Versnel je groei in 2024

  • Inzichten van 24 digitale experten
  • 47 concrete tips die je kan toepassen
  • Thema’s rond: data, contentmarketing, videomarketing, customer experience, social selling, customer journeys, …
  • 63 pagina’s vol groeiversnellers
  • 4 podcasts met 4 topmarketeers
Download whitepaper

Digital Content Marketing Congres preview: Cédric Cauderlier

Cauderlier DCMC2013De tweede spreker die ons op de openingsdag (maandag 7/10) van het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta trakteert op een presentatie is Cédric Cauderlier. Het ex-head of digital van Danone runt vandaag zijn eigen strategisch bureau en wil vanuit die ervaring een lans breken voor een beter begrip van het online consumentengedrag.

Cédric Cauderlier heeft het voorbije decennium een fraai parcours afgelegd in de digitale marketingsector. Na een eerste ervaring aan adverteerderszijde bij Accor stak hij over naar de bureauwereld waar hij eerst bij Vitam en later bij Polygone bijdroeg tot de ontwikkeling van digitale strategieën. Vanaf 2011 verdiende hij zijn strepen als head of digital bij Danone. Binnen het nieuwe digitale departement dat hij hielp oprichten, kon hij de online koers uittekenen voor belangrijke consumentenmerken als Danone, Gervais, Activia, Actimel, Danacol of Vitalinea. In juni 2012 richtte hij vervolgens het bureau Mountainview op, dat zich specialiseert in het bepalen van digitale strategieën. “We stelden vast dat veel merken vandaag al heel wat doen online: sites, campagnes, bannering, sociale media, mobile. Dat doen ze met meerdere bureaus, maar vaak ontbreekt het hen aan samenhang. Ze missen een coördinator die alles op mekaar afstemt vanuit een duidelijke digitale strategie. Mountainview wil merken precies bij die denkoefening advies geven.”

Begrijp uw doelgroep

Omdat elke strategie vertrekt vanuit een duidelijk inzicht in het gedrag van de doelgroep van een merk, wil Cécric Cauderlier tijdens het digital content marketing congres een warm pleidooi houden voor meer consumentenkennis. “Inderdaad”, zegt hij, “bedrijven kennen hun doelgroep uiteraard, maar ze weten vaak wat die mensen precies doen online. Een site bestaat maar dankzij de mensen die er langskomen. Niet weten wat ze er doen, is een beetje zoals reclame maken voor luxeproducten in een verloederde buurt. Ik wil met feiten aantonen hoe belangrijk het is om het online gedrag te begrijpen. Het is mijn bedoeling om het publiek wakker schudden en hen te doen nadenken over hoe goed ze zelf hun doelgroep kennen en vooral begrijpen. Met dat inzicht kunnen adverteerders vaak al een eerste inschatting maken of hun digitale acties hebben plaatsgevonden via het juiste kanaal en op het juiste moment.”

14 redenen waarom jouw contentmarketing niet werkt

Heb je weinig of zwakke leads, weinig bezoekers, weinig clicks? We sommen in deze whitepaper 14 redenen op waardoor het fout kan lopen en geven tips hoe je dit kan vermijden.