Digital Content Marketing Congress 2013 preview: Tom De Baere

Redactie Mediaforta

Artikel door:
Redactie Mediaforta - 04 oktober 2013 - 1157 Views

1157 Views

Tom De Baere NewtecVanaf maandag start de eerste editie van het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta. Op deze blog hebben we de voorbije weken een hele rist sprekers voorgesteld, volgende week is het hele verhaal te zien tijdens #DCMC2013. Tot besluit van onze reeks vooruitblikken, zoemen we in op Tom De Baere, die volgende week vrijdag (11/10) het congres in schoonheid mag afsluiten.

Tom De Baere is een digital marketing specialist en sinds 2008 is hij Global Marketing Communications Director bij Newtec. Het satelliet communicatiebedrijf zag in 1985 het daglicht en eerder kon je op deze blog al lezen hoe content marketing een sleutelrol speelt in de communicatiestrategie. Vanuit die ervaring legt De Baere in zijn presentatie uit wat het behelst om een content driven onderneming te worden. Daarbij focust hij op de b2b-context. “De toekomst van marketing ligt heel sterk in relevante, betekenisvolle en authentieke marketing”, zegt De Baere. “De tijd van geslotenheid en van pure productpromotie is voorbij. Bedrijven die de omschakeling maken, hebben inzicht in wat relevant is voor de klanten. En dan gaat het niet enkel over content, maar breder over betekenisvolle marketing.”

Science en arts

Denkend vanuit de differentiatie met de concurrentie, kunnen bedrijven daar het verschil maken, vindt De Baere. Hij stipt in dat kader ook het corporate DNA aan. “Mensen kopen nog steeds het liefst van mensen, dat is in b2b zeer belangrijk. De waarden die je uitdraagt, zullen het verschil maken. Sommige bedrijven hebben schitterende technologie, maar schieten in hun eigen voet omdat ze niet de juiste attitude hebben.” Op de premissen die hij schetst, bouwt De Baere al snel een tweede laag: het goede begrip van wat digitale marketing inhoudt. “Marketing moet evolueren in de richting van creatief zijn met een stukje science erbovenop: wat werkt en wat werkt niet. Bouw de fundamenten in je bedrijf in door ook de juiste organisatorische, HR- en ICT-beslissingen te nemen. Het gaat dus verder dan de juiste metrics.” Vertaald naar de content strategie klinkt de aanpak van De Baere als een warme oproep om voldoende calls-to-action, KPI’s en verbeteringsacties te integreren. “Tijdens het congres zal ik het verhaal vertellen hoe we zelf dat proces naar een content driven company in gang hebben gezet. Kijkers zullen leren hoe we van een zeer gesloten onderneming naar een heel open bedrijf zijn geëvolueerd.”

Redactie Mediaforta

Artikel door Redactie Mediaforta

Mediaforta Redactie bestaat uit een team van professionele marketingjournalisten. De redactie scant voor de lezers van deze blog de actualiteit op vlak van content marketing en bundelt de beschikbare informatie tot nuttige artikels die marketers helpen bij het uitwerken en uitvoeren van hun content marketing plannen en strategie.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

DCMC2018
»

DCMC2018 maakt zijn programma bekend

Het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, dat dit jaar ...

video
»

Hoe zet je video efficiënt in op LinkedIn?

In hun contentdistributie hebben bedrijven video lang geassocieerd ...

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...