Hoofdpunten

-31536000 de dagen max geleden
1524810720 de post dagen
1071 Views

Internet anno 2011: het jaar van de doorbraak voor content management?


content managementVoor het bedrijfsleven lijkt het web alleen maar belangrijker te worden. Organisaties beginnen het internet eindelijk te gaan beschouwen als een middel om potentiële klanten of investeerders aan te trekken.

Bekijken we even de markt van de content management systemen. Nog tot 2014 zou deze markt met 14% per jaar stijgen. Vorig jaar was de CMS-markt voor het eerst meer dan 1 miljard dollar waard.

Opvallend hierbij is dat voor bedrijven een CMS in zijn functies liefst veel verder moet kunnen gaan dan enkel het publiceren van content. Bedrijven willen de bezoekers van hun website een totaalbelevenis aanbieden.

Nieuw soort internetgebruik

De afgelopen jaren zijn consumenten het internet op een andere manier gaan gebruiken. Gebruikers maken nu volop gebruik van sociale netwerken zoals Facebook of Twitter om elkaar commentaar en advies te geven. Ze doen dat via hun vaste computer of via hun smartphone. Dit brengt voor bedrijven grote uitdagingen mee. Zij zullen zichzelf telkens opnieuw in vraag moeten stellen en moeten nadenken over de manier waarop ze in de toekomst met content management zullen omgaan.

Noodzaak van relevante informatie

Op het internet wordt gezocht, doorgeklikt en (mogelijk) gekocht. Maar om de bezoeker van een website te doen overgaan tot een volgende stap (bijvoorbeeld een effectieve aankoop), moet hij relevante informatie worden aangeboden. Het is de taak van de (content) marketeer om hiervoor te zorgen en om met zowel bestaande als potentiële klanten een dialoog aan te gaan.

Allereerst is een grondige analyse onontbeerlijk. Hierbij moet de inhoud van een website of een toepassing geëvalueerd worden. Vervolgens dient te worden nagegaan hoe deze inhoud verder kan gestructureerd worden, en wanneer en op welke manier de inhoud beheerd moet worden.

Tot slot: content management moet de consument omarmen. Een content manager dient als het ware met zijn publiek het bed in te duiken, zij het dan op een figuurlijke manier… Een persoonlijke aanpak en betrokkenheid zijn hierbij cruciaal. Respect voor de potentiële klant is de sleutel tot conversie… want uiteindelijk is het de prospect die beslist of hij overgaat tot een aankoop. Of niet.

 

Recently Published

podcast
»

De opmars van de podcast

Als medium om content te verspreiden, is de podcast zeker geen ...

voice searcg
»

Je content afstemmen op voice search, moet dat nu al?

In SEO is voice search zonder twijfel één van de hot topics van het ...

podcast
»

De content comeback van Lance Armstrong

Dopingzondaar Lance Armstrong timmert na vijf jaar op de blaren terug ...

webleads
»

Hoe meet je of je voldoende webleads binnenhaalt?

Het genereren van webleads is zeer vaak een vaste waarde wanneer ...

social selling
»

Aan de slag met social selling

Volgens LinkedIn Sales Solutions is social selling voor verkoopteams ...

marketing dashboard
»

Hoe volg je content KPI’s op met een dashboard?

Bij een goede contentmarketingstrategie horen KPI’s (key ...

featured snippet
»

Featured snippets: zo kaap je ‘positie 0’ in de zoekrankings

Merkte je ook al dat Google zijn zoekresultaten vaak start met een ...

meta description lengte
»

Google gaat voor een langere meta description

Al gemerkt? In de zoekresultaten van Google staat meer uitleg onder ...

robot
»

Met een robot naar sterkere content, kan dat?

Met een nieuw jaar voor de deur blikken we graag vooruit. Niet met ...