Hoofdpunten

ebooks contentmarketing
-31536000 de dagen max geleden
1529852880 de post dagen
2434 Views

5 prima gratis ebooks over contentmarketing


Begin vorig jaar gaven we al eens een overzicht van interessante ebooks over contentmarketing en sindsdien is de stroom aan fijne lectuur blijven toenemen. We gingen opnieuw door het aanbod van de jongste maanden en selecteerden deze vijf boeken die zich pal op de huidige evolutie in contentmarketing bevinden. Veel leesplezier!

1. “Quick guide for content promotion” (door Relevance)

Nu veel bedrijven zich bewust zijn geworden van de kracht van hun eigen kanalen om content te publiceren, groeit ook het besef dat er vaak heel wat groei zit in het efficiënt promoten van die content. Het Amerikaanse Relevance, een leverancier van uiteenlopende content services, schreef een basisgids voor contentpromotie. Dat betekent: uitleg over het onderscheid tussen paid, owned en earned media, tools voor contentpromotie, maar zeker ook aandacht voor een goede promotiestrategie en een aantal best practices waar je nuttige lessen kan uit trekken.

Dit ebook kan je hier downloaden

2. “The best practice guide for effective blogger outreach” (door Inkybee)

Inkybee, een influencer marketing software, schreef een boek dat een stapje verder gaat op vlak van contentpromotie. Het spitst zich specifiek toe op het inschakelen van invloedrijke bloggers in je promotiecampagne om het bereik van je content op te drijven. Het ebook vertrekt vanuit de strategie om een bereikcampagne te onderbouwen en geeft praktische tips over het ontwikkelen van een structurele relatie met bloggers in je niche. Mooi is dat dit ebook ook de metrics niet uit het oog verliest en je op weg zet bij het traceren en meten van de verspreiding van je content.

Dit ebook kan je hier downloaden

3.” The ROI of content marketing” (door Kuno)

Die metrics blijven nog steeds een hot topic in contentmarketing en een goed nieuw ebook over het onderwerp komt van het Amerikaanse inbound marketing agency Kuno. Dat vertrekt van de nog steeds pertinente vaststelling dat de helft van de marketers de ROI van contentmarketing niet in kaart brengt. En dat het probleem niet in luiheid of tijdsgebrek zit, maar eerder in de complexiteit van het meten. Kuno geeft aan welke doelen je moet stellen bij het meten de ROI, wat de beste metrics zijn en vooral ook hoe je je ROI-meting kan verbeteren.

Dit ebook kan je hier downloaden

4. “The marketer’s crash course in visual content creation” (door HubSpot)

Ook marketing automation autoriteit Hubspot blijft knappe ebooks produceren en die gaan lang niet alleen over software of automatisering. Dit ebook vertelt hoe je het design van content kan verzorgen en verbeteren, zelfs je als geen ‘natural born designer’ bent. Zie het als een snelle cursus in visual content design met veel concrete tips over bijvoorbeeld infographics, maar ook over de software die van pas kan komen.

Dit ebook kan je hier downloaden

5. “Create buyer personas that work” (door Wyzowl)

Werken met een goede doelgroeptypologie of buyer personas vindt bij een groeiende groep bedrijven ingang. De Britse videoproducent Wyzowl legt in dit ebook niet enkel uit waarom buyer personas nuttig zijn, maar overloopt ook de stappen die je moet zetten om goede buyer personas te ontwikkelen. Het neemt demografie, kooptendensen, bedrijfswaarden en -doelstellingen mee in zijn benadering en dat geeft het ebook best wel toegevoegde waarde ten opzichte van wat eerder over dit topic verscheen.

Dit ebook kan je hier downloaden









Recently Published

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...