Hoofdpunten

830 Views

Sociale media zorgen voor betere posities in zoekmachines


social media en SEOOntelbare websites hebben een deel van hun succes te danken aan sociale netwerken zoals Facebook of Twitter. De reden ligt voor de hand. Online content die veel wordt gedeeld, krijgt een hogere page ranking op zoekmachines toegewezen.

Web content managers kunnen de sociale media aanwenden om meer websitebezoekers aan te trekken en om hoog te scoren in de Google zoekmachine. Of inhoud echter ‘geshared’ of ‘geliked’ wordt door gebruikers, is afhankelijk van een aantal voorwaarden: niet alleen moet je content inhoudelijk interessant zijn, deze moet ook makkelijk verspreidbaar zijn. Dit kan via Twitter en Facebook plugins, widgets of links. Op deze manier kan je virale verspreiding van je content in de hand werken.

Bij dit alles dien je niet te vergeten dat het belangrijk is je niet enkel op Facebook te richten (hoewel dit met 600 miljoen gebruikers het grootste sociale netwerk ter wereld is). Concentreer je eveneens op Twitter, Hyves, enz.  Want hoe meer je content verspreid wordt, hoe betrouwbaarder Google je site zal gaan beschouwen.

Tot slot nog een paar tips:

– Vorm je een goed beeld van je doelgroep en ga na wat het meest geschikte sociale netwerk is om je content te gaan verdelen. Zo kan je je publiek op een efficiënte manier bereiken.
– Zorg ervoor dat je een aantal “power accounts” onder je verspreiders kan rekenen. Zij hebben een groot aantal volgers en zijn invloedrijk.
– Social registration & commenting: maak het mogelijk dat gebruikers zich aan de hand van hun sociaal netwerkaccount kunnen aanmelden op je website of forum, en dat ze met dit account commentaren kunnen posten.
– Tot slot: monitor trends (bijvoorbeeld via Google Insights) en speel hierop in. Indien jij content aanbiedt over een topic dat op dat moment ‘hot’ is, dan is de kans groter dat je zoekmachineplaatsen zal winnen.

 

Recently Published

andrew davis content overload
»

Andrew Davis: “Stop de content overload”

“Het is niet omdat we meer content maken, dat we er ook meer kunnen ...

contentplatform
»

Wat is een contentplatform nu precies?

Voor veel bedrijven is een contentplatform het nieuwe ...

»

Op zoek naar shares: welke soort content werkt?

Voor veel merken zijn content shares zeer belangrijk. Content delen ...

»

Kan je aan contentmarketing doen via WhatsApp?

WhatsApp is in essentie een chatapp die je niet meteen met ...

marketing automation
»

De meest gemaakte fouten met marketing automation

Marketing automation heeft vele voordelen, maar het is geen ...

»

5 vragen over de digitale transformatie bij Europ Assistance

Eind vorig jaar haalde Europ Assistance het nieuws met zijn nieuwe ...

Google mobile pop-up
»

Google straft mobiele pop-ups met lagere ranking

Sinds 31 januari geeft Google een lagere ranking aan mobiele websites ...

churn exit volgers
»

Volgers kwijt? Zo leer je eruit

Ook al doe je nog zo hard je best: het is onvermijdbaar dat je soms ...

review
»

Reviews vragen doe je zo

Veel reviews krijgen op een product, een merk of een dienst is altijd ...