Waarom voor Hubspot kiezen?

Tom Peeters

Artikel door:
Tom Peeters - 26 september 2014 - 2084 Views

2084 Views

Mediaforta is een gecertificeerd partner van Hubspot en helpt zijn klanten om hun content marketing te automatiseren met de hulp van deze internationaal gerenommeerde software. In de content marketing sector is Hubspot een iconisch bedrijf en staat de software hoog aangeschreven, maar wat is Hubspot en welke diensten levert het je als content bedrijf zoal op, waarom zou je ervoor kiezen? Een overzicht.

De software van Hubspot verzamelt een bevattelijke reeks van inbound marketing diensten die helpen om het potentieel van de content die je creëert en verspreidt te maximaliseren. Al de mogelijkheden die we hieronder aanhalen, zitten bovendien in één platform verwerkt. De integratie zorgt voor een flinke portie gebruiksgemak, maar vermijdt ook dubbel werk door het mengen van verschillende platformen of interfaces.

Hubspot en content creatie

De kennis, content of informatie die je als onderneming wil delen, schrijft of bedenkt Hubspot uiteraard niet zelf. Maar eens je als marketer die content ter beschikking hebt, kan je met Hubspot een zeer groot deel van het marketingparcours fietsen. In de creatiefase kan een Hubspot-partner je op weg helpen bij het ontwikkelen en designen van een coherente website. Met rubrieken of categorieën die de invalshoek van jouw content omvatten en die de brug maken naar de buyer personas die je in de content strategie hebt gedefinieerd. Eens de architectuur op punt staat, kan het schrijven en maken van content voor websites of blogs geïntegreerd worden in Hubspot. Wil je graag Hubspot in actie zien? Vraag jouw gratis demo aan.

Hubspot en content distributie

Hubspot scoort daarnaast sterke punten op vlak content distributie. Via marketing automatisering is het mogelijk om de verspreiding van je content op te schalen zonder in te boeten aan persoonlijkheid of aan gerichtheid naar de doelgroep. De Hubspot-systematiek is gebouwd rond het uitgangspunt dat de doelgroep jouw content moet kunnen vinden omwille van zijn kwaliteit, maar met evenveel oog voor SEO. Vooral de diversiteit van interessante kanalen, groepen of netwerken in sociale media sluiten heel goed aan bij de kansen die Hubspot biedt om jouw content op de juiste plaats met de juiste mensen te delen. Bovenop die social media marketing bouwt Hubspot ook tools voor lead nurturing en lead management.

Hubspot en content metrics

Omdat elke click van digitale content marketing meetbaar is, maakt Hubspot vanuit distributie en lead management ook vlot de brug naar de metrics. De software geeft inzicht in de gekende harde bereikmetrics (pageviews, shares,…), maar laat de impactmeting ook aansluiten op meer business getinte inzichten. Die kunnen vertrekken van uit de lead metrics, maar even goed de kloof dichten naar het verkrijgen van inzicht in de invloed op sales of brand engagement.









Tom Peeters

Artikel door Tom Peeters

Tom Peeters is eigenaar van het digitaal content marketing agentschap Mediaforta. Hij heeft een expertise van meer dan 20 jaar in de mediawereld, en meer dan 7 jaar in de reclame sector. Beide expertises combineert hij vandaag binnen Mediaforta, waar merken terecht kunnen wanneer ze op zoek zijn naar een sterke content partner.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

DCMC2018
»

DCMC2018 maakt zijn programma bekend

Het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, dat dit jaar ...

video
»

Hoe zet je video efficiënt in op LinkedIn?

In hun contentdistributie hebben bedrijven video lang geassocieerd ...

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...