Hoofdpunten

1702 Views

4 tips om met beelden op Facebook te scoren


Content scoort dankzij kwaliteit. Maar als je als bedrijf beschikt over een pagina die zich bevindt op een massakanaal als Facebook dan is wat extra hulp altijd welkom. Beelden zijn een prima manier om op te vallen, maar hoe bouw je een bewuste contentstrategie met beelden op Facebook? Vier tips.

Bedrijfscontent laten aanslaan op een netwerk als Facebook is geen pretje. De News Feed van Facebook heeft veel content van ondernemingen in de aanbieding. Wie zijn investeringen in kwaliteit wil laten renderen, geeft zijn content graag een extra duwtje om zich al bij de eerste indruk te onderscheiden.

Beelden kunnen daarbij fantastisch van pas komen. Net als in offline content zijn het blikvangers, die het publiek in een verhaal trekken. Of je content de aandacht weet bij te houden, hangt vervolgens van de inhoudelijke sterkte van de bijdrage.

Dat neemt echter niet weg dat ook de beeldkeuze baat kan hebben bij een goed uitgewerkte strategie. Wat wil je vertellen met beelden en hoe doe je dat precies?

Kapstokken voor je beelden op Facebook

 

1. Blijf trouw aan je cultuur

Beelden op Facebook gebruiken om de aandacht te vestigen op fraaie content, betekent niet dat je om het even wat gebruikt om in de kijker te lopen. Kies voor beeldmateriaal dat aanleunt bij waar je als onderneming wil voorstaan. De waarden om het met een groot woord te zeggen of preciezer: toon steeds iets dat aanleunt bij je bedrijfscultuur.

Sta je voor duurzaamheid, voor maatschappelijke betrokkenheid of voor liefdadigheid bijvoorbeeld? Breng dit naar voor in beelden die een tip van de sluier lichten van een mooi achterliggend verhaal.

 

2. Kies een herkenbaar gezicht

Amerikaanse specialisten in contentmarketing noemen het graag een ‘mascotte’. Een herkenbaar gezicht is steeds een meerwaarde als je met beelden een publiek wil wijzen op nieuwe content.

Vaak spreekt dat sterker aan dan bijvoorbeeld een logo en vaak kan het lonen om dat gezicht in wisselende context naar voor te brengen (niet steeds die ene pasfoto).

 

3. Bewijs je impact

Slogans claimen wat je product kan doen, teksten kunnen uitleggen waarom je als onderneming iets doet, maar een beeld biedt je de kans om in een oogopslag duidelijk te maken wat de kracht van een merk, een product, een nieuwe technologie of een innovatie is.

Trap echter niet in de valkuil van het louter tonen van de voordelen. Toon bij een innovatie bijvoorbeeld ook hoe je onderneming er toe kwam, wat de hindernissen of uitdagingen waren op je parcours, toon het effect maar ook de inspanning die erachter zit.

 

4. Gebruik beelden van gebruikers

User generated content is niet altijd makkelijk te integreren in de contentmarketing van bedrijven, maar bij foto’s is het een uitgelezen kans. Beelden die klanten of consumenten maken als ze in contact komen met je producten of diensten zijn een dankbare manier om je content op Facebook een extra touch te geven.

Je toont de appreciatie van je klanten, maar je toont ook appreciatie voor je klanten die blij zijn dat je hun inspanning oppikt.

 









Recently Published

»

Waarom Instagram (bijna) onmisbaar is

Social media experts merken het al een tijdje op: Instagram wordt zo ...

andrew davis content overload
»

Andrew Davis: “Stop de content overload”

“Het is niet omdat we meer content maken, dat we er ook meer kunnen ...

contentplatform
»

Wat is een contentplatform nu precies?

Voor veel bedrijven is een contentplatform het nieuwe ...

»

Op zoek naar shares: welke soort content werkt?

Voor veel merken zijn content shares zeer belangrijk. Content delen ...

»

Kan je aan contentmarketing doen via WhatsApp?

WhatsApp is in essentie een chatapp die je niet meteen met ...

marketing automation
»

De meest gemaakte fouten met marketing automation

Marketing automation heeft vele voordelen, maar het is geen ...

»

5 vragen over de digitale transformatie bij Europ Assistance

Eind vorig jaar haalde Europ Assistance het nieuws met zijn nieuwe ...

Google mobile pop-up
»

Google straft mobiele pop-ups met lagere ranking

Sinds 31 januari geeft Google een lagere ranking aan mobiele websites ...

churn exit volgers
»

Volgers kwijt? Zo leer je eruit

Ook al doe je nog zo hard je best: het is onvermijdbaar dat je soms ...