Hoofdpunten

DCMC2014
792 Views

DCMC 2014 – Online en gratis Digitaal Content Marketing Congress met Joe Pulizzi als blikvanger


DCMC2014Na een succesvolle eerste editie breit Mediaforta dit najaar een vervolg aan zijn Digital Content Marketing Congress: DCMC 2014. Van 6 tot en met 10 oktober kan je vanachter je computer of tablet volledig gratis deelnemen aan #DCMC2014. Mediaforta strikte met de Amerikaanse content marketing expert Joe Pulizzi een absolute topspreker. Ook sprekers van LinkedIn, Engagor, Audi en Bloovi tekenen present.

De motivatie van Mediaforta om een reeks van specialisten in het veld van digitale content marketing samen te brengen, blijft dezelfde als bij de editie van vorig najaar. Als digitale content marketing specialist ziet Mediaforta hoe digitalisering ingrijpt op het gedrag van consumenten én bedrijven. Nieuwe technieken zijn een meerwaarde in het opbouwen van relaties en engagement met de moderne klant of consument, maar tegelijk stellen veel ondernemingen zich vragen bij de strategische en technische keuzes die zich stellen.

DCMC 2014 is een digitaal congres

De focus van DCMC 2014 is het concreet maken van de opportuniteiten die digitale content marketing kan hebben voor elke ondernemer. Inzicht in de veranderende consument wordt gekoppeld aan het toepassen van digitale content marketing in bedrijven en aan een blik op succesverhalen. De sprekers zullen echter ook de link leggen naar de targets die iedereen nastreeft en de strategie in verband brengen met lead generation, imagoverbetering of salesambities.

Noblesse oblige. Het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta is een 100% digitaal evenement. Wie zich registreert, kan de sprekers op het afgesproken (middag)uur volgen via streaming. Dat was ook al zo tijdens de editie van 2013. De presentaties van vorig jaar kan je hier opnieuw ontdekken.

Nationale en internationale sprekers

Elke dag tussen 6 en 10 oktober kan je tijdens de middaguren afstemmen op een selectie van sprekers. De eerste namen zijn intussen bekend en we zetten ze alvast op een rijtje.

Joe Pulizzi geldt als headliner van DCMC 2014. De stichter van het Content Marketing Institute noemt zichzelf een content marketing evangelist en schreef met Epic Content Marketing een nieuw standaardwerk. Het wordt uitkijken welke inzichten de Amerikaan zal delen met een Europees content marketing publiek.

Marcel Molenaar is dan weer een klinkende naam in de wereld van de sociale media. Deze Nederlander is Head of Marketing Solutions voor LinkedIn in de Benelux en kan een schat aan informatie delen over zowel de owned als paid media strategie van bedrijven op LinkedIn.

Lien Brusselmans strikte Mediaforta dan weer in eigen land, maar als marketing manager van Engagor zal ze in de toekomst ook in de Verenigde Staten te vinden zijn. Vanuit de specialisatie van het Gentse bedrijf, het ontleden van conversaties op sociale media, brengt ze boeiende inzichten over conversation management en monitoring mee.

Suzanne De Bakker staat bekend als docent aan de Universiteit van Amsterdam (Master Corporate Communications), maar is tevens content manager van MarketingTribune.nl en Contentplatform.nl. Zij gaat in haar presentatie dieper in op brand loyalty.

Guy Van Mol vinden we aan adverteerderszijde als Digital Communication Manager van Audi Import. Het automerk vertrekt vanuit een focus op relevante content en gerichte conversaties errond met fans, klanten en prospecten.

Marnik D’hoore is een veel gevraagd spreker over de uitdagingen van het ondernemen, maar als stichter van Bloovi, BlooviMe, BlooviStar, Shine Blue en InForLuxe.be kan hij dat naadloos koppelen aan digitalisering en marketing. Hij zet het publiek op weg richting the conversion journey.

Nikolaas De Geyndt van zijn kant zal als Digital Marketing Consultant (bij The Reference) inspelen op strategie en bedrijven helpen bij het bepalen van de juiste digitale kanalen voor contentdistributie naar hun doelgroep.

Mediaforta zal in de aanloop naar DCMC 2014 nog meer namen bekend maken. Wie dat wil kan zich vanaf nu online inschrijven.









Recently Published

»

Waarom Instagram (bijna) onmisbaar is

Social media experts merken het al een tijdje op: Instagram wordt zo ...

andrew davis content overload
»

Andrew Davis: “Stop de content overload”

“Het is niet omdat we meer content maken, dat we er ook meer kunnen ...

contentplatform
»

Wat is een contentplatform nu precies?

Voor veel bedrijven is een contentplatform het nieuwe ...

»

Op zoek naar shares: welke soort content werkt?

Voor veel merken zijn content shares zeer belangrijk. Content delen ...

»

Kan je aan contentmarketing doen via WhatsApp?

WhatsApp is in essentie een chatapp die je niet meteen met ...

marketing automation
»

De meest gemaakte fouten met marketing automation

Marketing automation heeft vele voordelen, maar het is geen ...

»

5 vragen over de digitale transformatie bij Europ Assistance

Eind vorig jaar haalde Europ Assistance het nieuws met zijn nieuwe ...

Google mobile pop-up
»

Google straft mobiele pop-ups met lagere ranking

Sinds 31 januari geeft Google een lagere ranking aan mobiele websites ...

churn exit volgers
»

Volgers kwijt? Zo leer je eruit

Ook al doe je nog zo hard je best: het is onvermijdbaar dat je soms ...