Hoofdpunten

Congress Maarten Bax
1453 Views

Digital Content Marketing Congress preview: Maarten Bax


Congress Maarten BaxOp de derde dag van het Digital Content Marketing Congress programmeert Mediaforta een presentatie van Maarten Bax. Hij staat bekend als Product & Media Solutions Manager bij Microsoft en zal tijdens zijn betoog dieper ingaan op de rol van branded content en de mogelijkheden om de wensen van merken en lezers met elkaar te verzoenen.

Maarten Bax heeft een diploma architectuur op zak, maar rolde na een opleiding bij Vlerick de marketingwereld in. Vier jaar geleden ging hij aan de slag bij Microsoft, aanvankelijk in marketing communications voor het Partner Network van het bedrijf. Na een tijd schoof Bax door naar digital marketing lead om aan de social media strategie van het B2B-departement te werken en de lancering van Office 365 te ondersteunen. Sinds twee jaar werkt hij op de consumentenmarkt als product manager voor MSN.be. Daar fungeert hij als link tussen MSN en de adverteerders om editoriale contentintegraties te ontwikkelen. “Ik ben inderdaad de link tussen de saleskant en de productkant”, licht Maarten Bax toe. “Ik kijk hoe content de adverteerder kan helpen, maar waak tegelijk over de eigen editoriale waarden van het platform.”

Branded content en platformen

In zijn presentatie op de Digital Content Marketing Congress zal Maarten Bax het in de lijn van zijn functie bij Microsoft hebben over het grensvlak tussen editoriale en advertoriale content. “Ik wil de mensen duidelijk maken dat je enerzijds wel digitaal perfect kan targeten en als adverteerder de juiste doelgroep bereiken, maar dat het anderzijds geen zin heeft om een boodschap door de strot van het publiek te rammen. Met de juiste content kan je spontaan op de interesse van de consument targeten en bovendien kan je rond die content de juiste merkinformatie voorzien. In plaats van je doelgroep te bombarderen met boodschappen, vraag je hem om even stil te staan bij de informatiestroom. Je geeft hem de informatie die hij wil en tegelijk ook informatie over je merk.” Maarten Bax breekt ook een lans voor content distributie via platformen. In het huidige bestel focussen bedrijven met content zeer hard op de eigen kanalen, de owned media, maar volgens Bax hebben ook de platformen hun meerwaarde. “Naast owned media bestaan nog andere manieren om mensen naar content te brengen. Een platform of een webportal verwelkomt elke dag veel mensen die content zoeken. Wie zijn editoriale content daar plaatst inclusief branding boodschap kan ook het juiste effect realiseren.”

Recently Published

»

Wat is lead nurturing?

Vroeger gingen mensen twee tot vier keer naar een showroom van een ...

skills contentmarketeer
»

Wat zijn de skills van de contentmarketeer?

Wie vandaag kijkt naar de skills die bedrijven zoeken in een ...

artificial intelligence
»

Kan artificiële intelligentie je content maken?

Artificiële intelligentie (AI) is één van de trending marketing ...

social media
»

Eenvoudig je sociale media bereik verhogen

Het is geen geheim meer dat wie echt wil opvallen met content op ...

contentmarketing care
»

Help mijn content werkt niet: EHBO voor contentmarketing

Je investeert in contentmarketing, maar te weinig mensen lezen of ...

»

Waarom Instagram (bijna) onmisbaar is

Social media experts merken het al een tijdje op: Instagram wordt zo ...

andrew davis content overload
»

Andrew Davis: “Stop de content overload”

“Het is niet omdat we meer content maken, dat we er ook meer kunnen ...

contentplatform
»

Wat is een contentplatform nu precies?

Voor veel bedrijven is een contentplatform het nieuwe ...

»

Op zoek naar shares: welke soort content werkt?

Voor veel merken zijn content shares zeer belangrijk. Content delen ...