Hoofdpunten

Congress Maarten Bax
1650 Views

Digital Content Marketing Congress preview: Maarten Bax


Congress Maarten BaxOp de derde dag van het Digital Content Marketing Congress programmeert Mediaforta een presentatie van Maarten Bax. Hij staat bekend als Product & Media Solutions Manager bij Microsoft en zal tijdens zijn betoog dieper ingaan op de rol van branded content en de mogelijkheden om de wensen van merken en lezers met elkaar te verzoenen.

Maarten Bax heeft een diploma architectuur op zak, maar rolde na een opleiding bij Vlerick de marketingwereld in. Vier jaar geleden ging hij aan de slag bij Microsoft, aanvankelijk in marketing communications voor het Partner Network van het bedrijf. Na een tijd schoof Bax door naar digital marketing lead om aan de social media strategie van het B2B-departement te werken en de lancering van Office 365 te ondersteunen. Sinds twee jaar werkt hij op de consumentenmarkt als product manager voor MSN.be. Daar fungeert hij als link tussen MSN en de adverteerders om editoriale contentintegraties te ontwikkelen. “Ik ben inderdaad de link tussen de saleskant en de productkant”, licht Maarten Bax toe. “Ik kijk hoe content de adverteerder kan helpen, maar waak tegelijk over de eigen editoriale waarden van het platform.”

Branded content en platformen

In zijn presentatie op de Digital Content Marketing Congress zal Maarten Bax het in de lijn van zijn functie bij Microsoft hebben over het grensvlak tussen editoriale en advertoriale content. “Ik wil de mensen duidelijk maken dat je enerzijds wel digitaal perfect kan targeten en als adverteerder de juiste doelgroep bereiken, maar dat het anderzijds geen zin heeft om een boodschap door de strot van het publiek te rammen. Met de juiste content kan je spontaan op de interesse van de consument targeten en bovendien kan je rond die content de juiste merkinformatie voorzien. In plaats van je doelgroep te bombarderen met boodschappen, vraag je hem om even stil te staan bij de informatiestroom. Je geeft hem de informatie die hij wil en tegelijk ook informatie over je merk.” Maarten Bax breekt ook een lans voor content distributie via platformen. In het huidige bestel focussen bedrijven met content zeer hard op de eigen kanalen, de owned media, maar volgens Bax hebben ook de platformen hun meerwaarde. “Naast owned media bestaan nog andere manieren om mensen naar content te brengen. Een platform of een webportal verwelkomt elke dag veel mensen die content zoeken. Wie zijn editoriale content daar plaatst inclusief branding boodschap kan ook het juiste effect realiseren.”

Recently Published

LinkedIn innovations
»

Meer foto’s en video op LinkedIn

LinkedIn blijft druk met het bekendmaken van vernieuwingen. Soms zijn ...

validatieproces
»

De grote nood aan een goed validatieproces voor content

Het is een ongemakkelijke waarheid voor veel (grotere) organisaties: ...

uitlegvideo
»

Case: Vereniging Eigen Huis scoort met uitlegvideo

Het is een format zo oud als de straat, maar nog steeds uitermate ...

content goedkoop
»

Goede content is niet goedkoop

Een van de grote troeven van digitale contentmarketing is de lage ...

chatbots contentmarketing
»

Chatbots zullen contentmarketing veranderen

Bij chatbots denken we meestal aan de algoritmes waarmee bedrijven ...

dcmc2017
»

DCMC2017 : wie spreekt op het Digital Content Marketing Congress 2017?

Van 9 oktober tot en met 13 oktober is het weer zover: het Digital ...

contentpromotie
»

Contentpromotie: laat je content geen loterij worden

Het is haast een cliché, maar het gebeurt nog te vaak: je investeert ...

contentmarketing mistakes
»

5 misverstanden over contentmarketing

Bij ondernemingen en organisaties die hun eerste stappen in ...

marketing automation tools
»

Marketing automation tools voor start-ups

Is marketing automation iets dat enkel is weggelegd voor grote ...