Hoofdpunten

Bert Marievoet
-31536000 de dagen max geleden
1529484060 de post dagen
2330 Views

DCMC2014 in vijf vragen, met Bert Marievoet


Van 6 tot 10 oktober vindt DCMC2014, ofwel het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, plaats. De slotspreker op 10 oktober is Bert Marievoet van Twitter. We stellen hem in vijf vragen voor.

1. Wie is @bertm?

Bert Marievoet: “Via eerdere functies die te maken hadden met digitale reclame raakte ik geïntrigeerd door de opkomst van de sociale media, die – waarschijnlijk meer dan ik wou toegeven – zowel mijn privé als professioneel leven binnendrongen. Eén platform had me echter heel sterk te pakken en dat was en is Twitter. Sinds dit jaar help ik grote merken om Twitter in te zetten als strategisch onderdeel van hun communicatieplan.”

2. Welke rol speelt digitale content marketing in jouw professionele activiteiten?

Bert Marievoet: “De basis van elke goede social media campagne is een sterk verhaal. Een (al dan niet betalende) campagne op Twitter staat of valt dan ook met sterke content. Deze content moet echter worden afgestemd op de context, zijnde het platform waarop deze wordt gedistribueerd. Het is daarom ook mijn rol bij Twitter om merken hierin bij te staan om het verhaal dat ze willen brengen aan te passen aan de context waarbinnen de gesprekken op Twitter worden gevoerd.”

3. Wat vind je de belangrijkste actuele trend in digitale content marketing?

Bert Marievoet: “De evolutie van push naar pull die ook in België doorgebroken is. De digitale consument heeft ook in onze contreien intussen andere verwachtingen op gebied van communicatie ten aanzien van bedrijven en merken. Hij verwacht de mogelijkheid om te kunnen interageren met hen. Krijgt hij die kans niet, dan zal de conversatie toch een eigen leven leiden op Twitter. In het slechtste geval sluit je als merk dan ogen en oren, in het beste geval neem je deel aan die gesprekken.”

4. Waarover zal jouw sessie tijdens het DCMC2014 gaan?

Bert Marievoet: “Over vijf manieren om op Twitter het engagement met je merk te verhogen. Ik heb de laatste maanden gemerkt dat heel weinig mensen uit het reclame- en mediavak bekend zijn met de verschillende opportuniteiten die Twitter biedt. Het is dus een speed cursus “Twitter Basics” geworden.”

5. Wat is het belangrijkste advies dat je het publiek wil meegeven?

Bert Marievoet: “Wees als merk altijd en overal jezelf.”

 

Recently Published

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...

social selling
»

Aan de slag met social selling

Volgens LinkedIn Sales Solutions is social selling voor verkoopteams ...