Content over content: de Mediafortablog top 5 van 2012

Tom Peeters

Artikel door:
Tom Peeters - 08 januari 2013 - 1161 Views

1161 Views

meestgelezen bij mediaforta in 2012Na een jaar waarin we deze blog flink hebben gespijsd met content over content marketing, maakten we de balans op van welke artikels onze lezers graag zien verschijnen. Een rode draad: mensen, cases, interviews spannen de kroon. Onze top vijf van 2012 telt uitsluitend gesprekken met content professionals. We zetten de populairste blogposts op een rij en beloven u voor 2013 alvast meer van hetzelfde.

1. VMMa bouwt business model websites op online video

Sara Vercauteren VMMa VTMSara Vercauteren, woordvoerster van de VMMa, vertelt Mediafortablog in een interview hoe de mediagroep de conversatiestrategie van haar zenders aanpakt. Vanuit een overkoepelende strategie maar met verfijningen per zender, zo blijkt. Daarnaast gaat ze ook in op online video op de zenderwebsites. Dit najaarsinterview onderlijnt op die manier hoe belangrijk online video in 2012 is geworden.

2. De Lijn start met conversation management

Tom Van de Vreken - De Lijn conversation managerDat niet enkel succescases interesse opwekken, leerde ons de case van De Lijn. De openbare vervoersmaatschappij startte dit najaar met conversation management. Het voorbeeld boeit omdat het interessant is te weten hoe een openbare dienst als vervoer conversatie met klanten invult. De uitleg die Tom Van de Vreken daarover gaf, maakte van dit artikel meteen de op één na meest gelezen bijdrage van het afgelopen jaar.

 

3. Wat doet een conversation manager bij een voetbalploeg als Club Brugge?

conversation manager club bruggeConversation management is in het gebied van content marketing een populair onderwerp. Ook onze post nummer drie stipt dit onderwerp aan, ditmaal via een van de meest mediagenieke voorbeelden van het land: de conversation manager van Club Brugge ofwel Kirsten Willem die voor de club de conversatie aangaat met de supporters.

 

4. Social recruitment en content marketing zoeken een beter huwelijk

Guido EveraertDe prijs voor een van de meest verrassende invalshoeken op content marketing komt op het conto van Guido Everaert, die dit najaar van start ging met GE-wild, een bureau waarmee hij social recruitment beter wil uitbouwen. Hij legt uit waarom content marketing cruciaal is in zijn strategie.

5. Social video zal professioneel zijn of niet zijn

Wim Neyt Dit artikel over social video vervolledigt de top vijf en bewijst zo de interesse in alles wat met online video te maken heeft.  Aan het woord is Wim Neyt. Hij doceert ‘social objects’ aan de Karel de Grote Hogeschool en presenteert ons tevens vanuit zijn ervaring met de social video company Vitamine-Z hoe AV- en muziekcontent hun plaats in de marketingstrategie kunnen opeisen.

Tom Peeters

Artikel door Tom Peeters

Tom Peeters is eigenaar van het digitaal content marketing agentschap Mediaforta. Hij heeft een expertise van meer dan 20 jaar in de mediawereld, en meer dan 7 jaar in de reclame sector. Beide expertises combineert hij vandaag binnen Mediaforta, waar merken terecht kunnen wanneer ze op zoek zijn naar een sterke content partner.

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

DCMC2018
»

DCMC2018 maakt zijn programma bekend

Het Digital Content Marketing Congress van Mediaforta, dat dit jaar ...

video
»

Hoe zet je video efficiënt in op LinkedIn?

In hun contentdistributie hebben bedrijven video lang geassocieerd ...

content planning
»

Zo leer je deadlines voor content bepalen

Content plannen is deadlines stellen en respecteren. Klinkt ...

digital marketeer
»

Digital marketeer in vier vragen: Gerben De Moor

Eerder legden we al uit hoe een digital marketeer binnen je content ...

digital marketeer
»

Wat doet de digital marketeer in je digitaal contentteam?

Binnen je contentteam is plaats voor uiteenlopende profielen, maar de ...

content organigram
»

Met welke interne organisatie kan je content maken?

Als je als bedrijf content wil maken, dan heb je daarvoor de juiste ...

Content marketing bedrijf
»

Hoe zoek en vind ik een goed contentmarketingagentschap?

In het uitgebreide landschap van communicatiebedrijven is het niet ...

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...