Hoofdpunten

1703 Views

5 tips hoe om te gaan met negatieve reacties op je Facebook pagina


Hoe omgaan met negatieve reacties op FacebookJe merk bezit eindelijk een eigen Facebookpagina en sprokkelt de nodige fans bij elkaar. Plots verschijnen  de eerste reacties op je merkgerelateerde berichten…
Hier alvast vijf korte tips om op een correcte manier  om te gaan met reacties.

1 Ons advies is dat je als persoon van een merk reageert.

Het is zoveel persoonlijker en zoveel interessanter om met een persoon te communiceren dan met een bedrijf.

2 Negatieve reacties!!

Laat ze staan en verwijder ze zeker niet (tenzij ze beledigend, onbeschoft of vulgair zijn) want dan ondermijnen ze de geloofwaardigheid van je Facebookpagina en misschien zelfs van je merk. Bovendien mag je niet vergeten dat reaguurders vaak net extra gemotiveerd zullen zijn nadat een van hun berichten verwijderd is. Ze zullen nadien nog extremer, nog harder proberen terug te slaan om toch hun gelijk te krijgen of om hun boodschap kenbaar te maken. Bovendien bestaat het gevaar dat ze ook op andere websites en blogs berichten zullen posten. Daar heb je geen controle over wat geschreven wordt.

3 Stel vragen

Wanneer iemand reageert of een vraag stelt, is een tegenvraag een goede manier om te reageren als merk. Op die manier toon je interesse in de vragensteller en start je de conversatie. Bovendien kom je op die manier meer te weten over de echte intenties van de vraag.

4 Wees eerlijk

Ook al moet je slecht nieuws brengen. Niets zo schadelijk voor het imago als een oneerlijk merk. Wanneer de waarheid uitkomt, verlies je als merk voor altijd je geloofwaardigheid. Bovendien, en dat is niet onbelangrijk, is slecht nieuws aankondigen niet altijd een slechte strategie. Slecht nieuws aankondigen levert immers een stevige bijdrage tot je geloofwaardigheid als merk, en daar draait het toch om.

5 Reageer niet

Heel wat reacties vragen simpelweg geen tussenkomst van het merk. Meer zelfs: een reactie van het merk zelf zal eerder als vervelend aangevoeld worden. Bedenk steeds of je tussenkomst wel gewenst is.

 

Recently Published

dcmc2017
»

DCMC2017 : wie spreekt op het Digital Content Marketing Congress 2017?

Van 9 oktober tot en met 13 oktober is het wee zover: het Digital ...

contentpromotie
»

Contentpromotie: laat je content geen loterij worden

Het is haast een cliché, maar het gebeurt nog te vaak: je investeert ...

contentmarketing mistakes
»

5 misverstanden over contentmarketing

Bij ondernemingen en organisaties die hun eerste stappen in ...

marketing automation tools
»

Marketing automation tools voor start-ups

Is marketing automation iets dat enkel is weggelegd voor grote ...

smarketing
»

Van contentmarketing naar content smarketing

Voor je verkoopteam is goede content een godsgeschenk. Content levert ...

»

Wat is lead nurturing?

Vroeger gingen mensen twee tot vier keer naar een showroom van een ...

skills contentmarketeer
»

Wat zijn de skills van de contentmarketeer?

Wie vandaag kijkt naar de skills die bedrijven zoeken in een ...

artificial intelligence
»

Kan artificiële intelligentie je content maken?

Artificiële intelligentie (AI) is één van de trending marketing ...

social media
»

Eenvoudig je sociale media bereik verhogen

Het is geen geheim meer dat wie echt wil opvallen met content op ...