Hoofdpunten

CONTENTMARKETING
147 Views

Animatie laten maken? Hoe nu verder?


Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te verduidelijken, goed bezig! Maar hiermee is nog niet al het werk gedaan. Heb je erbij stil gestaan dat je hierna ook nog aan de bak zult moeten met videomarketing? Zonder een goede videomarketing zal jouw animatie niet door jouw doelgroep gezien worden. Hoe pak je dit aan? Hieronder helpen we je op weg zodat je na de creatie van je animatie niet met de handen in het haar zit.

De feiten op een rij

Benieuwd waarom videomarketing zo belangrijk is voor jouw animatie? Hieronder een aantal feiten.

  • 95% van de mensen tussen 16 en 34 jaar kijkt online naar video. 80% van de mensen tussen de 50 jaar en 60 jaar doet hetzelfde.
  • In 2017 bestond 74% van al het webverkeer uit online video’s.
  • 93% van de online marketeers gebruikt videomarketing voor hun animatie.
  • Binnen een maand verschijnen er meer video’s en animaties op het internet dan er in 30 jaar op tv is uitgezonden.

Zo pas je videomarketing toe

Je hebt een animatie laten maken. Nu wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen, en vooral de juiste mensen, jouw animatie te zien krijgen. Dit gaat niet vanzelf. Een sterke animatie is een goed begin. Nu is het tijd om jouw animatie op de juiste manier te presenteren aan de wereld. Hoewel er specialisten zijn op dit gebied die precies weten hoe jouw animatie bij het juiste publiek terecht komt, kun je zelf al beginnen met een sterke basis.

Wij geven je tips over hoe je je animatie zelf het beste kunt delen op platformen als YouTube en Vimeo.

1. Kies een sterke titel voor jouw animatie
Het is belangrijk dat de titel jouw doelgroep direct aanspreekt. Uit de titel moet blijken wat je publiek kan verwachten, zonder te veel te verklappen.

2. Voeg een goede beschrijving toe
Bij een animatie is een pakkende beschrijving van groot belang. In die beschrijving kun je namelijk de juiste zoekwoorden gebruiken. Dit helpt je video om gevonden te worden.

3. Tag erop los
Net als een goede beschrijving zorgen tags ervoor dat jouw doelgroep jouw video kan vinden. Gebruik voor de tags de woorden die jouw publiek vaak in de zoekbalk invult wanneer ze op zoek zijn naar jouw dienst of product.

4. Het oog wil ook wat
Hierboven hebben we het voornamelijk gehad over de juiste tekst, maar het oog wil ook wat. Kies voor de gemaakte animatie dus een aantrekkelijke thumbnail die uitnodigt om te klikken.

5. Call to action
Na het zien van jouw animatie moet je publiek niet met te veel vragen blijven zitten. Begeleid ze daarom naar de volgende stap door een duidelijke call to action toe te voegen.


Cooler Media

Artikel door Cooler Media op 14 december 2017

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

meta description lengte
»

Google gaat voor een langere meta description

Al gemerkt? In de zoekresultaten van Google staat meer uitleg onder ...

robot
»

Met een robot naar sterkere content, kan dat?

Met een nieuw jaar voor de deur blikken we graag vooruit. Niet met ...

»

Animatie laten maken? Hoe nu verder?

Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te ...

»

PepsiCo financiert zijn marketing (deels) met content

Content maken evolueert voor veel multinationale merken naar een ...

whatsapp business
»

Content via WhatsApp: KLM toont de weg

Als contentmarketeer kan je voortaan ook WhatsApp aan je kanalenmix ...

GDPR
»

De impact van GDPR op contentmarketing

GDPR is ‘talk of the town’ in marketingland. Minder dan een jaar ...

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...