Hoofdpunten

content marketing software
1560 Views

Content marketing software: vijf aanraders


content marketing softwareDe stijgende tendens in de bestedingen in content marketing is al enkele jaren zeer goed nieuws voor de producenten van content marketing software. Al is content marketing software een vlag die vele ladingen dekt. We helpen door de bomen het bos zien en selecteerden vijf kwaliteitsvolle content marketing software producten die digitale content marketeers kunnen helpen bij het uitwerken van hun content marketing strategie.

De markt van content marketing software is zo veelkleurig als een kameleon. Veel van de huidige content marketing software producten bestonden al jaren voor de opkomst van content marketing en gingen toen door het leven als eenvoudige internet marketing software. De opkomst van digitale content marketing heeft het aanbod echter verbreed. De vele pakketten hebben vaak verschillende doelen en mogelijkheden. Sommige software helpt de content te creëren, andere de inhoud te verspreiden, sommige helpen de effectiviteit van uw content marketing te meten. Deze vijf zijn echter in diverse scenario’s een aanrader.

1. NewsCred: Content Marketing Cloud

Deze cloud software is onderverdeeld in zes eenvoudige stappen: het content plan, de content bron(nen), de behoeften van de doelgroep, de distributie van de content, het delen van de content en vervolgens het meten van het succes van de content. NewsCred is een relatief nieuwe software die nog maar sinds december 2013 op de markt te verkrijgen is. De cloud is een totaalpakket van enerzijds geavanceerde bedrijf software en anderzijds kwaliteitsvolle content.

Klik hier voor de website van NewsCred.

2. Ceros Platform: Ceros Studio

Ceros geeft je alle tools die je nodig hebt voor het maken en beheren van boeiende marketing communicatie. Alles is aanwezig in de cloud en je hoeft niets te coderen. De cloud is alles wat je nodig hebt voor het creëren van brochures, catalogi, nieuwsbrieven en nog veel meer. De cloud bestaat uit vier stappen: het creëren, verspreiden, analyseren en geld verdienen van en met content.

Klik hier voor de website van Ceros.

3. HubSpot: All-In-One Inbound Marketing

HubSpots software bevat alles wat je nodig hebt om aan inbound marketing te doen. Je kan bloggen, e-mailen, sociale media controleren, web- en landingspagina’s maken, aan SEO doen en meer – en dit in een geïntegreerd platform. Het grootste voordeel van Hubspot is dat het een alles-in-één software pakket is met zeer veel verschillende applicaties voor onder andere call-to-actions, blogs, sociale media enzovoort.

Klik hier voor de website van Hubspot.

4. Papershare: Demand Generation Platform

De software van Papershare bestaat uit vier stappen: de content zelf, het publiceren van deze content, het delen van deze content met je doelpubliek en het connecteren met je toekomstige en huidige klanten. Het grote voordeel schuilt vooral in het delen van deze content omdat alles gelijktijdig kan gebeuren. Met één click kan je op alle mogelijke kanalen, zoals blogs en websites, zoekmachines, sociale netwerken, sales en marketing teams, en zelfs advertenties publiceren.

Klik hier voor de website van Papershare.

5. Curata: Content Curation

Bij Curata draait het zoals de naam al aangeeft in hoofdzaak rond de curatie van content. Dit is het proces van een individu (of team) in het consequent vinden, organiseren, annoteren (contextualiseren) en delen van de meest relevante en hoogst kwaliteitsvolle content over een specifiek onderwerp voor een specifiek doelpubliek. Het voordeel bij de software van Curata is dat ze veel aandacht besteedt aan het zoeken van de juiste content. Hiervoor hebben ze een ‘self-learning engine’ die gebruik maakt van taalverwerking om zo inhoud te identificeren, in combinatie met een zelflerend vermogen om het zoek-en-ontdek proces te verbeteren en vergemakkelijken.

Klik hier voor de website van Curata.

Uiteraard telt de markt nog veel meer en andere software producten die je content marketing kunnen helpen verbeteren. Aarzel niet om uw tips achter te laten in de reacties hieronder.









Recently Published

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...

leads
»

Hoe kan je het best leads kwalificeren?

Daar zijn ze opeens. Je hebt interessante content gemaakt en ...

Hubspot
»

Wat zijn de voordelen van HubSpot?

In ons vorige artikel over marketing automation schreven we dat ...

marketing automation
»

Hoe duur is marketing automation?

Marketing automation software vind je in vele vormen en uitvoeringen, ...

LinkedIn innovations
»

Meer foto’s en video op LinkedIn

LinkedIn blijft druk met het bekendmaken van vernieuwingen. Soms zijn ...

validatieproces
»

De grote nood aan een goed validatieproces voor content

Het is een ongemakkelijke waarheid voor veel (grotere) organisaties: ...

uitlegvideo
»

Case: Vereniging Eigen Huis scoort met uitlegvideo

Het is een format zo oud als de straat, maar nog steeds uitermate ...