Hoofdpunten

content marketing strategie
1593 Views

Waarom voor Hubspot kiezen?


Mediaforta is een gecertificeerd partner van Hubspot en helpt zijn klanten om hun content marketing te automatiseren met de hulp van deze internationaal gerenommeerde software. In de content marketing sector is Hubspot een iconisch bedrijf en staat de software hoog aangeschreven, maar wat is Hubspot en welke diensten levert het je als content bedrijf zoal op, waarom zou je ervoor kiezen? Een overzicht.

De software van Hubspot verzamelt een bevattelijke reeks van inbound marketing diensten die helpen om het potentieel van de content die je creëert en verspreidt te maximaliseren. Al de mogelijkheden die we hieronder aanhalen, zitten bovendien in één platform verwerkt. De integratie zorgt voor een flinke portie gebruiksgemak, maar vermijdt ook dubbel werk door het mengen van verschillende platformen of interfaces.

Hubspot en content creatie

De kennis, content of informatie die je als onderneming wil delen, schrijft of bedenkt Hubspot uiteraard niet zelf. Maar eens je als marketer die content ter beschikking hebt, kan je met Hubspot een zeer groot deel van het marketingparcours fietsen. In de creatiefase kan een Hubspot-partner je op weg helpen bij het ontwikkelen en designen van een coherente website. Met rubrieken of categorieën die de invalshoek van jouw content omvatten en die de brug maken naar de buyer personas die je in de content strategie hebt gedefinieerd. Eens de architectuur op punt staat, kan het schrijven en maken van content voor websites of blogs geïntegreerd worden in Hubspot. Wil je graag Hubspot in actie zien? Vraag jouw gratis demo aan.

Hubspot en content distributie

Hubspot scoort daarnaast sterke punten op vlak content distributie. Via marketing automatisering is het mogelijk om de verspreiding van je content op te schalen zonder in te boeten aan persoonlijkheid of aan gerichtheid naar de doelgroep. De Hubspot-systematiek is gebouwd rond het uitgangspunt dat de doelgroep jouw content moet kunnen vinden omwille van zijn kwaliteit, maar met evenveel oog voor SEO. Vooral de diversiteit van interessante kanalen, groepen of netwerken in sociale media sluiten heel goed aan bij de kansen die Hubspot biedt om jouw content op de juiste plaats met de juiste mensen te delen. Bovenop die social media marketing bouwt Hubspot ook tools voor lead nurturing en lead management.

Hubspot en content metrics

Omdat elke click van digitale content marketing meetbaar is, maakt Hubspot vanuit distributie en lead management ook vlot de brug naar de metrics. De software geeft inzicht in de gekende harde bereikmetrics (pageviews, shares,…), maar laat de impactmeting ook aansluiten op meer business getinte inzichten. Die kunnen vertrekken van uit de lead metrics, maar even goed de kloof dichten naar het verkrijgen van inzicht in de invloed op sales of brand engagement.









Tom Peeters

Artikel door Tom Peeters op 26 september 2014

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...

leads
»

Hoe kan je het best leads kwalificeren?

Daar zijn ze opeens. Je hebt interessante content gemaakt en ...

Hubspot
»

Wat zijn de voordelen van HubSpot?

In ons vorige artikel over marketing automation schreven we dat ...

marketing automation
»

Hoe duur is marketing automation?

Marketing automation software vind je in vele vormen en uitvoeringen, ...

LinkedIn innovations
»

Meer foto’s en video op LinkedIn

LinkedIn blijft druk met het bekendmaken van vernieuwingen. Soms zijn ...

validatieproces
»

De grote nood aan een goed validatieproces voor content

Het is een ongemakkelijke waarheid voor veel (grotere) organisaties: ...

uitlegvideo
»

Case: Vereniging Eigen Huis scoort met uitlegvideo

Het is een format zo oud als de straat, maar nog steeds uitermate ...

content goedkoop
»

Goede content is niet goedkoop

Een van de grote troeven van digitale contentmarketing is de lage ...