Hoofdpunten

Sony influencers
-31536000 de dagen max geleden
1524750480 de post dagen
1696 Views

Sony brengt influencer marketing in de praktijk


 

Sony influencersOp het belang van influencer marketing bij het uitdokteren van een goede content strategie bestaat geen twijfel. Wie gericht een product of een dienst onder de aandacht wil brengen, kan dat doen door influencers aan de top van de doelgroeppiramide als eerste aan te spreken. De sleutel van het succes zit in de selectie van deze ‘brand ambassadors’. Sony liet, naar aanleiding van Xperiz Z1, in ons land zien hoe het zijn influencer marketing aanpakt en hoe het op die manier ook de nodige (user generated) content liet produceren.

Op 25 September om precies te zijn, lanceerde Sony Mobile de nieuwe Xperia Z1. Net als zijn voorganger gaat het om een waterdicht toestel dat zich echter vooral onderscheidt door een spectaculaire camera-ervaring. Om het nieuwe toestel te promoten, zette Sony een ‘ambassadeurs’campagne op touw. De kern van de content strategie zat in de selectie en nauwe samenwerking met tien brand ambassadors.

Selectie bij influencer marketing

Om de gewenste ambassadeurs te vinden zette Sony in een eerste fase een relatief klassieke recruteringscampagne op via Facebook ads. Volgens Sony een intensief proces dat echter wel tien interessante profielen opleverde. Elk kreeg een Xperia Z1 in handen. Doel: het toestel uitvoerig testen én de resultaten delen op de sociale media. Dat de profielen interessant waren, is overigens niet uit de lucht geplukt. Op de lijst staan twee amateurfotografen, een grafisch designer en zelfs fulltime technologie-bloggers van digimedia.be en the mobile revolution.

Online video

De 10 ambassadeurs kregen op 16 oktober hun Xperia Z1 én een eerste briefing. De opdracht die Sony hen gaf, luidde: ga tot het uiterste met de camera. Toch was dat niet de enige missie. Via een videobericht op Facebook ontving het tiental nog een reeks van andere uitdagingen. Over duurzaamheid, over applicaties of over het algemene gebruik van het toestel. Wat volgde was uitvoerige commentaar via de sociale media. Elke week werd een compilatievideo gepost en kregen de meest spitsvondige filmpjes en reviews van de ambassadeurs ook afzonderlijk een plaats op de Facebookpagina van Sony Mobile. De evaluatie Sony Benelux is in elk geval zeer positief, zegt Edouard Paul, Marketing Manager voor Sony Mobile Communications Benelux. “De Xperia Z1 vertegenwoordigt een enorme mijlpaal voor Sony in haar voortdurende inspanning om de consument een onvergetelijke ervaring te bieden”, klinkt het.

 

MF_CTA

Recently Published

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...

social selling
»

Aan de slag met social selling

Volgens LinkedIn Sales Solutions is social selling voor verkoopteams ...

marketing dashboard
»

Hoe volg je content KPI’s op met een dashboard?

Bij een goede contentmarketingstrategie horen KPI’s (key ...

featured snippet
»

Featured snippets: zo kaap je ‘positie 0’ in de zoekrankings

Merkte je ook al dat Google zijn zoekresultaten vaak start met een ...

meta description lengte
»

Google gaat voor een langere meta description

Al gemerkt? In de zoekresultaten van Google staat meer uitleg onder ...

robot
»

Met een robot naar sterkere content, kan dat?

Met een nieuw jaar voor de deur blikken we graag vooruit. Niet met ...