Digital Content Marketing Congress preview: Nancy Verbrugghe

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 06 september 2013 - 2139 Views

2139 Views

Nancy Verbrugghe DCMCOp woensdag 9 oktober staat tijdens het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta de speech van Nancy Verbrugghe geprogrammeerd. Verbrugghe staat in onze Belgische internetgeschiedenis te boek als een van de pioniers op vlak contentproductie voor online media. Tijdens het congres legt ze uit waarom elk bedrijf contentpotentieel heeft, ook die ondernemingen die ervan overtuigd zijn dat ze geen interessante content kunnen naar buiten brengen.

Dat Nancy Verbrugghe de naam van contentpionier verdient, heeft veel te maken met de succesvolle internetprojecten waarop ze sinds de eeuwwisseling haar stempel heeft gedrukt. Eerst zette ze het online lifestyle magazine FemiStyle.be op de rails, maar bovenal verdiende ze haar sporen bij MSN.be. Bij het grootste contentplatform van het land was ze verantwoordelijk voor de editoriale identiteit en leidde ze het redactionele team. Het leverde haar een schat aan inzichten op over het creëren van content, van engagement bij de gebruikers en van oplossingen op maat voor adverteerders. Sinds anderhalf jaar is ze actief als freelance consultant-trainer en adviseert ze haar klanten over hoe ze content en sociale media kunnen inschakelen.

Iedereen heeft content

De speech van Nancy Verbrugghe op het Digital Content Marketing Congress vertrekt vanuit een pertinente vaststelling. Als bedrijven in contact komen met content marketing, duikt niet zelden de reflex op dat in de onderneming helemaal geen content te vinden, laat staan te vermarkten, is. “Vaak weerspiegelt zich dat ook op de website”, zegt Nancy Verbrugghe, “waar vrij summier de activiteiten en het doelpubliek staan uitgelegd. Als je bedrijven meeneemt naar de basis en eens op een andere manier naar de dingen kijkt, merk je dat ze vaak wel over de nodige content beschikken. Is die al kant-en-klaar om online te zetten? Helemaal niet, daar zijn aanpassingen voor nodig aan het format of via herwerking van teksten. Bedrijven vergeten wel vaker de basisoefening te maken en onderschatten wat ze in huis hebben.” Verbrugghe wil concrete tips geven: wat zijn de eerste stappen, hoe begin ik eraan, hoe kan ik dat doen zonder meteen gigantische budgetten te spenderen? “Vervolgens ga je kijken wat bruikbaar is, waarvoor je een copywriter moet inschakelen om alles opnieuw te verpakken.”

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...

»

Moet er wel een copywriter in je contentteam?

Het is een hoeksteen van goede contentmarketing: inhoudelijk sterke ...

DCMC mediaforta
»

Het Digital Content Marketing Congress 2019 gaat binnenkort van start

Net zoals vorig jaar organiseert Mediaforta het Digital Content ...

»

Vermijd de grote denkfouten bij B2B contentmarketing

Contentmarketing in B2B verschilt grondig van contentmarketing in ...

contentmarketingplan
»

De weg naar een sluitend contentmarketingplan

Hoe zet je als bedrijf de stap van fijne maar losse contentideeën ...

Account based contentmarketing
»

Van start met account based contentmarketing

Je content richten op een specifieke klant. Kan dat? In vaktermen ...

»

Zo schrijf je een goede case study

Een case study is een uitstekend content format waarmee je je ...

»

Contentmarketing op je intranet, hoe pak je dat aan?

Voor veel bedrijven is het intranet een hoeksteen in de communicatie ...