Hoofdpunten

Button outsource
1168 Views

5 redenen voor het uitbesteden van content


Steeds meer ondernemingen zijn ervan overtuigd dat content management een essentiële strategie is om als onderneming te groeien. Na de eerste inspanningen duiken vaak echter heel wat vragen en uitdagingen op. Om de content trein een versnelling hoger te schakelen kan een externe content provider zeer nuttig werk leveren. We geven vijf goede redenen voor het uitbesteden van content.

 Het is geen ongewoon scenario: een bedrijf heeft om het engagement van zijn klanten te verhogen, geïnvesteerd in social media, in de corporate website, in SEO,.. De profielen van het bedrijf staan online, de eerste content is geplaatst en plots duiken er enkele bedenkingen op. Heeft het wel zin?  Word de content voldoende opgemerkt en door wie? Bereik de aangeboden content wel de beoogde doelstellingen uit de content marketingstrategie? En wat als het bedrijf straks zonder inspiratie valt? Het zijn de klassieke uitdagingen die je met de hulp van een externe content specialist kan aangaan. Maar wat maakt zo’n externe specialist precies tot een meerwaarde?

 1. Een andere, externe en frisse kijk

Bij het creëren van content kan het nuttig zijn om wat afstand te nemen. Elke onderneming heeft vaste methodes en procedures die wel kunnen varen bij een frisse externe visie: een extra mening over hoe en wat wil je communiceren, en of het wel relevant is voor de doelgroep?. Op zo’n moment bewijst een externe content provider zijn meerwaarde omdat hij in staat is om naar het ‘grotere plaatje’ te kijken.

 2. Wees verzekerd van kwalitatieve content

Schrijvers botsen al eens op een ‘writers block’ en voor bedrijven die content maken en verspreiden, is dat niet anders. Ontbreekt de creativiteit of vraag je je af wat je voortaan nog moet melden, dan is een externe content specialist een geknipte oplossing. Het helpt bedrijven over de inspiratiedrempel heen, maar verhoogt ook de garantie op kwaliteit. Mee door het overaanbod van content, is het belangrijk de kwaliteit te laten primeren.  Door een expert de content te laten ontwikkelen en schrijven, krijg je meer garanties over de juiste communicatie van je boodschap. Inhoudelijk correct, maar ook met klaar, overtuigend en grammaticaal correct taalgebruik. Wat is het nut van een attractieve en cool ogende website die vol staat met zwakke content? Daarom zal een expert creatieve en aantrekkelijke content aanbieden door de juiste tone-of-voice te bepalen in functie van de marketingstrategie.

 3. Bespaar tijd, geld en veel energie

Het onderhouden van je digitale content kanalen vergt veel tijd van een onderneming. En doorgaans is tijd net niet hetgeen de meeste medewerkers op overschot hebben. Bovendien is het geen zekerheid dat interne medewerkers over een vlotte pen beschikken om content op een professionele manier te produceren. Ook daarom is het belangrijk dat je kan rekenen op de hulp van een externe content provider. Zij hebben de juiste medewerkers en specialisten, maar ook tijd. Net dat zijn basisvoorwaarden om kwalitatieve en relevante content te maken. Bovendien is outsourcing vaak goedkoper dan de aanwerving van nieuwe werknemers. Digitale content maken en verpreiden is geen nine-to-five job. Het aanwerven van extra (gespecialiseerd) personeel is omslachtiger en duurder dan samenwerken met een extern bureau.

 4. Haal jarenlange expertise in huis

Het creëren van goede en gerichte content vergt ervaring. Een extern bureau weet vaak welke content  werkt en vooral wat niet werkt. Deze kennis, verworven door jarenlange ervaring, kan de content provider dan ook direct en snel in de praktijk voor jouw bedrijf toepassen. In dat kader geldt het motto ‘meten is weten’. Een content specialist kan zeer goed helpen met het meten van de resultaten. De meeste agentschappen beschikken over een uitgebreide kennis en over tools om het succes en effectiviteit van digitale content te evalueren. Zo kunnen ze proactief ingrijpen indien nodig. Denk maar aan een scenario waarbij de gekozen content zou gaan conflicteren met de vooropgestelde strategie.

 5. Haal meer resultaat uit jouw content

 Een content partner zal je helpen bij  het bepalen en ondersteunen van die content strategie. Specialisten hebben de planning van content media in de vingers en die mediakennis laat zich snel voelen in de behaalde resultaten. Door de creatie en planning van je content uit te besteden, zal je meer traffic, meer betrokken lezers en uiteindelijk meer leads kunnen generen. Content providers weten hoe ze bezoekers via zoekmachines naar je website halen. Ze weten de juiste content aan te bieden om zo meer betrokkenheid te creëren. Verder hebben ze de juiste technieken in huis om via een gepaste call-to-action bezoekers om te zetten in leads. Last but not least kan je gebruik maken van het uitgebreide netwerk van het agentschap. Zo ben je er zeker van dat je content ook meer gezien en gedeeld wordt. Je bereik is groter dan dat je eerst gepland had.

Samenwerken met een content provider biedt je ook de kans om meer te experimenteren met verschillende soorten van content. Door verschillende technieken te gebruiken kan je te weten komen wat het beste werkt voor je bedrijf. Dat verschaft inzicht over de manier om jouw boodschap en strategie het best tot hun recht te laten komen en dat zorgt uiteindelijk voor de beste ROI.

Uiteraard zijn er nog veel meer redenen waarom u zou moeten kiezen voor de uitbesteding van jouw content creatie. Wil je meer te weten komen over hoe dit precies in zijn werk gaat? Download dan onze whitepaper in de onderstaande link!

 







Recently Published

»

Animatie laten maken? Hoe nu verder?

Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te ...

»

PepsiCo financiert zijn marketing (deels) met content

Content maken evolueert voor veel multinationale merken naar een ...

whatsapp business
»

Content via WhatsApp: KLM toont de weg

Als contentmarketeer kan je voortaan ook WhatsApp aan je kanalenmix ...

GDPR
»

De impact van GDPR op contentmarketing

GDPR is ‘talk of the town’ in marketingland. Minder dan een jaar ...

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...

leads
»

Hoe kan je het best leads kwalificeren?

Daar zijn ze opeens. Je hebt interessante content gemaakt en ...

Hubspot
»

Wat zijn de voordelen van HubSpot?

In ons vorige artikel over marketing automation schreven we dat ...