Hoofdpunten

Tom De Baere Newtec
994 Views

Digital Content Marketing Congress 2013 preview: Tom De Baere


Tom De Baere NewtecVanaf maandag start de eerste editie van het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta. Op deze blog hebben we de voorbije weken een hele rist sprekers voorgesteld, volgende week is het hele verhaal te zien tijdens #DCMC2013. Tot besluit van onze reeks vooruitblikken, zoemen we in op Tom De Baere, die volgende week vrijdag (11/10) het congres in schoonheid mag afsluiten.

Tom De Baere is een digital marketing specialist en sinds 2008 is hij Global Marketing Communications Director bij Newtec. Het satelliet communicatiebedrijf zag in 1985 het daglicht en eerder kon je op deze blog al lezen hoe content marketing een sleutelrol speelt in de communicatiestrategie. Vanuit die ervaring legt De Baere in zijn presentatie uit wat het behelst om een content driven onderneming te worden. Daarbij focust hij op de b2b-context. “De toekomst van marketing ligt heel sterk in relevante, betekenisvolle en authentieke marketing”, zegt De Baere. “De tijd van geslotenheid en van pure productpromotie is voorbij. Bedrijven die de omschakeling maken, hebben inzicht in wat relevant is voor de klanten. En dan gaat het niet enkel over content, maar breder over betekenisvolle marketing.”

Science en arts

Denkend vanuit de differentiatie met de concurrentie, kunnen bedrijven daar het verschil maken, vindt De Baere. Hij stipt in dat kader ook het corporate DNA aan. “Mensen kopen nog steeds het liefst van mensen, dat is in b2b zeer belangrijk. De waarden die je uitdraagt, zullen het verschil maken. Sommige bedrijven hebben schitterende technologie, maar schieten in hun eigen voet omdat ze niet de juiste attitude hebben.” Op de premissen die hij schetst, bouwt De Baere al snel een tweede laag: het goede begrip van wat digitale marketing inhoudt. “Marketing moet evolueren in de richting van creatief zijn met een stukje science erbovenop: wat werkt en wat werkt niet. Bouw de fundamenten in je bedrijf in door ook de juiste organisatorische, HR- en ICT-beslissingen te nemen. Het gaat dus verder dan de juiste metrics.” Vertaald naar de content strategie klinkt de aanpak van De Baere als een warme oproep om voldoende calls-to-action, KPI’s en verbeteringsacties te integreren. “Tijdens het congres zal ik het verhaal vertellen hoe we zelf dat proces naar een content driven company in gang hebben gezet. Kijkers zullen leren hoe we van een zeer gesloten onderneming naar een heel open bedrijf zijn geëvolueerd.”

Recently Published

meta description lengte
»

Google gaat voor een langere meta description

Al gemerkt? In de zoekresultaten van Google staat meer uitleg onder ...

robot
»

Met een robot naar sterkere content, kan dat?

Met een nieuw jaar voor de deur blikken we graag vooruit. Niet met ...

»

Animatie laten maken? Hoe nu verder?

Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te ...

»

PepsiCo financiert zijn marketing (deels) met content

Content maken evolueert voor veel multinationale merken naar een ...

whatsapp business
»

Content via WhatsApp: KLM toont de weg

Als contentmarketeer kan je voortaan ook WhatsApp aan je kanalenmix ...

GDPR
»

De impact van GDPR op contentmarketing

GDPR is ‘talk of the town’ in marketingland. Minder dan een jaar ...

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...