Hoofdpunten

E-COMMERCE
e-commerce ebook
-31536000 de dagen max geleden
1527408000 de post dagen
967 Views

Vakantielectuur: gratis ebooks over e-commerce en content


Online verkopen en sterke content maken die deze verkoop ondersteunt, is een uitdaging waar almaar meer ondernemingen zich voor opmaken. Mediaforta selecteerde een reeks van e-books die vanuit een specifieke invalshoek (strategie, productie, conversie,…) contentmarketing en e-commerce op elkaar afstemmen. Veel leesgenot!

1. Hubspot: How to Create A Great eCommerce Content Strategy

Een niet te missen referentie, komt van de Amerikaanse softwareproducent Hubspot. Het ebook vertrekt vanuit pure contentmarketingstrategie: e-commerce met content zorgt ervoor dat de doelgroep terugkomt en wel net zo vaak tot ze ook echt iets koopt.

De meerwaarde van dit ebook zit in de ambitie om elementen mee te geven waarmee je je content ook echt onderscheidend kan maken. Want uiteraard wil iedereen iets maken wat zijn klanten helpt, maar hoe houd je rekening met de context en hoe zorg je ervoor dat jouw content net dat trapje hoger komt te staan.

Hubspot vertrekt vanuit strategie, maar geeft al heel wat mee voor wie met vragen over productie zit.

Hier te downloaden. 

2. Mozu: The Convergence of Content & Commerce in a Complex World

Auteur Lea Green van Mozu vertrekt in dit ebook vanuit dezelfde startblokken als Hubspot en wil de werelden van content en commerce dichter bij elkaar brengen. Het boek denkt echter meer op niveau van trends en organisatie: de impact op teams, de invloed van mobiele technologie, de kans om de nieuwe consument beter te helpen.

Het idee om een ebook te promoten met een aparte video is trouwens goed gevonden (enkel jammer dat de tekst erboven nog eens integraal terugkeert in de video).

Download het ebook hier.

3. Blueshift: 7 Personalized Emails for E-Commerce

Aan de productiezijde van content en e-commerce is dit een opvallend e-book. Net zoals webshops het klantenbezoek trachten de personaliseren met aanbiedingen op maat, kan het ook lonen om je content te personaliseren. Blueshift schreef een ebook dat uitlegt hoe je de e-mailcontent die trafiek genereert naar je verkoopsite kan personaliseren.

Hoe fel die aanpak kan lonen, maakt Blueshift overigens zeer concreet: de conversie ligt drie tot tienmaal hoger bij personalisering.

Ontdek het ebook hier.

4. Bryan Eisenberg: Reduce Shopping Cart Abandonment

In dit artikel gingen we al in op deze zeer belangrijke factor voor online verkopers: mensen droppen een artikel in hun winkelmandje maar gaan uiteindelijk niet over tot verkoop. Het over de streep halen van die bijna-klanten is een van de meest efficiënte middelen om je verkoppcijfer te verbeteren.

In het e-book zitten een hoop praktische tips, maar ook elementen die aansluiten bij de contentmarketingstrategie, zoals klantengetuigenissen.

Hier te downloaden 

5. Relevance: e-Commerce Guide to Search Visibility and Content Marketing

Na strategie en productie raden we tot slot ook graag dit ebook aan dat inspeelt op de distributie en vindbaarheid van je content.

Het e-book vertrekt vanuit het opbouwen van een goede SEO-strategie voor je webshop, maar pakt dat breed aan. Zo zoemt het ook in op het vinden van ontbrekende content en het meten van de impact van de content.

Je vindt het e-book hier

DCMC2016

Recently Published

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...

social selling
»

Aan de slag met social selling

Volgens LinkedIn Sales Solutions is social selling voor verkoopteams ...

marketing dashboard
»

Hoe volg je content KPI’s op met een dashboard?

Bij een goede contentmarketingstrategie horen KPI’s (key ...