Digital Content Marketing Congress preview: Jeroen Lemaire

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 29 augustus 2013 - 3452 Views

3452 Views

Jeroen LemaireNadat we eerder Steven Van Belleghem en Ignace Dermaux presenteerden, is het ditmaal de beurt aan Jeroen Lemaire om als derde van de sprekers op het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta uit de schaduw te treden. Jeroen zal tijdens zijn streaming presentatie op 10 oktober (13u15) dieper ingaan op de rol die mobile speelt en zal spelen in de ontwikkeling van content marketing.

Jeroen Lemaire kennen we als een van de drie oprichters en managing partner van In the Pocket. Het bedrijf dat vooral bekend staat als app developer profileert zich als een dienstenbedrijf voor alles wat met mobile vandoen heeft. “We kaderen onze activiteiten iets ruimer binnen ‘connected devices’”, zegt Jeroen Lemaire. “We werken ook aan domoticatoepassingen omdat we apps maken die samenwerken met domotica. Idem dito voor smart tv of in de toekomst ook voor zaken als Google Glass.” Lemaire omschrijft In the Pocket als vrij agnostisch en geeft aan dat het bedrijf zowel apps als weboplossingen ontwikkelt. We doen steeds de strategische oefening: je hoeft niet altijd voor alles een app te bouwen.” Toch heeft In the Pocket intussen bijna 250 apps en web-apps voor smartphone en tablet gebouwd. Het was het eerste bureau dat zichzelf een mobile agency ging noemen en het is tot op vandaag marktleider in ons land. Op de klanten- en referentielijst staan bovendien veel mediabedrijven zoals VRT, SBS, VMMa, Corelio of De Persgroep. “Dat is echt een specialisme van ons. Ongeveer de helft van wat wij doen, is bestemd voor media.” Lemaire wijst op de strategische oefeningen voor media die een uitstekende voedingsbodem bleken voor de inzichten die hij op het Digital Content Marketing Congress wil delen.

Anticiperen op nieuwe types content

Net zoals content marketing als discipline zal Jeroen Lemaire op 10 september vertrekken vanuit de vaststelling dat traditionele media- en mediaconsumptie een transformatie doormaken. “Consumenten grijpen steeds sneller, zowel voor ontspanning als informatie, naar hun smartphone of tablet”, klinkt het. “De invulling van de content op televisie en kranten zal sterk evolueren. Voor content marketing is dat een heel relevante evolutie.” Lemaire wijst op de secondscreen toepassingen die In the Pocket maakt voor SBS of de nieuwe krantenapp die het voor De Tijd ontwikkelde. Het gaat steevast om een strategie op langere termijn om de mediaconsument extra content te geven. “Je merkt hoe die bedrijven niet enkel iets extra bieden, maar zich daarrond ook herorganiseren. Er zullen nieuwe types content ontstaan en het is belangrijk om daarop te anticiperen.” Ook voor wie geen mediabedrijf is trouwens. Jeroen Lemaire wijst op het belang voor niet-mediabedrijven om de evolutie bij te benen. Nieuwe advertentiemogelijkheden komen eraan en “die liggen veel dichter bij content marketing dan bij het klassieke adverteren in de krant”. De opening die Lemaire maakt is interessant, omdat content marketing vandaag nog voor veel bedrijven een verhaal is van owned en earned media. Met de verbreding van de strategie van paid media, verruimt ook het content marketingveld binnen paid. “Denk maar aan iets vertrouwd als een kruiswoordraadsel in een krantenapp die aangeleverd wordt door een derde partij die deze content aanlevert. Maar je kan ook een live videostream opzetten en een cursus geven. Een universiteit opzetten binnen een krant is geen verre droom. Dit zijn nieuwe manieren om aan content marketing te doen binnen traditionele media.”

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Visual design voor B2B-content is niet te onderschatten

Inzetten op visual design is voor contentmarketers in B2B een must. ...

B2B-content social media
»

Past je B2B-content ook op sociale media?

B2B-content op LinkedIn is zeer normaal, maar moet het ook op andere ...

»

Checklist voor het maken van goed onderbouwde B2B-content

Om succesvol te zijn met B2B-content, moet je content betekenisvol, ...

B2B content
»

Help, mijn B2B-content is niet efficiënt!

Content maken voor een B2B-publiek brengt specifieke eisen met zich ...

»

Moet er wel een copywriter in je contentteam?

Het is een hoeksteen van goede contentmarketing: inhoudelijk sterke ...

DCMC mediaforta
»

Het Digital Content Marketing Congress 2019 gaat binnenkort van start

Net zoals vorig jaar organiseert Mediaforta het Digital Content ...

»

Vermijd de grote denkfouten bij B2B contentmarketing

Contentmarketing in B2B verschilt grondig van contentmarketing in ...

contentmarketingplan
»

De weg naar een sluitend contentmarketingplan

Hoe zet je als bedrijf de stap van fijne maar losse contentideeën ...

Account based contentmarketing
»

Van start met account based contentmarketing

Je content richten op een specifieke klant. Kan dat? In vaktermen ...