Hoofdpunten

Bert Marievoet
1588 Views

DCMC2014 in vijf vragen, met Bert Marievoet


Van 6 tot 10 oktober vindt DCMC2014, ofwel het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, plaats. De slotspreker op 10 oktober is Bert Marievoet van Twitter. We stellen hem in vijf vragen voor.

1. Wie is @bertm?

Bert Marievoet: “Via eerdere functies die te maken hadden met digitale reclame raakte ik geïntrigeerd door de opkomst van de sociale media, die – waarschijnlijk meer dan ik wou toegeven – zowel mijn privé als professioneel leven binnendrongen. Eén platform had me echter heel sterk te pakken en dat was en is Twitter. Sinds dit jaar help ik grote merken om Twitter in te zetten als strategisch onderdeel van hun communicatieplan.”

2. Welke rol speelt digitale content marketing in jouw professionele activiteiten?

Bert Marievoet: “De basis van elke goede social media campagne is een sterk verhaal. Een (al dan niet betalende) campagne op Twitter staat of valt dan ook met sterke content. Deze content moet echter worden afgestemd op de context, zijnde het platform waarop deze wordt gedistribueerd. Het is daarom ook mijn rol bij Twitter om merken hierin bij te staan om het verhaal dat ze willen brengen aan te passen aan de context waarbinnen de gesprekken op Twitter worden gevoerd.”

3. Wat vind je de belangrijkste actuele trend in digitale content marketing?

Bert Marievoet: “De evolutie van push naar pull die ook in België doorgebroken is. De digitale consument heeft ook in onze contreien intussen andere verwachtingen op gebied van communicatie ten aanzien van bedrijven en merken. Hij verwacht de mogelijkheid om te kunnen interageren met hen. Krijgt hij die kans niet, dan zal de conversatie toch een eigen leven leiden op Twitter. In het slechtste geval sluit je als merk dan ogen en oren, in het beste geval neem je deel aan die gesprekken.”

4. Waarover zal jouw sessie tijdens het DCMC2014 gaan?

Bert Marievoet: “Over vijf manieren om op Twitter het engagement met je merk te verhogen. Ik heb de laatste maanden gemerkt dat heel weinig mensen uit het reclame- en mediavak bekend zijn met de verschillende opportuniteiten die Twitter biedt. Het is dus een speed cursus “Twitter Basics” geworden.”

5. Wat is het belangrijkste advies dat je het publiek wil meegeven?

Bert Marievoet: “Wees als merk altijd en overal jezelf.”

 

Recently Published

marketing automation tools
»

Marketing automation tools voor start-ups

Is marketing automation iets dat enkel is weggelegd voor grote ...

smarketing
»

Van contentmarketing naar content smarketing

Voor je verkoopteam is goede content een godsgeschenk. Content levert ...

»

Wat is lead nurturing?

Vroeger gingen mensen twee tot vier keer naar een showroom van een ...

skills contentmarketeer
»

Wat zijn de skills van de contentmarketeer?

Wie vandaag kijkt naar de skills die bedrijven zoeken in een ...

artificial intelligence
»

Kan artificiële intelligentie je content maken?

Artificiële intelligentie (AI) is één van de trending marketing ...

social media
»

Eenvoudig je sociale media bereik verhogen

Het is geen geheim meer dat wie echt wil opvallen met content op ...

contentmarketing care
»

Help mijn content werkt niet: EHBO voor contentmarketing

Je investeert in contentmarketing, maar te weinig mensen lezen of ...

»

Waarom Instagram (bijna) onmisbaar is

Social media experts merken het al een tijdje op: Instagram wordt zo ...

andrew davis content overload
»

Andrew Davis: “Stop de content overload”

“Het is niet omdat we meer content maken, dat we er ook meer kunnen ...