Digital Content Marketing Congress preview: Maarten Bax

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 17 september 2013 - 3040 Views

3040 Views

Congress Maarten BaxOp de derde dag van het Digital Content Marketing Congress programmeert Mediaforta een presentatie van Maarten Bax. Hij staat bekend als Product & Media Solutions Manager bij Microsoft en zal tijdens zijn betoog dieper ingaan op de rol van branded content en de mogelijkheden om de wensen van merken en lezers met elkaar te verzoenen.

Maarten Bax heeft een diploma architectuur op zak, maar rolde na een opleiding bij Vlerick de marketingwereld in. Vier jaar geleden ging hij aan de slag bij Microsoft, aanvankelijk in marketing communications voor het Partner Network van het bedrijf. Na een tijd schoof Bax door naar digital marketing lead om aan de social media strategie van het B2B-departement te werken en de lancering van Office 365 te ondersteunen. Sinds twee jaar werkt hij op de consumentenmarkt als product manager voor MSN.be. Daar fungeert hij als link tussen MSN en de adverteerders om editoriale contentintegraties te ontwikkelen. “Ik ben inderdaad de link tussen de saleskant en de productkant”, licht Maarten Bax toe. “Ik kijk hoe content de adverteerder kan helpen, maar waak tegelijk over de eigen editoriale waarden van het platform.”

Branded content en platformen

In zijn presentatie op de Digital Content Marketing Congress zal Maarten Bax het in de lijn van zijn functie bij Microsoft hebben over het grensvlak tussen editoriale en advertoriale content. “Ik wil de mensen duidelijk maken dat je enerzijds wel digitaal perfect kan targeten en als adverteerder de juiste doelgroep bereiken, maar dat het anderzijds geen zin heeft om een boodschap door de strot van het publiek te rammen. Met de juiste content kan je spontaan op de interesse van de consument targeten en bovendien kan je rond die content de juiste merkinformatie voorzien. In plaats van je doelgroep te bombarderen met boodschappen, vraag je hem om even stil te staan bij de informatiestroom. Je geeft hem de informatie die hij wil en tegelijk ook informatie over je merk.” Maarten Bax breekt ook een lans voor content distributie via platformen. In het huidige bestel focussen bedrijven met content zeer hard op de eigen kanalen, de owned media, maar volgens Bax hebben ook de platformen hun meerwaarde. “Naast owned media bestaan nog andere manieren om mensen naar content te brengen. Een platform of een webportal verwelkomt elke dag veel mensen die content zoeken. Wie zijn editoriale content daar plaatst inclusief branding boodschap kan ook het juiste effect realiseren.”

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

B2B-content social media
»

Past je B2B-content ook op sociale media?

B2B-content op LinkedIn is zeer normaal, maar moet het ook op andere ...

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...

»

Moet er wel een copywriter in je contentteam?

Het is een hoeksteen van goede contentmarketing: inhoudelijk sterke ...

DCMC mediaforta
»

Het Digital Content Marketing Congress 2019 gaat binnenkort van start

Net zoals vorig jaar organiseert Mediaforta het Digital Content ...

»

Vermijd de grote denkfouten bij B2B contentmarketing

Contentmarketing in B2B verschilt grondig van contentmarketing in ...

contentmarketingplan
»

De weg naar een sluitend contentmarketingplan

Hoe zet je als bedrijf de stap van fijne maar losse contentideeën ...

Account based contentmarketing
»

Van start met account based contentmarketing

Je content richten op een specifieke klant. Kan dat? In vaktermen ...

»

Zo schrijf je een goede case study

Een case study is een uitstekend content format waarmee je je ...