Hoofdpunten

-31536000 de dagen max geleden
1524666900 de post dagen
2684 Views

4 tips om met beelden op Facebook te scoren


Content scoort dankzij kwaliteit. Maar als je als bedrijf beschikt over een pagina die zich bevindt op een massakanaal als Facebook dan is wat extra hulp altijd welkom. Beelden zijn een prima manier om op te vallen, maar hoe bouw je een bewuste contentstrategie met beelden op Facebook? Vier tips.

Bedrijfscontent laten aanslaan op een netwerk als Facebook is geen pretje. De News Feed van Facebook heeft veel content van ondernemingen in de aanbieding. Wie zijn investeringen in kwaliteit wil laten renderen, geeft zijn content graag een extra duwtje om zich al bij de eerste indruk te onderscheiden.

Beelden kunnen daarbij fantastisch van pas komen. Net als in offline content zijn het blikvangers, die het publiek in een verhaal trekken. Of je content de aandacht weet bij te houden, hangt vervolgens van de inhoudelijke sterkte van de bijdrage.

Dat neemt echter niet weg dat ook de beeldkeuze baat kan hebben bij een goed uitgewerkte strategie. Wat wil je vertellen met beelden en hoe doe je dat precies?

Kapstokken voor je beelden op Facebook

 

1. Blijf trouw aan je cultuur

Beelden op Facebook gebruiken om de aandacht te vestigen op fraaie content, betekent niet dat je om het even wat gebruikt om in de kijker te lopen. Kies voor beeldmateriaal dat aanleunt bij waar je als onderneming wil voorstaan. De waarden om het met een groot woord te zeggen of preciezer: toon steeds iets dat aanleunt bij je bedrijfscultuur.

Sta je voor duurzaamheid, voor maatschappelijke betrokkenheid of voor liefdadigheid bijvoorbeeld? Breng dit naar voor in beelden die een tip van de sluier lichten van een mooi achterliggend verhaal.

 

2. Kies een herkenbaar gezicht

Amerikaanse specialisten in contentmarketing noemen het graag een ‘mascotte’. Een herkenbaar gezicht is steeds een meerwaarde als je met beelden een publiek wil wijzen op nieuwe content.

Vaak spreekt dat sterker aan dan bijvoorbeeld een logo en vaak kan het lonen om dat gezicht in wisselende context naar voor te brengen (niet steeds die ene pasfoto).

 

3. Bewijs je impact

Slogans claimen wat je product kan doen, teksten kunnen uitleggen waarom je als onderneming iets doet, maar een beeld biedt je de kans om in een oogopslag duidelijk te maken wat de kracht van een merk, een product, een nieuwe technologie of een innovatie is.

Trap echter niet in de valkuil van het louter tonen van de voordelen. Toon bij een innovatie bijvoorbeeld ook hoe je onderneming er toe kwam, wat de hindernissen of uitdagingen waren op je parcours, toon het effect maar ook de inspanning die erachter zit.

 

4. Gebruik beelden van gebruikers

User generated content is niet altijd makkelijk te integreren in de contentmarketing van bedrijven, maar bij foto’s is het een uitgelezen kans. Beelden die klanten of consumenten maken als ze in contact komen met je producten of diensten zijn een dankbare manier om je content op Facebook een extra touch te geven.

Je toont de appreciatie van je klanten, maar je toont ook appreciatie voor je klanten die blij zijn dat je hun inspanning oppikt.

 









Recently Published

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...

social selling
»

Aan de slag met social selling

Volgens LinkedIn Sales Solutions is social selling voor verkoopteams ...

marketing dashboard
»

Hoe volg je content KPI’s op met een dashboard?

Bij een goede contentmarketingstrategie horen KPI’s (key ...

featured snippet
»

Featured snippets: zo kaap je ‘positie 0’ in de zoekrankings

Merkte je ook al dat Google zijn zoekresultaten vaak start met een ...

meta description lengte
»

Google gaat voor een langere meta description

Al gemerkt? In de zoekresultaten van Google staat meer uitleg onder ...

robot
»

Met een robot naar sterkere content, kan dat?

Met een nieuw jaar voor de deur blikken we graag vooruit. Niet met ...