Hoofdpunten

Cauderlier DCMC2013
845 Views

Digital Content Marketing Congres preview: Cédric Cauderlier


Cauderlier DCMC2013De tweede spreker die ons op de openingsdag (maandag 7/10) van het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta trakteert op een presentatie is Cédric Cauderlier. Het ex-head of digital van Danone runt vandaag zijn eigen strategisch bureau en wil vanuit die ervaring een lans breken voor een beter begrip van het online consumentengedrag.

Cédric Cauderlier heeft het voorbije decennium een fraai parcours afgelegd in de digitale marketingsector. Na een eerste ervaring aan adverteerderszijde bij Accor stak hij over naar de bureauwereld waar hij eerst bij Vitam en later bij Polygone bijdroeg tot de ontwikkeling van digitale strategieën. Vanaf 2011 verdiende hij zijn strepen als head of digital bij Danone. Binnen het nieuwe digitale departement dat hij hielp oprichten, kon hij de online koers uittekenen voor belangrijke consumentenmerken als Danone, Gervais, Activia, Actimel, Danacol of Vitalinea. In juni 2012 richtte hij vervolgens het bureau Mountainview op, dat zich specialiseert in het bepalen van digitale strategieën. “We stelden vast dat veel merken vandaag al heel wat doen online: sites, campagnes, bannering, sociale media, mobile. Dat doen ze met meerdere bureaus, maar vaak ontbreekt het hen aan samenhang. Ze missen een coördinator die alles op mekaar afstemt vanuit een duidelijke digitale strategie. Mountainview wil merken precies bij die denkoefening advies geven.”

Begrijp uw doelgroep

Omdat elke strategie vertrekt vanuit een duidelijk inzicht in het gedrag van de doelgroep van een merk, wil Cécric Cauderlier tijdens het digital content marketing congres een warm pleidooi houden voor meer consumentenkennis. “Inderdaad”, zegt hij, “bedrijven kennen hun doelgroep uiteraard, maar ze weten vaak wat die mensen precies doen online. Een site bestaat maar dankzij de mensen die er langskomen. Niet weten wat ze er doen, is een beetje zoals reclame maken voor luxeproducten in een verloederde buurt. Ik wil met feiten aantonen hoe belangrijk het is om het online gedrag te begrijpen. Het is mijn bedoeling om het publiek wakker schudden en hen te doen nadenken over hoe goed ze zelf hun doelgroep kennen en vooral begrijpen. Met dat inzicht kunnen adverteerders vaak al een eerste inschatting maken of hun digitale acties hebben plaatsgevonden via het juiste kanaal en op het juiste moment.”

Recently Published

»

Animatie laten maken? Hoe nu verder?

Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te ...

»

PepsiCo financiert zijn marketing (deels) met content

Content maken evolueert voor veel multinationale merken naar een ...

whatsapp business
»

Content via WhatsApp: KLM toont de weg

Als contentmarketeer kan je voortaan ook WhatsApp aan je kanalenmix ...

GDPR
»

De impact van GDPR op contentmarketing

GDPR is ‘talk of the town’ in marketingland. Minder dan een jaar ...

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...

leads
»

Hoe kan je het best leads kwalificeren?

Daar zijn ze opeens. Je hebt interessante content gemaakt en ...

Hubspot
»

Wat zijn de voordelen van HubSpot?

In ons vorige artikel over marketing automation schreven we dat ...