Hoofdpunten

Nancy Verbrugghe DCMC
-31536000 de dagen max geleden
1529493540 de post dagen
1434 Views

Digital Content Marketing Congress preview: Nancy Verbrugghe


Nancy Verbrugghe DCMCOp woensdag 9 oktober staat tijdens het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta de speech van Nancy Verbrugghe geprogrammeerd. Verbrugghe staat in onze Belgische internetgeschiedenis te boek als een van de pioniers op vlak contentproductie voor online media. Tijdens het congres legt ze uit waarom elk bedrijf contentpotentieel heeft, ook die ondernemingen die ervan overtuigd zijn dat ze geen interessante content kunnen naar buiten brengen.

Dat Nancy Verbrugghe de naam van contentpionier verdient, heeft veel te maken met de succesvolle internetprojecten waarop ze sinds de eeuwwisseling haar stempel heeft gedrukt. Eerst zette ze het online lifestyle magazine FemiStyle.be op de rails, maar bovenal verdiende ze haar sporen bij MSN.be. Bij het grootste contentplatform van het land was ze verantwoordelijk voor de editoriale identiteit en leidde ze het redactionele team. Het leverde haar een schat aan inzichten op over het creëren van content, van engagement bij de gebruikers en van oplossingen op maat voor adverteerders. Sinds anderhalf jaar is ze actief als freelance consultant-trainer en adviseert ze haar klanten over hoe ze content en sociale media kunnen inschakelen.

Iedereen heeft content

De speech van Nancy Verbrugghe op het Digital Content Marketing Congress vertrekt vanuit een pertinente vaststelling. Als bedrijven in contact komen met content marketing, duikt niet zelden de reflex op dat in de onderneming helemaal geen content te vinden, laat staan te vermarkten, is. “Vaak weerspiegelt zich dat ook op de website”, zegt Nancy Verbrugghe, “waar vrij summier de activiteiten en het doelpubliek staan uitgelegd. Als je bedrijven meeneemt naar de basis en eens op een andere manier naar de dingen kijkt, merk je dat ze vaak wel over de nodige content beschikken. Is die al kant-en-klaar om online te zetten? Helemaal niet, daar zijn aanpassingen voor nodig aan het format of via herwerking van teksten. Bedrijven vergeten wel vaker de basisoefening te maken en onderschatten wat ze in huis hebben.” Verbrugghe wil concrete tips geven: wat zijn de eerste stappen, hoe begin ik eraan, hoe kan ik dat doen zonder meteen gigantische budgetten te spenderen? “Vervolgens ga je kijken wat bruikbaar is, waarvoor je een copywriter moet inschakelen om alles opnieuw te verpakken.”

Recently Published

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...

social selling
»

Aan de slag met social selling

Volgens LinkedIn Sales Solutions is social selling voor verkoopteams ...