Hoofdpunten

1246 Views

Sociale media zorgen voor betere posities in zoekmachines


social media en SEOOntelbare websites hebben een deel van hun succes te danken aan sociale netwerken zoals Facebook of Twitter. De reden ligt voor de hand. Online content die veel wordt gedeeld, krijgt een hogere page ranking op zoekmachines toegewezen.

Web content managers kunnen de sociale media aanwenden om meer websitebezoekers aan te trekken en om hoog te scoren in de Google zoekmachine. Of inhoud echter ‘geshared’ of ‘geliked’ wordt door gebruikers, is afhankelijk van een aantal voorwaarden: niet alleen moet je content inhoudelijk interessant zijn, deze moet ook makkelijk verspreidbaar zijn. Dit kan via Twitter en Facebook plugins, widgets of links. Op deze manier kan je virale verspreiding van je content in de hand werken.

Bij dit alles dien je niet te vergeten dat het belangrijk is je niet enkel op Facebook te richten (hoewel dit met 600 miljoen gebruikers het grootste sociale netwerk ter wereld is). Concentreer je eveneens op Twitter, Hyves, enz.  Want hoe meer je content verspreid wordt, hoe betrouwbaarder Google je site zal gaan beschouwen.

Tot slot nog een paar tips:

– Vorm je een goed beeld van je doelgroep en ga na wat het meest geschikte sociale netwerk is om je content te gaan verdelen. Zo kan je je publiek op een efficiënte manier bereiken.
– Zorg ervoor dat je een aantal “power accounts” onder je verspreiders kan rekenen. Zij hebben een groot aantal volgers en zijn invloedrijk.
– Social registration & commenting: maak het mogelijk dat gebruikers zich aan de hand van hun sociaal netwerkaccount kunnen aanmelden op je website of forum, en dat ze met dit account commentaren kunnen posten.
– Tot slot: monitor trends (bijvoorbeeld via Google Insights) en speel hierop in. Indien jij content aanbiedt over een topic dat op dat moment ‘hot’ is, dan is de kans groter dat je zoekmachineplaatsen zal winnen.

 

Recently Published

meta description lengte
»

Google gaat voor een langere meta description

Al gemerkt? In de zoekresultaten van Google staat meer uitleg onder ...

robot
»

Met een robot naar sterkere content, kan dat?

Met een nieuw jaar voor de deur blikken we graag vooruit. Niet met ...

»

Animatie laten maken? Hoe nu verder?

Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te ...

»

PepsiCo financiert zijn marketing (deels) met content

Content maken evolueert voor veel multinationale merken naar een ...

whatsapp business
»

Content via WhatsApp: KLM toont de weg

Als contentmarketeer kan je voortaan ook WhatsApp aan je kanalenmix ...

GDPR
»

De impact van GDPR op contentmarketing

GDPR is ‘talk of the town’ in marketingland. Minder dan een jaar ...

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...