Versnel je groei in 2024

  • Inzichten van 24 digitale experten
  • 47 concrete tips die je kan toepassen
  • Thema’s rond: data, contentmarketing, videomarketing, customer experience, social selling, customer journeys, …
  • 63 pagina’s vol groeiversnellers
  • 4 podcasts met 4 topmarketeers
Download whitepaper

Wie is wie op DCMC2016?

Van 10 oktober tot en met 14 oktober vindt naar jaarlijkse traditie het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta plaats. DCMC2016 is een gratis online evenement over contentmarketing dat deelnemers de kans geeft om vanachter hun computer of tablet boeiende sprekers aan het werk te zien.

Dit jaar is het congres georganiseerd rond een reeks van thema’s waarbinnen specialisten hun expertise delen met de kijkers. Elke dag krijgt zijn eigen thema en specialisten.

Maandag: social media

Op de eerste congresdag mogen de sociale media waarlangs je content verspreidt de spits afbijten. Openen doen we met de Senior Digital Manager Benelux van Pepsico, Marnick Vandebroek, die ingaat op het maken van de juiste social media content. Van een groot fmcg-merk schakelen we over naar de meest persoonlijke vorm van social content met Carole Lemarque (Duval Union). Zij belicht personal branding. Tot slot denken we ook structureel met Alexandre Alaphillippe die sociale media vastklikt aan het digitaliseren van je onderneming.

Dinsdag: marketing automation

Van het maken van content voor sociale media gaan we naar het geautomatiseerd verspreiden en opvolgen van content. Dinsdag draait DCMC2016 helemaal rond marketing automation. Consultante Guy Vindevogel maakt je wegwijs in de verschillende tools, terwijl Johan Elias (Hybrid Media) de business case van Yieha ontvouwt. Zeker ook een aanrader is Lucas Decuypere (Adagio) die marketing automation kadert voor B2B-sectoren.

Woensdag: inbound en contentmarketing

Het B2B-vraagstuk keert ook terug op woensdag, de dag met contentmarketing als thema. Graydon geeft er met dank aan Sven Persoone tekst en uitleg over hoe het zijn B2B-contentplannen uitvoert. Sven Dhollander krijgt de eervolle taak om het misverstand weg te werken dat contentmarketing enkel aan grote bedrijven is besteed. En ook e-mailexperte Tamara Gielen breekt een lans en meer bepaald voor het gebruik van e-mail om de distributie van je content te optimaliseren.

Donderdag: Conversie

Op donderdag is het targetday: de dag waarop DCMC2016 inzoomt op dat o zo belangrijke doel dat conversie heet. Strateeg Matthias Laqueur van BossData komt vertellen hoe je een strategie kan ontwikkelen die je onderneming van meet af op weg zet naar het behalen van de juiste conversieratio’s. Matthieu Dhondt (The Reference) van zijn kant legt ons het verschil uit tussen conversie en aversie.

Vrijdag: Digitale Transformatie

Op vrijdag tot slot rondden we DCMC2016 af met een flinke brok digitale transformatie. Over dit hot topic en over het verband met contentmarketing brengen we drie sprekers op het podium. Marketeer of the Year 2014 Vincent De Dobbeleer (Jun) brengt die transformatie terug tot zijn basisdoel: het verbeteren van de customer experience. Klaas Verbeken (Bake & Company) duikt in de executie en legt uit hoe je digital in je marketingdepartement integreert. Afronden doen we met de gereputeerde Brice Le Blévennec (Emakina) die ons laat meeproeven van zijn eigen model voor ‘user equity’.

Zoals elk jaar is DCMC2016 een gratis evenement. Inschrijven is mogelijk en kan via de site van het congres.

14 redenen waarom jouw contentmarketing niet werkt

Heb je weinig of zwakke leads, weinig bezoekers, weinig clicks? We sommen in deze whitepaper 14 redenen op waardoor het fout kan lopen en geven tips hoe je dit kan vermijden.