- Contentproductie
E-books om 2014 mee te starten
Wie literatuur zoekt over digitale content marketing ontdekt een intussen flink aangedikt aanbod aan interessante e-books. Veel titels zijn Engelstalig, vlot geschreven en vlot behapbaar. Wij helpen bij het scheiden van het kaf van het koren. Als hulp voor wie zich dit jaar wil bijlezen in digitale content marketing, zetten we enkele zeer aan te raden e-books in de kijker.
1. Re-think your content marketing
Dit e-book is meteen het meest forse van onze vijf aanraders. Deze turf van 200 pagina’s bevat bijdragen van industry leaders als Joe Pulizzi en Ann Handley. Het initiatief komt van Linkdex, een bedrijf dat zich de voorbije jaren toespitste op de integratie van search, content marketing en digitale PR. Het grote pluspunt van dit e-book is dat heel wat aspecten van content marketing aan bod komen en dat tegelijk toch uiteenlopende stemmen de kans krijgen om hun visie te vertolken.
Download het e-book hier.
2. The Science of Presentations
Dit 39 pagina’s tellende e-book is van de hand van Dan Zarrella, social media scientist bij HubSpot. In dit werk wijst hij op het beland presentaties in de nieuwe digitale context. Presentaties worden immers vaak live gecovered en online geplaatst of slides vinden hun weg naar SlideShare. Zarrella legt in dit e-book uit hoe je mensen kan motiveren om presentaties te delen.
Je vindt het e-book hier.
3. The Ultimate Guide to Content Marketing & Influencer Strategy
Content Marketing en influencer marketing zijn meer dan eens twee handen op één buik. E-books als medium zijn zelfs een heel mooi voorbeeld van een influencer strategie kan werken. Evy Wilkins is de VP Marketing bij Traackr, een platform voor influencer marketing. Zij interviewde specialisten en professionals over de combinatie van content marketing en influencer strategy en schreef haar verslag neer in een e-book dat niet nalaat om uit te leggen hoe content tot business resultaten kan leiden.
Download het e-book hier.
4. Organizing for Content
Een heel praktisch en nuttig werk is Organizing for Content van Rebecca Lieb, die eerder ook ‘Content Marketing: Think Like A Publisher” uit de pen liet vloeien. Ook bij haar vormt een uitgebreide reeks interviews de basis. In haar organisatiemodel betrekt ze strategie, maar ook technologie, metrics, training en rekrutering.
Je vindt het e-book hier.
5. The Future of Digital Engagement
In de lijn van influencer marketing ligt consumentengedrag en daar spitst dit werk zich op toe. Het beantwoordt de vraag hoe technologie en consumentengedrag moet inspireren om te connecteren met de digitale consument. Input komt van tien specialisten, waaronder Jason Goldberg (Razorfish) en Jim Lenskold (Lenskold Group).
Download het e-book hier.
6. Content marketing metrics
Content marketing is meer dan planning, strategie en productie. Bij het uitstippelen van een goed content marketingbeleid is het vastleggen van objectieven onontbeerlijk om na afloop te kunnen in kaart brengen of deze doelen ook effectief bereikt werden. Maar hoe bepaal je de return on investment van content marketing? Mediaforta schreef een hands-on e-book waarmee elke marketer aan de slag kan.
Download het e-book hier.
[hs_action id=”2532″]
Amazon wijst de weg met contentmarketing
14 redenen waarom jouw contentmarketing niet werkt
Heb je weinig of zwakke leads, weinig bezoekers, weinig clicks? We sommen in deze whitepaper 14 redenen op waardoor het fout kan lopen en geven tips hoe je dit kan vermijden.