Versnel je groei in 2024

  • Inzichten van 24 digitale experten
  • 47 concrete tips die je kan toepassen
  • Thema’s rond: data, contentmarketing, videomarketing, customer experience, social selling, customer journeys, …
  • 63 pagina’s vol groeiversnellers
  • 4 podcasts met 4 topmarketeers
Download whitepaper

5 tips hoe om te gaan met negatieve reacties op je Facebook pagina

Je merk bezit eindelijk een eigen Facebookpagina en sprokkelt de nodige fans bij elkaar. Plots verschijnen  de eerste reacties op je merkgerelateerde berichten…
Hier alvast vijf korte tips om op een correcte manier  om te gaan met reacties.

 

1 Ons advies is dat je als persoon van een merk reageert.

Het is zoveel persoonlijker en zoveel interessanter om met een persoon te communiceren dan met een bedrijf.

 

2 Negatieve reacties!!

Laat ze staan en verwijder ze zeker niet (tenzij ze beledigend, onbeschoft of vulgair zijn) want dan ondermijnen ze de geloofwaardigheid van je Facebookpagina en misschien zelfs van je merk. Bovendien mag je niet vergeten dat reaguurders vaak net extra gemotiveerd zullen zijn nadat een van hun berichten verwijderd is. Ze zullen nadien nog extremer, nog harder proberen terug te slaan om toch hun gelijk te krijgen of om hun boodschap kenbaar te maken. Bovendien bestaat het gevaar dat ze ook op andere websites en blogs berichten zullen posten. Daar heb je geen controle over wat geschreven wordt.
 
 

3 Stel vragen

Wanneer iemand reageert of een vraag stelt, is een tegenvraag een goede manier om te reageren als merk. Op die manier toon je interesse in de vragensteller en start je de conversatie. Bovendien kom je op die manier meer te weten over de echte intenties van de vraag.

 

4 Wees eerlijk

Ook al moet je slecht nieuws brengen. Niets zo schadelijk voor het imago als een oneerlijk merk. Wanneer de waarheid uitkomt, verlies je als merk voor altijd je geloofwaardigheid. Bovendien, en dat is niet onbelangrijk, is slecht nieuws aankondigen niet altijd een slechte strategie. Slecht nieuws aankondigen levert immers een stevige bijdrage tot je geloofwaardigheid als merk, en daar draait het toch om.

 

5 Reageer niet

Heel wat reacties vragen simpelweg geen tussenkomst van het merk. Meer zelfs: een reactie van het merk zelf zal eerder als vervelend aangevoeld worden. Bedenk steeds of je tussenkomst wel gewenst is.

14 redenen waarom jouw contentmarketing niet werkt

Heb je weinig of zwakke leads, weinig bezoekers, weinig clicks? We sommen in deze whitepaper 14 redenen op waardoor het fout kan lopen en geven tips hoe je dit kan vermijden.