Hoofdpunten

Sony influencers
1251 Views

Sony brengt influencer marketing in de praktijk


 

Sony influencersOp het belang van influencer marketing bij het uitdokteren van een goede content strategie bestaat geen twijfel. Wie gericht een product of een dienst onder de aandacht wil brengen, kan dat doen door influencers aan de top van de doelgroeppiramide als eerste aan te spreken. De sleutel van het succes zit in de selectie van deze ‘brand ambassadors’. Sony liet, naar aanleiding van Xperiz Z1, in ons land zien hoe het zijn influencer marketing aanpakt en hoe het op die manier ook de nodige (user generated) content liet produceren.

Op 25 September om precies te zijn, lanceerde Sony Mobile de nieuwe Xperia Z1. Net als zijn voorganger gaat het om een waterdicht toestel dat zich echter vooral onderscheidt door een spectaculaire camera-ervaring. Om het nieuwe toestel te promoten, zette Sony een ‘ambassadeurs’campagne op touw. De kern van de content strategie zat in de selectie en nauwe samenwerking met tien brand ambassadors.

Selectie bij influencer marketing

Om de gewenste ambassadeurs te vinden zette Sony in een eerste fase een relatief klassieke recruteringscampagne op via Facebook ads. Volgens Sony een intensief proces dat echter wel tien interessante profielen opleverde. Elk kreeg een Xperia Z1 in handen. Doel: het toestel uitvoerig testen én de resultaten delen op de sociale media. Dat de profielen interessant waren, is overigens niet uit de lucht geplukt. Op de lijst staan twee amateurfotografen, een grafisch designer en zelfs fulltime technologie-bloggers van digimedia.be en the mobile revolution.

Online video

De 10 ambassadeurs kregen op 16 oktober hun Xperia Z1 én een eerste briefing. De opdracht die Sony hen gaf, luidde: ga tot het uiterste met de camera. Toch was dat niet de enige missie. Via een videobericht op Facebook ontving het tiental nog een reeks van andere uitdagingen. Over duurzaamheid, over applicaties of over het algemene gebruik van het toestel. Wat volgde was uitvoerige commentaar via de sociale media. Elke week werd een compilatievideo gepost en kregen de meest spitsvondige filmpjes en reviews van de ambassadeurs ook afzonderlijk een plaats op de Facebookpagina van Sony Mobile. De evaluatie Sony Benelux is in elk geval zeer positief, zegt Edouard Paul, Marketing Manager voor Sony Mobile Communications Benelux. “De Xperia Z1 vertegenwoordigt een enorme mijlpaal voor Sony in haar voortdurende inspanning om de consument een onvergetelijke ervaring te bieden”, klinkt het.

 

MF_CTA

Recently Published

LinkedIn innovations
»

Meer foto’s en video op LinkedIn

LinkedIn blijft druk met het bekendmaken van vernieuwingen. Soms zijn ...

validatieproces
»

De grote nood aan een goed validatieproces voor content

Het is een ongemakkelijke waarheid voor veel (grotere) organisaties: ...

uitlegvideo
»

Case: Vereniging Eigen Huis scoort met uitlegvideo

Het is een format zo oud als de straat, maar nog steeds uitermate ...

content goedkoop
»

Goede content is niet goedkoop

Een van de grote troeven van digitale contentmarketing is de lage ...

chatbots contentmarketing
»

Chatbots zullen contentmarketing veranderen

Bij chatbots denken we meestal aan de algoritmes waarmee bedrijven ...

dcmc2017
»

DCMC2017 : wie spreekt op het Digital Content Marketing Congress 2017?

Van 9 oktober tot en met 13 oktober is het weer zover: het Digital ...

contentpromotie
»

Contentpromotie: laat je content geen loterij worden

Het is haast een cliché, maar het gebeurt nog te vaak: je investeert ...

contentmarketing mistakes
»

5 misverstanden over contentmarketing

Bij ondernemingen en organisaties die hun eerste stappen in ...

marketing automation tools
»

Marketing automation tools voor start-ups

Is marketing automation iets dat enkel is weggelegd voor grote ...