Hoofdpunten

CONTENTMARKETING
-31536000 de dagen max geleden
1527328800 de post dagen
449 Views

Animatie laten maken? Hoe nu verder?


Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te verduidelijken, goed bezig! Maar hiermee is nog niet al het werk gedaan. Heb je erbij stil gestaan dat je hierna ook nog aan de bak zult moeten met videomarketing? Zonder een goede videomarketing zal jouw animatie niet door jouw doelgroep gezien worden. Hoe pak je dit aan? Hieronder helpen we je op weg zodat je na de creatie van je animatie niet met de handen in het haar zit.

De feiten op een rij

Benieuwd waarom videomarketing zo belangrijk is voor jouw animatie? Hieronder een aantal feiten.

  • 95% van de mensen tussen 16 en 34 jaar kijkt online naar video. 80% van de mensen tussen de 50 jaar en 60 jaar doet hetzelfde.
  • In 2017 bestond 74% van al het webverkeer uit online video’s.
  • 93% van de online marketeers gebruikt videomarketing voor hun animatie.
  • Binnen een maand verschijnen er meer video’s en animaties op het internet dan er in 30 jaar op tv is uitgezonden.

Zo pas je videomarketing toe

Je hebt een animatie laten maken. Nu wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen, en vooral de juiste mensen, jouw animatie te zien krijgen. Dit gaat niet vanzelf. Een sterke animatie is een goed begin. Nu is het tijd om jouw animatie op de juiste manier te presenteren aan de wereld. Hoewel er specialisten zijn op dit gebied die precies weten hoe jouw animatie bij het juiste publiek terecht komt, kun je zelf al beginnen met een sterke basis.

Wij geven je tips over hoe je je animatie zelf het beste kunt delen op platformen als YouTube en Vimeo.

1. Kies een sterke titel voor jouw animatie
Het is belangrijk dat de titel jouw doelgroep direct aanspreekt. Uit de titel moet blijken wat je publiek kan verwachten, zonder te veel te verklappen.

2. Voeg een goede beschrijving toe
Bij een animatie is een pakkende beschrijving van groot belang. In die beschrijving kun je namelijk de juiste zoekwoorden gebruiken. Dit helpt je video om gevonden te worden.

3. Tag erop los
Net als een goede beschrijving zorgen tags ervoor dat jouw doelgroep jouw video kan vinden. Gebruik voor de tags de woorden die jouw publiek vaak in de zoekbalk invult wanneer ze op zoek zijn naar jouw dienst of product.

4. Het oog wil ook wat
Hierboven hebben we het voornamelijk gehad over de juiste tekst, maar het oog wil ook wat. Kies voor de gemaakte animatie dus een aantrekkelijke thumbnail die uitnodigt om te klikken.

5. Call to action
Na het zien van jouw animatie moet je publiek niet met te veel vragen blijven zitten. Begeleid ze daarom naar de volgende stap door een duidelijke call to action toe te voegen.


Cooler Media

Artikel door Cooler Media op 14 december 2017

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...

social selling
»

Aan de slag met social selling

Volgens LinkedIn Sales Solutions is social selling voor verkoopteams ...

marketing dashboard
»

Hoe volg je content KPI’s op met een dashboard?

Bij een goede contentmarketingstrategie horen KPI’s (key ...