Hoofdpunten

-31536000 de dagen max geleden
1524668640 de post dagen
1873 Views

6 redenen waarom de nieuwe WordPress je content versterkt


Sinds januari heeft WordPress een nieuwe versie ter beschikking gesteld. WordPress is een bekend blogplatform waarmee je als bedrijf de content op je corporate blog kan plaatsen. Niks nieuws onder de zon, die updates zien we wel vaker komen, maar ditmaal gooit WordPress hoge ogen. In de commentaren leeft het nodige enthousiasme voer ‘Dinah’ (de bijnaam van WordPress 4.1). Voor wie inzet op kwalitatieve content is Dinah om deze zes redenen een waardevolle verbetering.

For the story: WordPress heeft zijn 4.1 Dinah gedoopt naar jazz-zangeres Dinah Washington (4.0 heette overigens Benny, ook dat is een verbetering). Dat de update als een ‘mijlpaal’ wordt omschreven, heeft zijn impact op de content productie.

WordPress is de motor achter 60 miljoen websites en bijna een kwart van de 10 miljoen meest bezochte websites draait op WordPress. Als WordPress een steen verlegt, dan wordt alle content daar beter van, kunnen we – enigszins kort de door de bocht – wel stellen.

6 redenen waarom WordPress 4.1 zo goed is

1. Het sterke standaardthema

Twenty Fifteen, zo heet het nieuwe ‘default theme’ van WordPress, is een eerste grote stap vooruit voor de content productie. Wie kiest voor het thema krijgt een thema dat de content vlot naar mobiele toestellen brengt. Zoals het moderne blogs betaamt, heeft het thema een strakke voldoende maar niet overdreven gevarieerde typografie.

Veel bedrijven hebben voor hun corporate blog een eigen design uitgewerkt of laten uitwerken, maar zelfs dan kan Twenty Fifteen zeer inspirationeel zijn.

2. De link naar sociale media

Het nieuwe thema laat zich daarnaast opmerken door de vlotte integratie van buttons voor sociale media als Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram of Google+. Wie de moeite doet om een menuutje te creëren met URL’s van sociale profielen, krijgt automatisch perfect geformatteerde icoontjes in ruil.

3. Sneller foto’s aanpassen

Voor tekstadepten is het knutselen met foto’s achter de schermen van een blog vaak een hels karwei. Dinah laat het complexe proces thuis en kiest voor een inline toolbar die toelaat om beelden sneller te bewerken.

4. Schrijven zonder afleiding

Veel schrijvers houden ervan om hun tekst op papier te zetten in ‘Word-omgeving’. Enkel een wit blad en zo weinig mogelijk afleiding door icoontjes, tags, categorieën of andere SEO-modules. WordPress had dit al langer begrepen, maar doet er in Dinah een schepje bovenop met een afleidingsvrije schrijfmodus.

Je kan het tekstveld openklappen, alles errond verdwijnt even en geeft je de kans om meteen in WordPress content te creëren zoals je dat anders in Word deed. De plug-in waarop deze modus is gebaseerd, heet overigens niet voor niets ‘Focus’. Nog op taalkundig vlak heeft 4.1 ook weer zijn aanbod aan taalpakketten netjes uitgebreid.

5. Modern sessiemanagement

WordPress heeft niet alleen zijn design afgestemd op multidevice, maar houdt ook rekening met de uitdaging van werken in verschillende sessies op verschillende toestellen. Dinah geeft gebruikers de kans om te zien vanaf welk toestel ze hebben ingelogd en laat ook toe om vanuit de User-sectie uit te loggen waar dat bijvoorbeeld vergeten is.

Zeker in bedrijven die met meerdere bloggers werken kan dit van grote waarde zijn om bij te houden wie aan een stuk heeft gewerkt of instellen wie vanaf een bepaald toestel aan stukken content kan werken (of niet).

6. Plug-in advies

Content producenten focussen graag op inhoud en zijn minder geneigd om actief op zoek te gaan naar plug-ins die de werking van WordPress verbeteren. Ook dat heeft Dinah goed begrepen. WordPress 4.1 suggereert zijn gebruikers voortaan zelf plug-ins die hen vooruit kunnen.

In 4.0 kreeg je via aparte tabbladen al zicht op nieuwigheden, maar 4.1 gaat een stap verder en doet echt aanbevelingen op basis van wat je eerder al installeerde.









Recently Published

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...

social selling
»

Aan de slag met social selling

Volgens LinkedIn Sales Solutions is social selling voor verkoopteams ...

marketing dashboard
»

Hoe volg je content KPI’s op met een dashboard?

Bij een goede contentmarketingstrategie horen KPI’s (key ...

featured snippet
»

Featured snippets: zo kaap je ‘positie 0’ in de zoekrankings

Merkte je ook al dat Google zijn zoekresultaten vaak start met een ...

meta description lengte
»

Google gaat voor een langere meta description

Al gemerkt? In de zoekresultaten van Google staat meer uitleg onder ...

robot
»

Met een robot naar sterkere content, kan dat?

Met een nieuw jaar voor de deur blikken we graag vooruit. Niet met ...