere call-to-actions, blogs, sociale media enzovoort.

Klik hier voor de website van Hubspot.

4. Papershare: Demand Generation Platform

De software van Papershare bestaat uit vier stappen: de content zelf, het publiceren van deze content, het delen van deze content met je doelpubliek en het connecteren met je toekomstige en huidige klanten. Het grote voordeel schuilt vooral in het delen van deze content omdat alles gelijktijdig kan gebeuren. Met één click kan je op alle mogelijke kanalen, zoals blogs en websites, zoekmachines, sociale netwerken, sales en marketing teams, en zelfs advertenties publiceren.

Klik hier voor de website van Papershare.

5. Curata: Content Curation

Bij Curata draait het zoals de naam al aangeeft in hoofdzaak rond de curatie van content. Dit is het proces van een individu (of team) in het consequent vinden, organiseren, annoteren (contextualiseren) en delen van de meest relevante en hoogst kwaliteitsvolle content over een specifiek onderwerp voor een specifiek doelpubliek. Het voordeel bij de software van Curata is dat ze veel aandacht besteedt aan het zoeken van de juiste content. Hiervoor hebben ze een ‘self-learning engine’ die gebruik maakt van taalverwerking om zo inhoud te identificeren, in combinatie met een zelflerend vermogen om het zoek-en-ontdek proces te verbeteren en vergemakkelijken.

Klik hier voor de website van Curata.

Uiteraard telt de markt nog veel meer en andere software producten die je content marketing kunnen helpen verbeteren. Aarzel niet om uw tips achter te laten in de reacties hieronder.









Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

website content
»

Nieuwe website? In deze fases denk je beter al aan content

Voor veel bedrijven is een nieuwe website maken een grote uitdaging. ...

ABN Amro
»

ABN Amro scoort met content over en voor beleggers

Hoe haal je alles uit de kast met marktonderzoek en content? De bank ...

content manager
»

Wat doet een content manager precies?

De kapitein op het schip. De grendel op de deur. De bewaker van alle ...

droits auteur
»

Contentmarketing en auteursrechten: welke content is nu echt van jou?

Artikels of video’s die op je website verschijnen, zijn niet ...

DCMC2018
»

DCMC2018 maakt zijn programma bekend

Het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, dat dit jaar ...

video
»

Hoe zet je video efficiënt in op LinkedIn?

In hun contentdistributie hebben bedrijven video lang geassocieerd ...

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...