Hoofdpunten

twitter traffic
-31536000 de dagen max geleden
1529655240 de post dagen
3057 Views

De vier tips om met Twitter content te promoten


Tweets laten verwijzen naar content die je op andere plaatsen publiceert, haast iedereen doet het. Maar een goede titel in de tweet op zich volstaat niet. Om Twitter als promotiekanaal te laten renderen, moet je meer doen dan de titel van een artikel of de beschrijving van een video in 140 tekens vatten. We tonen de weg doorheen goed gebruik van visuals, hashtags en wervende mini-tekstjes.

Voor veel bedrijven vormen Twitter, LinkedIn en Facebook de gouden driehoek van social media waarmee je vers gepubliceerde content in de schijnwerpers kan plaatsen. Waar Facebook en LinkedIn vaak al een stukje van de eigenlijke content prijsgeven, werkt Twitter sterker prikkelend.

In nauwelijks 140 tekens wil het een publiek verleiden. Aanvankelijk moest dat vooral met een sterke titel, maar vandaag is het scala breder: beelden kunnen helpen, maar ook korte video’s (Vine) of live streaming (Periscope) kunnen een steentje bijdragen.

Twitter verbreedt dus zijn scope, maar de basisregels om tweets te schrijven die als wegwijzer voor content dienstdoen, blijven onverkort van toepassing.

 1. Tweet niet zonder hashtag

Het lijkt een open deur intrappen, maar een tweet zonder hashtag verliest meteen de helft van zijn potentieel. De verkorte link naar de content zelf, vinden veel bedrijven haast automatisch een certitude in een tweet, maar de hashtag krijgt niet altijd de zekerheid die hij wel verdient.

Het is het middel waarmee de chaotische stroom aan informatie in Twitter filterbaar en vindbaar wordt. Kies dus een goede hashtag. Een # die inhaakt op een bestaande discussie is uiteraard voorhanden en soms is het onderwerp van je content zo helder dat de goede hashtag makkelijk te kiezen is.

Of je speelt in op een event waarvan de organisatie zelf een hashtag heeft gekozen. Maar val je buiten die evidenties? Ga dan eerst op Twitter op zoek naar een aansluitende hashtag of ga eens langs op hashtags.org, twubs.com of tagdef.com.

 2. Een goed beeld op zijn tijd doet wonderen

Beelden aan een tweet hangen kan, dus het zou gek zijn om dat middel niet in te zetten als je mensen naar je content wil lokken. Vaak herneemt de tweet het hoofdbeeld van een blogartikel of een still uit een video.

Wie echter de tijd en de middelen heeft om specifiek voor Twitter beelden te zoeken, kan daar zijn voordeel mee doen. Een infographic die enkele kernpunten uit een slideshare samenvat, is een vaak gebruikte oplossing, maar ook eenvoudige oplossingen kunnen: een beeld met een quote uit een interview erin bijvoorbeeld. Humor doet het ook altijd, zeker als je een generiek beeld met een knipoog kan laten aansluiten op je kernboodschap.

 3. Twitter houdt van sterke en bekende koppen

Een tweet is als de krantenkop die zijn lezers overtuigt om het hele stuk te lezen. Soms komt zo’n headline in een flits, maar als de genialiteit niet op bestelling komt, kan je toch op enkele kapstokken terugvallen.

Beloof iets – inzicht in hoe Google met je content zal omspringen, een blik over het hek bij een ander bedrijf,… – of intrigeer met een aankondiging die moeilijk te weerstaan is. Nieuws is in dat kader altijd een opsteker, maar ook een sterke quote kan wonderen doen. In dat geval is het overigens een aanrader om uitspraken van influencers te benutten en hun @naam ook te vermelden.

 4. Tweet genoeg en varieer

Regelmatig tweeten is een laatste absolute must om met succes mensen naar je content te sturen. Ga niet uit van de frequentie die je op Facebook en LinkedIn hanteert. Twitter is anders en laat een immens veel hogere frequentie toe.

Tien tweets op een dag zijn zelfs voor een bedrijf geen gek gemiddelde, bij consumenten vinden specialisten zelfs een tweet om een kwartier nog niet overdreven. Je mag als onderneming dus heel vaak tweeten, maar het is aan te raden om dat niet enkel te doen om content op andere kanalen te promoten.

Stuur ook andere tweets de wereld in: een gewone opmerking, een verwijzing naar andere content dan de jouwe, een fijne foto met commentaar, enzovoort. Varieer en verhoog zo de waarde van de tweets waarmee je content op andere kanalen wil promoten.7









Recently Published

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...