Hoofdpunten

1503 Views

Goede content marketing op Facebook, een voorbeeld


Het nieuwe Facebook gaat verder dan enkel wat liken, zoveel is intussen duidelijk. Gebruikers kunnen content catalogeren en als bedrijf doe je er maar beter alles aan om een topverslag te plaatsen en niet in de rubriek spam te belanden. Bovendien kunnen gebruikers ook verslagen laten verbergen. Facebook helpt met andere woorden een handje om de feeds zo goed mogelijk te laten aansluiten op wie de gebruiker is. Zwakke content heeft geen kans, laat ook dat duidelijk zijn.

Deze evolutie noopt al wie content creëert en vermarkt tot de nodige creativiteit. We gingen op zoek naar een goed voorbeeld in eigen land en kwamen terecht bij de Facebook-pagina van Vacature. Het rekruteringsmerk van Mediafin (een joint-venture van De Persgroep en Rossel) heeft al enkele jaren terug begrepen dat zeker in de rekruteringsbranche papier niet het enige kernmedium kan zijn. De website is sterk, de Facebookpagina ook. U kan ze hier ontdekken, maar let vooral op de invalshoeken. De artikels spelen in op de actualiteit, ook tipgerichte info vindt zijn weg naar Facebook en last but not least denkt Vacature in termen van ciblering. Waar je in de sociale netwerkenmix kan stellen dat Linkedin een eerder zakelijk publiek aanspreekt of Netlog een eerder jong publiek, is Facebook het breedpublieksmedium. Vacature heeft begrepen dat het op Facebook niet om pure zakelijkheid draait en let er op om ook speelse elementen te integreren. Geen games, maar bijvoorbeeld een flits als “Live op Twitter – Files/treinvertragingen beu? Tweet een foto met hashtag #wachtbeeld hoe jij de wachttijd trotseert & win leuke prijs! Smakelijk eten :)” Een mooi evenwicht, van een merk/medium dat duidelijk begrepen heeft hoe het van Facebook een nuttige contenttool kan maken.

Tot besluit, nog deze tip. Een contentpagina op Facebook is nog meer dan op andere plaatsen nooit af. Facebook evolueert snel, past zijn werking regelmatig aan en wie een pagina met content beheert heeft er alle belang bij daarop in te spelen. Denk maar aan de Facebook Timeline die voor marketers een nieuwe uitdaging vormt. Het is wachten hoe merken hun plek in de autobiografie van hun consumenten zullen willen veroveren. Ben je opzoek naar een contentpartner, dan kunnen wij je zeker helpen. Stuur een mail naar hello@mediaforta.com

Tom Peeters

Artikel door Tom Peeters op 16 november 2011

Bekijk het profiel van de auteur.

Recently Published

»

PepsiCo financiert zijn marketing (deels) met content

Content maken evolueert voor veel multinationale merken naar een ...

whatsapp business
»

Content via WhatsApp: KLM toont de weg

Als contentmarketeer kan je voortaan ook WhatsApp aan je kanalenmix ...

GDPR
»

De impact van GDPR op contentmarketing

GDPR is ‘talk of the town’ in marketingland. Minder dan een jaar ...

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...

leads
»

Hoe kan je het best leads kwalificeren?

Daar zijn ze opeens. Je hebt interessante content gemaakt en ...

Hubspot
»

Wat zijn de voordelen van HubSpot?

In ons vorige artikel over marketing automation schreven we dat ...

marketing automation
»

Hoe duur is marketing automation?

Marketing automation software vind je in vele vormen en uitvoeringen, ...