Hoofdpunten

LinkedIn Showcase Pagina
1419 Views

Vijf tips voor een succesvolle LinkedIn Showcase pagina


LinkedIn Showcase PaginaEind vorig jaar introduceerde LinkedIn Showcase pagina’s, een nieuwe functie die is ontworpen om bedrijven te helpen hun merk(en), product(en), dienst(en) en meer beter te promoten. Op de officiële blog van LinkedIn stond toen te lezen dat deze nieuwe functie bedrijven de mogelijkheid zou bieden om niet alleen de organisatie als geheel in de spotlight te zetten, maar ook specifieke onderdelen van hun bedrijf. Showcase pagina’s fungeren op die manier als pagina’s die bedrijven toelaten om de verschillende aspecten van hun bedrijf te benadrukken en zo relaties op te bouwen met de juiste doelgroep. We geven vijf tips mee om de Showcase Pagina’s optimaal te benutten.

1. Vergeet SEO zeker niet

Ondernemers gebruiken zoekmachine optimalisatie om hun blogstrategie te ondersteunen, maar nog te weinig bedrijfsleiders trekken die lijn door op de sociale media. Dit is vooral te wijten aan het feit dat elk netwerk zijn eigen zoekalgoritme heeft. De makkelijkste manier om ook hier SEO in te schakelen, is door strategisch trefwoorden in de titel, meta description en kopie te integreren. Vervolgens moet je nadenken over meer abstracte elementen zoals inhoudelijke expertise en originaliteit. Als uw pagina gevuld is met eenvoudige en repetitieve inhoud, zal ze niet efficiënt zijn.

2. Creëer verschillende Showcase pagina’s voor verschillende aanbiedingen

Maak niet ad hoc enkele Showcase pagina’s aan, maar ambieer een pagina voor elk product of elke dienst. In de meeste gevallen willen klanten slechts een paar vanje producten of diensten en zijn ze dus niet geïnteresseerd in al die bijkomende informatie over nog andere aanbiedingen waar ze toch geen behoefte aan hebben. Door het maken van pagina’s voor elke individuele aanbieding, kan je ervoor zorgen dat de klanten de nodige informatie over de specifieke producten of diensten die zij nodig hebben, kunnen terugvinden. De productie van deze pagina’s zal de nodige tijd vergen, maar het zal zeker de moeite waard zijn op lange termijn.

3. Analyseer en evalueer

Op vlak van metrics biedt LinkedIn bedrijven de kans om data te genereren over de betrokkenheid, trends en demografie van hun Showcase pagina’s. Deze analyses laten zien hoe vaak consumenten omgaan met je content, op welke content ze reageren, gelijkenissen tussen gebruikers en zoveel meer. Bekijk deze cijfers minstens tweemaal per maand. Bekijk welke berichten de meeste aandacht krijgen en de meeste reacties onder uw doelgroep genereren. Gebruik deze informatie om toekomstige content aan te passen door het gelijktijdig afstemmen van je updates.

4. Wees uniek

Veel bedrijven willen een nieuwe eigen kanaal graag snel, vlot en makkelijk integreren in de bestaande content productie. Dit kan soms leiden tot het terugvallen op iets eenvoudigs – zoals het recycleren van content die afkomstig is van andere platformen. Vermijd echter lose-lose strategieën. Teveel gedupliceerde content leidt tot minder volgers op alle eigen kanalen. Tracht daarom zo origineel mogelijke content in te plannen voor de Showcase Pagina’s.

5. Blijf aandacht spenderen aan deze Showcase pagina’s

Zoals met veel nieuwe sociale applicaties, tools en functies, is er in het begin veel buzz en willen velen maar wat graag op de trein springen. Na de hype vallen velen echter terug op de traditionele manieren. Hou de inspanning echter zo lang mogelijk vol. Content en zeker content op nieuwe kanalen rendeert op lange termijn. Snel afhaken maakt de initiële investering in tijd en middelen meteen verloren, haak enkel af als blijkt dat het medium echt niet van de grond raakt.









Recently Published

»

Wat is lead nurturing?

Vroeger gingen mensen twee tot vier keer naar een showroom van een ...

skills contentmarketeer
»

Wat zijn de skills van de contentmarketeer?

Wie vandaag kijkt naar de skills die bedrijven zoeken in een ...

artificial intelligence
»

Kan artificiële intelligentie je content maken?

Artificiële intelligentie (AI) is één van de trending marketing ...

social media
»

Eenvoudig je sociale media bereik verhogen

Het is geen geheim meer dat wie echt wil opvallen met content op ...

contentmarketing care
»

Help mijn content werkt niet: EHBO voor contentmarketing

Je investeert in contentmarketing, maar te weinig mensen lezen of ...

»

Waarom Instagram (bijna) onmisbaar is

Social media experts merken het al een tijdje op: Instagram wordt zo ...

andrew davis content overload
»

Andrew Davis: “Stop de content overload”

“Het is niet omdat we meer content maken, dat we er ook meer kunnen ...

contentplatform
»

Wat is een contentplatform nu precies?

Voor veel bedrijven is een contentplatform het nieuwe ...

»

Op zoek naar shares: welke soort content werkt?

Voor veel merken zijn content shares zeer belangrijk. Content delen ...