Hoofdpunten

#DCMC2016
#DCMC2016
607 Views

Wie is wie op DCMC2016?


Van 10 oktober tot en met 14 oktober vindt naar jaarlijkse traditie het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta plaats. DCMC2016 is een gratis online evenement over contentmarketing dat deelnemers de kans geeft om vanachter hun computer of tablet boeiende sprekers aan het werk te zien.

Dit jaar is het congres georganiseerd rond een reeks van thema’s waarbinnen specialisten hun expertise delen met de kijkers. Elke dag krijgt zijn eigen thema en specialisten.

Maandag: social media

Op de eerste congresdag mogen de sociale media waarlangs je content verspreidt de spits afbijten. Openen doen we met de Senior Digital Manager Benelux van Pepsico, Marnick Vandebroek, die ingaat op het maken van de juiste social media content. Van een groot fmcg-merk schakelen we over naar de meest persoonlijke vorm van social content met Carole Lemarque (Duval Union). Zij belicht personal branding. Tot slot denken we ook structureel met Alexandre Alaphillippe die sociale media vastklikt aan het digitaliseren van je onderneming.

Dinsdag: marketing automation

Van het maken van content voor sociale media gaan we naar het geautomatiseerd verspreiden en opvolgen van content. Dinsdag draait DCMC2016 helemaal rond marketing automation. Consultante Guy Vindevogel maakt je wegwijs in de verschillende tools, terwijl Johan Elias (Hybrid Media) de business case van Yieha ontvouwt. Zeker ook een aanrader is Lucas Decuypere (Adagio) die marketing automation kadert voor B2B-sectoren.

Woensdag: inbound en contentmarketing

Het B2B-vraagstuk keert ook terug op woensdag, de dag met contentmarketing als thema. Graydon geeft er met dank aan Sven Persoone tekst en uitleg over hoe het zijn B2B-contentplannen uitvoert. Sven Dhollander krijgt de eervolle taak om het misverstand weg te werken dat contentmarketing enkel aan grote bedrijven is besteed. En ook e-mailexperte Tamara Gielen breekt een lans en meer bepaald voor het gebruik van e-mail om de distributie van je content te optimaliseren.

Donderdag: Conversie

Op donderdag is het targetday: de dag waarop DCMC2016 inzoomt op dat o zo belangrijke doel dat conversie heet. Strateeg Matthias Laqueur van BossData komt vertellen hoe je een strategie kan ontwikkelen die je onderneming van meet af op weg zet naar het behalen van de juiste conversieratio’s. Matthieu Dhondt (The Reference) van zijn kant legt ons het verschil uit tussen conversie en aversie.

Vrijdag: Digitale Transformatie

Op vrijdag tot slot rondden we DCMC2016 af met een flinke brok digitale transformatie. Over dit hot topic en over het verband met contentmarketing brengen we drie sprekers op het podium. Marketeer of the Year 2014 Vincent De Dobbeleer (Jun) brengt die transformatie terug tot zijn basisdoel: het verbeteren van de customer experience. Klaas Verbeken (Bake & Company) duikt in de executie en legt uit hoe je digital in je marketingdepartement integreert. Afronden doen we met de gereputeerde Brice Le Blévennec (Emakina) die ons laat meeproeven van zijn eigen model voor ‘user equity’.

Zoals elk jaar is DCMC2016 een gratis evenement. Inschrijven is mogelijk en kan via de site van het congres.





DCMC2016




Recently Published

LinkedIn innovations
»

Meer foto’s en video op LinkedIn

LinkedIn blijft druk met het bekendmaken van vernieuwingen. Soms zijn ...

validatieproces
»

De grote nood aan een goed validatieproces voor content

Het is een ongemakkelijke waarheid voor veel (grotere) organisaties: ...

uitlegvideo
»

Case: Vereniging Eigen Huis scoort met uitlegvideo

Het is een format zo oud als de straat, maar nog steeds uitermate ...

content goedkoop
»

Goede content is niet goedkoop

Een van de grote troeven van digitale contentmarketing is de lage ...

chatbots contentmarketing
»

Chatbots zullen contentmarketing veranderen

Bij chatbots denken we meestal aan de algoritmes waarmee bedrijven ...

dcmc2017
»

DCMC2017 : wie spreekt op het Digital Content Marketing Congress 2017?

Van 9 oktober tot en met 13 oktober is het weer zover: het Digital ...

contentpromotie
»

Contentpromotie: laat je content geen loterij worden

Het is haast een cliché, maar het gebeurt nog te vaak: je investeert ...

contentmarketing mistakes
»

5 misverstanden over contentmarketing

Bij ondernemingen en organisaties die hun eerste stappen in ...

marketing automation tools
»

Marketing automation tools voor start-ups

Is marketing automation iets dat enkel is weggelegd voor grote ...