Hoofdpunten

Congress Maarten Bax
-31536000 de dagen max geleden
1529663040 de post dagen
2169 Views

Digital Content Marketing Congress preview: Maarten Bax


Congress Maarten BaxOp de derde dag van het Digital Content Marketing Congress programmeert Mediaforta een presentatie van Maarten Bax. Hij staat bekend als Product & Media Solutions Manager bij Microsoft en zal tijdens zijn betoog dieper ingaan op de rol van branded content en de mogelijkheden om de wensen van merken en lezers met elkaar te verzoenen.

Maarten Bax heeft een diploma architectuur op zak, maar rolde na een opleiding bij Vlerick de marketingwereld in. Vier jaar geleden ging hij aan de slag bij Microsoft, aanvankelijk in marketing communications voor het Partner Network van het bedrijf. Na een tijd schoof Bax door naar digital marketing lead om aan de social media strategie van het B2B-departement te werken en de lancering van Office 365 te ondersteunen. Sinds twee jaar werkt hij op de consumentenmarkt als product manager voor MSN.be. Daar fungeert hij als link tussen MSN en de adverteerders om editoriale contentintegraties te ontwikkelen. “Ik ben inderdaad de link tussen de saleskant en de productkant”, licht Maarten Bax toe. “Ik kijk hoe content de adverteerder kan helpen, maar waak tegelijk over de eigen editoriale waarden van het platform.”

Branded content en platformen

In zijn presentatie op de Digital Content Marketing Congress zal Maarten Bax het in de lijn van zijn functie bij Microsoft hebben over het grensvlak tussen editoriale en advertoriale content. “Ik wil de mensen duidelijk maken dat je enerzijds wel digitaal perfect kan targeten en als adverteerder de juiste doelgroep bereiken, maar dat het anderzijds geen zin heeft om een boodschap door de strot van het publiek te rammen. Met de juiste content kan je spontaan op de interesse van de consument targeten en bovendien kan je rond die content de juiste merkinformatie voorzien. In plaats van je doelgroep te bombarderen met boodschappen, vraag je hem om even stil te staan bij de informatiestroom. Je geeft hem de informatie die hij wil en tegelijk ook informatie over je merk.” Maarten Bax breekt ook een lans voor content distributie via platformen. In het huidige bestel focussen bedrijven met content zeer hard op de eigen kanalen, de owned media, maar volgens Bax hebben ook de platformen hun meerwaarde. “Naast owned media bestaan nog andere manieren om mensen naar content te brengen. Een platform of een webportal verwelkomt elke dag veel mensen die content zoeken. Wie zijn editoriale content daar plaatst inclusief branding boodschap kan ook het juiste effect realiseren.”

Recently Published

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...