Hoofdpunten

Nancy Verbrugghe DCMC
872 Views

Digital Content Marketing Congress preview: Nancy Verbrugghe


Nancy Verbrugghe DCMCOp woensdag 9 oktober staat tijdens het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta de speech van Nancy Verbrugghe geprogrammeerd. Verbrugghe staat in onze Belgische internetgeschiedenis te boek als een van de pioniers op vlak contentproductie voor online media. Tijdens het congres legt ze uit waarom elk bedrijf contentpotentieel heeft, ook die ondernemingen die ervan overtuigd zijn dat ze geen interessante content kunnen naar buiten brengen.

Dat Nancy Verbrugghe de naam van contentpionier verdient, heeft veel te maken met de succesvolle internetprojecten waarop ze sinds de eeuwwisseling haar stempel heeft gedrukt. Eerst zette ze het online lifestyle magazine FemiStyle.be op de rails, maar bovenal verdiende ze haar sporen bij MSN.be. Bij het grootste contentplatform van het land was ze verantwoordelijk voor de editoriale identiteit en leidde ze het redactionele team. Het leverde haar een schat aan inzichten op over het creëren van content, van engagement bij de gebruikers en van oplossingen op maat voor adverteerders. Sinds anderhalf jaar is ze actief als freelance consultant-trainer en adviseert ze haar klanten over hoe ze content en sociale media kunnen inschakelen.

Iedereen heeft content

De speech van Nancy Verbrugghe op het Digital Content Marketing Congress vertrekt vanuit een pertinente vaststelling. Als bedrijven in contact komen met content marketing, duikt niet zelden de reflex op dat in de onderneming helemaal geen content te vinden, laat staan te vermarkten, is. “Vaak weerspiegelt zich dat ook op de website”, zegt Nancy Verbrugghe, “waar vrij summier de activiteiten en het doelpubliek staan uitgelegd. Als je bedrijven meeneemt naar de basis en eens op een andere manier naar de dingen kijkt, merk je dat ze vaak wel over de nodige content beschikken. Is die al kant-en-klaar om online te zetten? Helemaal niet, daar zijn aanpassingen voor nodig aan het format of via herwerking van teksten. Bedrijven vergeten wel vaker de basisoefening te maken en onderschatten wat ze in huis hebben.” Verbrugghe wil concrete tips geven: wat zijn de eerste stappen, hoe begin ik eraan, hoe kan ik dat doen zonder meteen gigantische budgetten te spenderen? “Vervolgens ga je kijken wat bruikbaar is, waarvoor je een copywriter moet inschakelen om alles opnieuw te verpakken.”

Recently Published

»

Wat is lead nurturing?

Vroeger gingen mensen twee tot vier keer naar een showroom van een ...

skills contentmarketeer
»

Wat zijn de skills van de contentmarketeer?

Wie vandaag kijkt naar de skills die bedrijven zoeken in een ...

artificial intelligence
»

Kan artificiële intelligentie je content maken?

Artificiële intelligentie (AI) is één van de trending marketing ...

social media
»

Eenvoudig je sociale media bereik verhogen

Het is geen geheim meer dat wie echt wil opvallen met content op ...

contentmarketing care
»

Help mijn content werkt niet: EHBO voor contentmarketing

Je investeert in contentmarketing, maar te weinig mensen lezen of ...

»

Waarom Instagram (bijna) onmisbaar is

Social media experts merken het al een tijdje op: Instagram wordt zo ...

andrew davis content overload
»

Andrew Davis: “Stop de content overload”

“Het is niet omdat we meer content maken, dat we er ook meer kunnen ...

contentplatform
»

Wat is een contentplatform nu precies?

Voor veel bedrijven is een contentplatform het nieuwe ...

»

Op zoek naar shares: welke soort content werkt?

Voor veel merken zijn content shares zeer belangrijk. Content delen ...