E-books om 2014 mee te starten

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 02 januari 2014 - 10605 Views

10605 Views

e-books 2014Wie literatuur zoekt over digitale content marketing ontdekt een intussen flink aangedikt aanbod aan interessante e-books. Veel titels zijn Engelstalig, vlot geschreven en vlot behapbaar. Wij helpen bij het scheiden van het kaf van het koren. Als hulp voor wie zich dit jaar wil bijlezen in digitale content marketing, zetten we enkele zeer aan te raden e-books in de kijker.

 

 

1. Re-think your content marketing

Dit e-book is meteen het meest forse van onze vijf aanraders. Deze turf van 200 pagina’s bevat bijdragen van industry leaders als Joe Pulizzi en Ann Handley. Het initiatief komt van Linkdex, een bedrijf dat zich de voorbije jaren toespitste op de integratie van search, content marketing en digitale PR. Het grote pluspunt van dit e-book is dat heel wat aspecten van content marketing aan bod komen en dat tegelijk toch uiteenlopende stemmen de kans krijgen om hun visie te vertolken.

Download het e-book hier.

 

2. The Science of Presentations

Dit 39 pagina’s tellende e-book is van de hand van Dan Zarrella, social media scientist bij HubSpot. In dit werk wijst hij op het beland presentaties in de nieuwe digitale context. Presentaties worden immers vaak live gecovered en online geplaatst of slides vinden hun weg naar SlideShare. Zarrella legt in dit e-book uit hoe je mensen kan motiveren om presentaties te delen.

Je vindt het e-book hier.

 

3. The Ultimate Guide to Content Marketing & Influencer Strategy

Content Marketing en influencer marketing zijn meer dan eens twee handen op één buik. E-books als medium zijn zelfs een heel mooi voorbeeld van een influencer strategie kan werken. Evy Wilkins is de VP Marketing bij Traackr, een platform voor influencer marketing. Zij interviewde specialisten en professionals over de combinatie van content marketing en influencer strategy en schreef haar verslag neer in een e-book dat niet nalaat om uit te leggen hoe content tot business resultaten kan leiden.

Download het e-book hier.

 

4. Organizing for Content

Een heel praktisch en nuttig werk is Organizing for Content van Rebecca Lieb, die eerder ook ‘Content Marketing: Think Like A Publisher” uit de pen liet vloeien. Ook bij haar vormt een uitgebreide reeks interviews de basis. In haar organisatiemodel betrekt ze strategie, maar ook technologie, metrics, training en rekrutering.

Je vindt het e-book hier.

 

5. The Future of Digital Engagement

In de lijn van influencer marketing ligt consumentengedrag en daar spitst dit werk zich op toe. Het beantwoordt de vraag hoe technologie en consumentengedrag moet inspireren om te connecteren met de digitale consument. Input komt van tien specialisten, waaronder Jason Goldberg (Razorfish) en Jim Lenskold (Lenskold Group).

Download het e-book hier.

 

6. Content marketing metrics

Content marketing is meer dan planning, strategie en productie. Bij het uitstippelen van een goed content marketingbeleid is het vastleggen van objectieven onontbeerlijk om na afloop te kunnen in kaart brengen of deze doelen ook effectief bereikt werden. Maar hoe bepaal je de return on investment van content marketing? Mediaforta schreef een hands-on e-book waarmee elke marketer aan de slag kan.

Download het e-book hier.










Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

website content
»

Nieuwe website? In deze fases denk je beter al aan content

Voor veel bedrijven is een nieuwe website maken een grote uitdaging. ...

ABN Amro
»

ABN Amro scoort met content over en voor beleggers

Hoe haal je alles uit de kast met marktonderzoek en content? De bank ...

content manager
»

Wat doet een content manager precies?

De kapitein op het schip. De grendel op de deur. De bewaker van alle ...

droits auteur
»

Contentmarketing en auteursrechten: welke content is nu echt van jou?

Artikels of video’s die op je website verschijnen, zijn niet ...

DCMC2018
»

DCMC2018 maakt zijn programma bekend

Het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, dat dit jaar ...

video
»

Hoe zet je video efficiënt in op LinkedIn?

In hun contentdistributie hebben bedrijven video lang geassocieerd ...

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...