Hoofdpunten

efficiënt webinar
1295 Views

DCMC2014 in vijf vragen, met Lien Brusselmans


Lien BrusselmansVolgende week schiet Mediaforta een nieuw Digital Content Marketing Congress (DCMC2014) op gang. Vijf dagen lang kan u tijdens de middaguren online live sessie volgen van sprekers uit binnen- en buitenland. Op woensdag 8 oktober kijken we uit naar de sessie van Lien Brusselmans, marketing manager bij Engagor, de Belgische reizende ster die bedrijven bijstaan in het meten van het succes van hun investeringen in content. We stellen Lien in vijf vragen voor.

1. Wie is Lien Brusselmans?

Lien Brusselmans: “Gezien mijn jeugdige leeftijd kan ik geen ellenlange oplijsting maken van indrukwekkende professionele verwezenlijkingen, maar ik kan je één ding zeggen: in de wereld van social media leer je snel, heel snel. Sinds begin 2012 ben ik bij Engagor, een platform voor social customer service en real-time engagement, aan de slag als marketing manager. Dankzij onze klanten, zowel in België als wereldwijd, heb ik enorm veel bijgeleerd over de uitdagingen en mogelijkheden die social media biedt aan bedrijven.”

2. Welke rol speelt digitale content marketing in jouw professionele activiteiten?

Lien Brusselmans: “Content marketing en de daarmee nauw verweven engagement marketing zijn het hart van onze eigen marketing activiteiten. Vandaag de dag worden we overspoeld met informatie en dus komt het er als merk op aan waarde te bieden aan consumenten. En hoe weet je of iets waardevol is? Door voortdurend te meten en te evalueren: welk type content werkt, op welke sociale netwerken krijgen we het meest respons, etc. Dat doen wij zelf en dat zou elk bedrijf moeten doen. We practice what we preach!”

3. Wat vind je de belangrijkste actuele trend in digitale content marketing?

Lien Brusselmans: “Less is more. Alweer door die overvloed aan informatie, ontdekken merken dat content niet altijd lang en uitgebreid hoeft te zijn. Uiteraard bundel je onderzoeksresultaten en dergelijke eerder in een report, ebook of whitepaper. Maar de dagdagelijkse content die een merk verspreid, moet kort en bondig zijn. Dat hangt ook nauw samen met social media. Posts van verschillende regels lang worden veel sneller overgeslagen. Let daar maar eens op de volgende keer dat je door je Facebook of LinkedIn feed scrollt. Ik ben ervan overtuigd dat Twitter – waar je je boodschap in minder dan 140 karakters moet uitdrukken – daarin ook een grote rol heeft gespeeld.”

4. Waarover zal jouw sessie tijdens het DCMC2014 gaan?

Lien Brusselmans: “Het succes van content meten is niet altijd simpel en uiteraard deelt ook niet iedereen zijn mening, kritiek of enthousiasme erover op social media. Maar veel mensen doen dat wel. Als ik echt een goed artikel of social media post lees, dan zal ik dat liken of delen. In mijn sessie leg ik uit hoe je op een eenvoudige en efficiënte manier het succes van jouw content op social media kan meten.”

5. Wat is het belangrijkste advies dat je het publiek wil meegeven?

Lien Brusselmans: “Meten is weten, lijkt met hier wel een gepaste cliché uitspraak! Blijf niet gewoon de koers volgen die je inslaat met je content marketing. Onderzoek of je publiek die koers apprecieert en indien niet, is het tijd om het roer om te gooien!”

Recently Published

»

Waarom Instagram (bijna) onmisbaar is

Social media experts merken het al een tijdje op: Instagram wordt zo ...

andrew davis content overload
»

Andrew Davis: “Stop de content overload”

“Het is niet omdat we meer content maken, dat we er ook meer kunnen ...

contentplatform
»

Wat is een contentplatform nu precies?

Voor veel bedrijven is een contentplatform het nieuwe ...

»

Op zoek naar shares: welke soort content werkt?

Voor veel merken zijn content shares zeer belangrijk. Content delen ...

»

Kan je aan contentmarketing doen via WhatsApp?

WhatsApp is in essentie een chatapp die je niet meteen met ...

marketing automation
»

De meest gemaakte fouten met marketing automation

Marketing automation heeft vele voordelen, maar het is geen ...

»

5 vragen over de digitale transformatie bij Europ Assistance

Eind vorig jaar haalde Europ Assistance het nieuws met zijn nieuwe ...

Google mobile pop-up
»

Google straft mobiele pop-ups met lagere ranking

Sinds 31 januari geeft Google een lagere ranking aan mobiele websites ...

churn exit volgers
»

Volgers kwijt? Zo leer je eruit

Ook al doe je nog zo hard je best: het is onvermijdbaar dat je soms ...