Hoofdpunten

2321 Views

5 tips hoe om te gaan met negatieve reacties op je Facebook pagina


Hoe omgaan met negatieve reacties op FacebookJe merk bezit eindelijk een eigen Facebookpagina en sprokkelt de nodige fans bij elkaar. Plots verschijnen  de eerste reacties op je merkgerelateerde berichten…
Hier alvast vijf korte tips om op een correcte manier  om te gaan met reacties.

1 Ons advies is dat je als persoon van een merk reageert.

Het is zoveel persoonlijker en zoveel interessanter om met een persoon te communiceren dan met een bedrijf.

2 Negatieve reacties!!

Laat ze staan en verwijder ze zeker niet (tenzij ze beledigend, onbeschoft of vulgair zijn) want dan ondermijnen ze de geloofwaardigheid van je Facebookpagina en misschien zelfs van je merk. Bovendien mag je niet vergeten dat reaguurders vaak net extra gemotiveerd zullen zijn nadat een van hun berichten verwijderd is. Ze zullen nadien nog extremer, nog harder proberen terug te slaan om toch hun gelijk te krijgen of om hun boodschap kenbaar te maken. Bovendien bestaat het gevaar dat ze ook op andere websites en blogs berichten zullen posten. Daar heb je geen controle over wat geschreven wordt.

3 Stel vragen

Wanneer iemand reageert of een vraag stelt, is een tegenvraag een goede manier om te reageren als merk. Op die manier toon je interesse in de vragensteller en start je de conversatie. Bovendien kom je op die manier meer te weten over de echte intenties van de vraag.

4 Wees eerlijk

Ook al moet je slecht nieuws brengen. Niets zo schadelijk voor het imago als een oneerlijk merk. Wanneer de waarheid uitkomt, verlies je als merk voor altijd je geloofwaardigheid. Bovendien, en dat is niet onbelangrijk, is slecht nieuws aankondigen niet altijd een slechte strategie. Slecht nieuws aankondigen levert immers een stevige bijdrage tot je geloofwaardigheid als merk, en daar draait het toch om.

5 Reageer niet

Heel wat reacties vragen simpelweg geen tussenkomst van het merk. Meer zelfs: een reactie van het merk zelf zal eerder als vervelend aangevoeld worden. Bedenk steeds of je tussenkomst wel gewenst is.

 

Recently Published

meta description lengte
»

Google gaat voor een langere meta description

Al gemerkt? In de zoekresultaten van Google staat meer uitleg onder ...

robot
»

Met een robot naar sterkere content, kan dat?

Met een nieuw jaar voor de deur blikken we graag vooruit. Niet met ...

»

Animatie laten maken? Hoe nu verder?

Je hebt een animatie laten maken om jouw verhaal of concept te ...

»

PepsiCo financiert zijn marketing (deels) met content

Content maken evolueert voor veel multinationale merken naar een ...

whatsapp business
»

Content via WhatsApp: KLM toont de weg

Als contentmarketeer kan je voortaan ook WhatsApp aan je kanalenmix ...

GDPR
»

De impact van GDPR op contentmarketing

GDPR is ‘talk of the town’ in marketingland. Minder dan een jaar ...

workflows
»

Waarom helpen workflows je contentmarketing?

Workflows zijn de hoeksteen van een performante aanpak van je ...

»

Wat is marketing automation en hoe kan het jouw bedrijf helpen?

Marketing automation is een woord dat al een tijdje meedraait binnen ...

dcmc2017
»

DCMC2017 in 4 quotes als opwarmer

Van 9 tot 13 oktober organiseert Mediaforta zijn jaarlijkse Digital ...