E-books om 2014 mee te starten

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 02 januari 2014 - 12953 Views

12953 Views

e-books 2014Wie literatuur zoekt over digitale content marketing ontdekt een intussen flink aangedikt aanbod aan interessante e-books. Veel titels zijn Engelstalig, vlot geschreven en vlot behapbaar. Wij helpen bij het scheiden van het kaf van het koren. Als hulp voor wie zich dit jaar wil bijlezen in digitale content marketing, zetten we enkele zeer aan te raden e-books in de kijker.

 

 

1. Re-think your content marketing

Dit e-book is meteen het meest forse van onze vijf aanraders. Deze turf van 200 pagina’s bevat bijdragen van industry leaders als Joe Pulizzi en Ann Handley. Het initiatief komt van Linkdex, een bedrijf dat zich de voorbije jaren toespitste op de integratie van search, content marketing en digitale PR. Het grote pluspunt van dit e-book is dat heel wat aspecten van content marketing aan bod komen en dat tegelijk toch uiteenlopende stemmen de kans krijgen om hun visie te vertolken.

Download het e-book hier.

 

2. The Science of Presentations

Dit 39 pagina’s tellende e-book is van de hand van Dan Zarrella, social media scientist bij HubSpot. In dit werk wijst hij op het beland presentaties in de nieuwe digitale context. Presentaties worden immers vaak live gecovered en online geplaatst of slides vinden hun weg naar SlideShare. Zarrella legt in dit e-book uit hoe je mensen kan motiveren om presentaties te delen.

Je vindt het e-book hier.

 

3. The Ultimate Guide to Content Marketing & Influencer Strategy

Content Marketing en influencer marketing zijn meer dan eens twee handen op één buik. E-books als medium zijn zelfs een heel mooi voorbeeld van een influencer strategie kan werken. Evy Wilkins is de VP Marketing bij Traackr, een platform voor influencer marketing. Zij interviewde specialisten en professionals over de combinatie van content marketing en influencer strategy en schreef haar verslag neer in een e-book dat niet nalaat om uit te leggen hoe content tot business resultaten kan leiden.

Download het e-book hier.

 

4. Organizing for Content

Een heel praktisch en nuttig werk is Organizing for Content van Rebecca Lieb, die eerder ook ‘Content Marketing: Think Like A Publisher” uit de pen liet vloeien. Ook bij haar vormt een uitgebreide reeks interviews de basis. In haar organisatiemodel betrekt ze strategie, maar ook technologie, metrics, training en rekrutering.

Je vindt het e-book hier.

 

5. The Future of Digital Engagement

In de lijn van influencer marketing ligt consumentengedrag en daar spitst dit werk zich op toe. Het beantwoordt de vraag hoe technologie en consumentengedrag moet inspireren om te connecteren met de digitale consument. Input komt van tien specialisten, waaronder Jason Goldberg (Razorfish) en Jim Lenskold (Lenskold Group).

Download het e-book hier.

 

6. Content marketing metrics

Content marketing is meer dan planning, strategie en productie. Bij het uitstippelen van een goed content marketingbeleid is het vastleggen van objectieven onontbeerlijk om na afloop te kunnen in kaart brengen of deze doelen ook effectief bereikt werden. Maar hoe bepaal je de return on investment van content marketing? Mediaforta schreef een hands-on e-book waarmee elke marketer aan de slag kan.

Download het e-book hier.










Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Visual design voor B2B-content is niet te onderschatten

Inzetten op visual design is voor contentmarketers in B2B een must. ...

B2B-content social media
»

Past je B2B-content ook op sociale media?

B2B-content op LinkedIn is zeer normaal, maar moet het ook op andere ...

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...

»

Moet er wel een copywriter in je contentteam?

Het is een hoeksteen van goede contentmarketing: inhoudelijk sterke ...

DCMC mediaforta
»

Het Digital Content Marketing Congress 2019 gaat binnenkort van start

Net zoals vorig jaar organiseert Mediaforta het Digital Content ...

»

Vermijd de grote denkfouten bij B2B contentmarketing

Contentmarketing in B2B verschilt grondig van contentmarketing in ...

contentmarketingplan
»

De weg naar een sluitend contentmarketingplan

Hoe zet je als bedrijf de stap van fijne maar losse contentideeën ...

Account based contentmarketing
»

Van start met account based contentmarketing

Je content richten op een specifieke klant. Kan dat? In vaktermen ...