Sony brengt influencer marketing in de praktijk

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 08 november 2013 - 3558 Views

3558 Views

 

Sony influencersOp het belang van influencer marketing bij het uitdokteren van een goede content strategie bestaat geen twijfel. Wie gericht een product of een dienst onder de aandacht wil brengen, kan dat doen door influencers aan de top van de doelgroeppiramide als eerste aan te spreken. De sleutel van het succes zit in de selectie van deze ‘brand ambassadors’. Sony liet, naar aanleiding van Xperiz Z1, in ons land zien hoe het zijn influencer marketing aanpakt en hoe het op die manier ook de nodige (user generated) content liet produceren.

Op 25 September om precies te zijn, lanceerde Sony Mobile de nieuwe Xperia Z1. Net als zijn voorganger gaat het om een waterdicht toestel dat zich echter vooral onderscheidt door een spectaculaire camera-ervaring. Om het nieuwe toestel te promoten, zette Sony een ‘ambassadeurs’campagne op touw. De kern van de content strategie zat in de selectie en nauwe samenwerking met tien brand ambassadors.

Selectie bij influencer marketing

Om de gewenste ambassadeurs te vinden zette Sony in een eerste fase een relatief klassieke recruteringscampagne op via Facebook ads. Volgens Sony een intensief proces dat echter wel tien interessante profielen opleverde. Elk kreeg een Xperia Z1 in handen. Doel: het toestel uitvoerig testen én de resultaten delen op de sociale media. Dat de profielen interessant waren, is overigens niet uit de lucht geplukt. Op de lijst staan twee amateurfotografen, een grafisch designer en zelfs fulltime technologie-bloggers van digimedia.be en the mobile revolution.

Online video

De 10 ambassadeurs kregen op 16 oktober hun Xperia Z1 én een eerste briefing. De opdracht die Sony hen gaf, luidde: ga tot het uiterste met de camera. Toch was dat niet de enige missie. Via een videobericht op Facebook ontving het tiental nog een reeks van andere uitdagingen. Over duurzaamheid, over applicaties of over het algemene gebruik van het toestel. Wat volgde was uitvoerige commentaar via de sociale media. Elke week werd een compilatievideo gepost en kregen de meest spitsvondige filmpjes en reviews van de ambassadeurs ook afzonderlijk een plaats op de Facebookpagina van Sony Mobile. De evaluatie Sony Benelux is in elk geval zeer positief, zegt Edouard Paul, Marketing Manager voor Sony Mobile Communications Benelux. “De Xperia Z1 vertegenwoordigt een enorme mijlpaal voor Sony in haar voortdurende inspanning om de consument een onvergetelijke ervaring te bieden”, klinkt het.

 

MF_CTA

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

Rory Sutherland
»

“Contentmarketing moet blijven experimenteren en niet enkel optimaliseren”

Marketing in het algemeen en contentmarketing in het bijzonder ...

Conference room DCMC2020
»

DCMC2020 maakt zijn programma bekend

Het jaarlijkse Digital Content Marketing Congress van Mediaforta ...

draaiboek contentmarketing
»

Vijf stappen voor een draaiboek contentmarketing

Een draaiboek voor contentmarketing maakt jouw leven en dat van je ...

»

B2B webinar piekt niet enkel dankzij COVID-19

Tijdens de eerste maanden van de COVID-19 pandemie schoot het aantal ...

»

Hoe anders is lead generation met content in B2B?

Voor veel marketeers is lead generation het finale doel van hun ...

»

UX copywriting verdient een specialistenpen

In de categorie buzzwoorden is UX copywriting een speciaal geval. ...

Contentmarketing na corona
»

Zo maak je een strijdplan voor de post-corona- contentmarketing

Hoewel de corona-crisis nog lang niet achter ons ligt, duikt het ...

Contentmarketing in tijden van Corona wat is zinvol en wat niet
»

Contentmarketing in tijden van corona: wat is zinvol en wat niet?

De voorbije weken bekroop veel contentmarketeers de vraag wat ze ...

»

Zo maak je een dashboard met B2B content metrics

In deze blogpost leerde je welke metrics interessant zijn om de ...