Hoofdpunten

890 Views

Content over content: de Mediafortablog top 5 van 2012


meestgelezen bij mediaforta in 2012Na een jaar waarin we deze blog flink hebben gespijsd met content over content marketing, maakten we de balans op van welke artikels onze lezers graag zien verschijnen. Een rode draad: mensen, cases, interviews spannen de kroon. Onze top vijf van 2012 telt uitsluitend gesprekken met content professionals. We zetten de populairste blogposts op een rij en beloven u voor 2013 alvast meer van hetzelfde.

1. VMMa bouwt business model websites op online video

Sara Vercauteren VMMa VTMSara Vercauteren, woordvoerster van de VMMa, vertelt Mediafortablog in een interview hoe de mediagroep de conversatiestrategie van haar zenders aanpakt. Vanuit een overkoepelende strategie maar met verfijningen per zender, zo blijkt. Daarnaast gaat ze ook in op online video op de zenderwebsites. Dit najaarsinterview onderlijnt op die manier hoe belangrijk online video in 2012 is geworden.

2. De Lijn start met conversation management

Tom Van de Vreken - De Lijn conversation managerDat niet enkel succescases interesse opwekken, leerde ons de case van De Lijn. De openbare vervoersmaatschappij startte dit najaar met conversation management. Het voorbeeld boeit omdat het interessant is te weten hoe een openbare dienst als vervoer conversatie met klanten invult. De uitleg die Tom Van de Vreken daarover gaf, maakte van dit artikel meteen de op één na meest gelezen bijdrage van het afgelopen jaar.

 

3. Wat doet een conversation manager bij een voetbalploeg als Club Brugge?

conversation manager club bruggeConversation management is in het gebied van content marketing een populair onderwerp. Ook onze post nummer drie stipt dit onderwerp aan, ditmaal via een van de meest mediagenieke voorbeelden van het land: de conversation manager van Club Brugge ofwel Kirsten Willem die voor de club de conversatie aangaat met de supporters.

 

4. Social recruitment en content marketing zoeken een beter huwelijk

Guido EveraertDe prijs voor een van de meest verrassende invalshoeken op content marketing komt op het conto van Guido Everaert, die dit najaar van start ging met GE-wild, een bureau waarmee hij social recruitment beter wil uitbouwen. Hij legt uit waarom content marketing cruciaal is in zijn strategie.

5. Social video zal professioneel zijn of niet zijn

Wim Neyt Dit artikel over social video vervolledigt de top vijf en bewijst zo de interesse in alles wat met online video te maken heeft.  Aan het woord is Wim Neyt. Hij doceert ‘social objects’ aan de Karel de Grote Hogeschool en presenteert ons tevens vanuit zijn ervaring met de social video company Vitamine-Z hoe AV- en muziekcontent hun plaats in de marketingstrategie kunnen opeisen.

Tom Peeters

Artikel door Tom Peeters op 8 januari 2013

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

PepsiCo financiert zijn marketing (deels) met content

Content maken evolueert voor veel multinationale merken naar een ...

whatsapp business
»

Content via WhatsApp: KLM toont de weg

Als contentmarketeer kan je voortaan ook WhatsApp aan je kanalenmix ...

GDPR
»

De impact van GDPR op contentmarketing

GDPR is ‘talk of the town’ in marketingland. Minder dan een jaar ...

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...

leads
»

Hoe kan je het best leads kwalificeren?

Daar zijn ze opeens. Je hebt interessante content gemaakt en ...

Hubspot
»

Wat zijn de voordelen van HubSpot?

In ons vorige artikel over marketing automation schreven we dat ...

marketing automation
»

Hoe duur is marketing automation?

Marketing automation software vind je in vele vormen en uitvoeringen, ...